English

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

قطعی برق در برخی مناطق مقطعی است

مصطفی رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر میزان تولید برق کشور بیش از میزان برق مصرفی است به همین دلیل هیچ مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور نداریم و اگر قطعی باشد به صورت موقتی است.

قطعی برق در برخی مناطق مقطعی است

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید برق کشور بیش از میزان برق مصرفی است، گفت: دلیل قطعی برق، عرضه بیش از پیک مصرف برق در روزهای است. البته هیچ مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور نداریم و اگر قطعی رخ دهد به صورت موقتی است که می تواند به دلایلی همچون مشکل فنی یا افزایش ناگهانی پیک مصرف باشد و در صورتی که این اتفاق بیفتد مردم می توانند در تماس با شماره 121 آدرس منطقه مورد نظر را اعلام کنند تا به سرعت مشکل برطرف شود.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در حال حاضر مردم درگیر کرونا و گرما هستند، از این رو هیچ برنامه زمانبندی برای قطعی برق نداریم، افزود: در حال حاضر تولید برق به انداز کافی داریم، اما ممکن است در اثر افزایش مصرف و فشار ناگهانی برق قطع شود.

او با تاکید بر اینکه شبکه برق در کشور یکپارچه است، اظهار کرد: اینگونه نیست که در یک استان سهمیه ویژه ای داشته باشیم و استان دیگر با کمبود برق مواجه باشد به همین دلیل شرایط در تمام کشور یکسان است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه ۵۸ هزار مگاوات مصرف برق در هفته گذشته بود که با میزان تولید برق کشور هنوز کمی فاصله دارد، تصریح کرد: هفته گذشته مصرف برق در کشور به دلیل گرمای زیاد افزایش یافت اما هنوز با میزان تولید برق کمی فاصله داشت، به همین دلیل قطعی برنامه ریزی شده برق امسال نداشتیم.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه امروز ۱۲ مرداد مصرف ۵۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات مصرف برق بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف برق در کشور نسبت به هفته گذشته حدود هزار مگاوات برق کاهش یافته است، به همین دلیل قطعی برق نخواهیم داشت هر چند ممکن است برق یک منطقه به دلیل مسئله فنی با قطعی مقطعی روبرو شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی