English

رئیس اتحادیه بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرگزاری موج اعلام کرد؛

کاهش ۳۰ درصدی تولید و صادرات شکلات

جمشید مغازه ای گفت: در دوران کرونا افت صادات شیرینی و شکلات داشتیم و بسیاری از کشورهای همسایه تمایل چندانی به خرید محصولات شیرینی و شکلات نداشتند؛ به همین دلیل اگر مرزها هم بسته نمی شد، بازهم صادرات این محصولات کاهش می یافت.

کاهش ۳۰ درصدی تولید و صادرات شکلات

رئیس اتحادیه بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه نسبت به سال های گذشته شیرینی و شکلات ۲۰ تا ۳۰ درصد افت تولید و فروش داشته است، گفت: شیرینی و شکلات جزو کالاهای اساسی مردم نیست و به نسبت قدرت خرید در لیست خرید آنها قرار می گیرد که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، این محصولات جزو اولویت چهارم یا پنجم آنهاست.

 جمشید مغازه ای با تاکید بر اینکه در حال حاضر تغییرات قیمت شیرینی و شکلات چندان ملاک نیست، افزود: در حال حاضر هم تقاضا به شدت افت داشته است و اگر قیمت این محصولات گرانتر شود بازهم تقاضا کمتر می شود، اما باید در نظر داشت که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه قیمت تمام شده هم گران شده است.

او با بیان اینکه در یکسال گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی شیرینی و شکلات تعدیل نیروی انسانی داشته اند، گفت: در شرایط کنونی اگر بازار با همین روند ادامه داشته باشد باز هم تعدیل نیروی انسانی در واحدهای شیرینی و شکلات رخ خواهد داد.

رئیس اتحادیه بیسکویت، شیرینی و شکلات با تاکید بر اینکه در دوران کرونا افت صادات داشتیم، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای همسایه تمایل چندانی به خرید محصولات شیرینی و شکلات نداشتند به همین دلیل اگر مرزها هم بسته نمی شد بازهم صادرات این محصولات کاهش می یافت.

مغازه ای با اشاره به اینکه برخی مواد اولیه محصولات شیرینی و شکلات همچون شکر و آرد و روغن در بازار داخلی تامین می شود، گفت: سایر مشتقات مورد استفاده در  محصولات شیرینی و شکلات از خارج تامین می شود که در چند وقت گذشته به دلیل کمبود ارز ثبت سفارش با مشکل مواجه شده است. 

رئیس اتحادیه بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره مشکلاتی که تحریم ها پیش پای این صنعت گذاشته است، اظهار کرد:  به دلیل تحریم واردات مواد اولیه و اسانس از اروپا متوقف شده و محصولاتی از کشورهای جنوب شرق آسیا همچون مالزی، اندونزی و چین جایگزین شده که کیفیتی به مراتب پایین تر دارند، به همین دلیل در مجموع کیفیت محصولات شیرینی و شکلات نیز دستخوش تغییر قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم مهمترین عامل در بازگشت بازار به شرایط قبل است، تصریح کرد: تنها در صورتی مردم نسبت به خرید محصولات شیرینی و شکلات تمایل پیدا می کنند که درآمد زندگی آنها کفاف مخارجشان را بدهد، در غیر اینصورت تنها راهکار حفظ وضعیت تولید شیرینی و شکلات، صادرات است که در حال حاضر با مشکلات تحریمی و تامین مواد اولیه با کیفیت مواجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی