English

مهرداد تولائیان در گفتگو با خبرگزاری موج؛

رکود فروش ۱۰۰ هزار تن ریل تا پایان سال زده می شود

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر دولت پروژه های حمل و نقل ریلی را در اولویت خود قرار داده است، از این رو شرکت ذوب آهن در راستای تامین نیاز داخل ماهانه بیش از ۱۰ هزار تن ریل سفارش تحویل داده و تا پایان سال رکود ۱۰۰ هزار تن را می شکند.

رکود فروش ۱۰۰ هزار تن ریل تا پایان سال زده می شود

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج با تشریح وضعیت تقاضای فولاد در بازار جهانی و پیش بینی روند آینده آن گفت: در شرایط کنونی بازار جهانی با وجود شیوع ویروس کرونا وضعیت چندان بدی ندارد و  شرکت ذوب آهن اصفهان در بازارهایش سقف صادراتی برای شمش، میلگرد و تیرآهن را در اختیار دارد، زیرا محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن از رقابت پذیری خوبی برخوردار هستند، از این رو نگرانی درباره نوسانات احتمالی وجود ندارد و در بخش ریل باس هم بیشترین تقاضا را در بازار داخلی دارد و این روند در حال رشد است، چراکه دولت پروژه های حمل و نقل ریلی را در اولویت خود قرار داده است، از این رو شرکت ذوب آهن در راستای تامین نیاز داخل به ریل ماهانه بیش از ۱۰ هزار تن ریل سفارش تحویل داده و تا پایان سال رکود ۱۰۰ هزار تن را می شکند.

مهرداد تولائیان درباره پروژه های ریلی که هم اکنون در کشور به ریل نیاز دارند، افزود: هم اکنون در ۵ محور زاهدان- چابهار، شمال و جنوب، آذربایجان، کردستان و رشت پروژه راه آهن داریم و تاکنون بخشی از سفارش های آنها برای ریل از سوی شرکت ذوب آهن تامین شده و از آنجایی که پروژه های ریلی در اولویت دولت در سال جاری قرار دارند و بودجه خوبی هم برای این بخش تخصیص داده شده و این بدان معناست که پروژه ها با سرعت خوبی اجرا خواهند شد.

او درباره میزان عرضه ریل در سال ۹۹، تصریح کرد: در چهار ماه نخست امسال هر ماه ۱۰ هزار تن سفارش ریل داشته ایم و پیش بینی می شود که تا پایان سال مجموعه عرضه ریل به بیش از ۱۰۰ هزار تن برسد.

تولائیان درباره تنوع تولید محصولات ریلی شرکت ذوب آهن اصفهان، تصریح کرد: در شرایط کنونی ریل راه آهن، ریل مترو و ریل معدن در شرکت ذوب آهن تولید می شود، اما از آنجایی که وسعت کشور زیاد است تقاضا برای ریل راه آهن بیشتر از سایر محصولات ریلی است.

او افزود: در چند ماه اخیر موفق شدیم یک نوع ریل معادن تولید کنیم که قبلا وارداتی بوده و قیمت بالایی هم داشته  و اخیر توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تولید و در معدن البرز شرقی نیز استفاده شده و به زودی در بازار عرضه خواهد شد. 

تولائیان درباره برنامه شرکت ذوب آهن اصفهان برای تنوع بخشی به سبد تولید در راستای افزایش ارزش افزوده، گفت: اخیرا محصول آرکای معدن را طراحی کرده ایم که در داخل کشور تولیدکننده ای ندارد و در چند ماه آینده به بازار ارسال می شود و از آنجایی که پیش از این وارداتی بوده تولید این محصول ضمن جلوگیری از خروج ارز در خودکفایی هم نقش موثری دارد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان درباره ویژگی محصولات ریلی ذوب آهن اصفهان گفت: ریل های تولیدی ذوب آهن ۳۶ متری هستند، اما از آنجایی که مشکل حمل و نقل و تجهیزات برای جابجایی آنها در محل پروژه وجود دارد ریل های ۳۶ متری با برش به ۱۸ متری تبدیل می شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا عرضه فولاد در خارج از بورس صحت دارد و آیا رویکرد دولت کاهش قیمت فولاد است؟ گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که از دفتر ریاست جمهوری و دفتر وزارت صنعت معدن و تجارت گرفته شده آنها معتقدند قیمت گذاری این محصولات باید در بورس انجام شود تا مانع از رانت و مشکل عرضه و تقاضا شود.

تولائیان با تاکید بر اینکه همه شرکت های فولادی در بورس محصولات خود را عرضه می کنند، گفت: با وجود اینکه پروژه های عمرانی کاهش یافته در شرایط کنونی تقاضا همچنان برای فولاد وجود دارد و شاید بخشی از گرانی قیمت فولاد مربوط به افزایش تقاضا باشد و کرونا هم روی بازار آن تاثیر چندانی نداشته، به عبارت دیگر در حال حاضر روند صادرات ادامه دارد.

او درباره روند تولید شرکت ذوب آهن اصفهان در چند ماه اخیر گفت: در سه چهار ماه اول سال شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه ای را در کشور ایجاد کرده اما تاثیر عمده ای در برنامه تولید ذوب آهن نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داده، با این حال شرکت ذوب آهن اصفهان سقف صادراتی برای شمش، میلگرد و تیرآهن در بازارهایش دارد، زیرا محصولات تولیدی این شرکت از رقابت پذیری خوبی برخوردار هستند، از طرف دیگر در بخش ریل باس هم بیشترین تقاضا را در بازار داخلی دارد، زیرا دولت پروژه های حمل و نقل ریلی را در اولویت خود قرار داده و ذوب آهن در راستای تامین نیاز داخل ماهانه بیش از ۱۰ هزار تن ریل سفارش تحویل داده و پیش بینی می شود تا پایان سال رکود  عرضه ۱۰۰ هزار تن ریل شکسته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه