English

دانستنی هایی در مورد وام ودیعه مستاجران؛

روش ثبت ‌نام برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن/ شماره پیامک درخواست وام اعلام شد

متقاضیان واجد شرایط می‌ توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۴ مرداد برای دریافت تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن ثبت ‌نام کنند.

روش ثبت ‌نام برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن/ شماره پیامک درخواست وام اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با شیوع کرونا، بازار مسکن دچار التهاب و افزایش بی منطق اجاره بها شد که این افزایش قیمت مشکلاتی مضاعف را برای مستاجران در پی داشت به همین دلیل دولت تصمیم گرفت برای حمایت از مستأجرین به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه تمهیداتی در نظر گیرد.

سوم تیرماه سالجاری رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت موضوعاتی همچون بسته حمایتی برای مستاجران و پرداخت ودیعه به خانوارهای اجاره نشین کم‌ درآمد را مطرح کرد.

براین اساس دولت مسئولیت طراحی بسته حمایتی از مستاجران را به وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد سپرد تا فورا برنامه حمایتی برای مستاجران به تصویب برسد که در پی آن وزارت راه و شهرسازی نیز برای کمک به اجاره ‌نشین‌ ها  بسته‌ ای در جهت کمک ودیعه اجاره مسکن آماده کرد.

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی واحد مسکونی که در اختیار مستأجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستأجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع است و همچنین وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستأجر و داشتن کد رهگیری الزامی است.

 

* رقم وام ودیعه اجاره مسکن 

سرانجام اول مرداد در جلسه هیات دولت وام ودیعه مسکن برای مستاجران تایید و تصویب شد و مقرر شد سقف این وام  برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون و در شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان باشد.

 

چه کسانی مشمول وام ودیعه اجاره مسکن می شوند

بر این اساس خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگیران مشمول دریافت این وام می‌ شوند.

 

بیشتر بخوانید:

جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران اعلام شد

سامانه ثبت نام وام ودیعه مستاجران اعلام شد+ شرایط و مدارک ثبت نام

 

این وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده می ‌شود و مشمولان این طرح می ‌توانند مبلغ مورد نظر را با سود ۱۳ درصد تا یک سال با وثیقه اجاره ‌نامه از بانک دریافت کنند و سود را ماهانه و در پایان کار اصل پول را به بانک پرداخت کنند.

گفتنی است، مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام را باید پس از یکسال در موقع اتمام قرارداد اجاره به بانک بازگرداند.

* رقم اقساط وام ودیعه اجاره مسکن

اقساط وام ۵۰ میلیونی برای تهرانی ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.

* سامانه ثبت نام وام ودیعه مستاجران 

همچنین، پروانه اصلانی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منابع این تسهیلات را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند. بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

اصلانی تاکید کرد: مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند. همه مدارک نشان دهنده دارا بودن شرایط متقاضی باید در این سامانه بارگذاری شود که شامل عدم دریافت تسهیلات مسکن از سال ۸۹ بوده و از هیچ یک از تسهیلات دولتی وقت مسکن مانند خانه سازمانی استفاده نکرده باشند.

در نهایت، رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه دوم مرداد با اعلام اینکه به دلیل جبران خسارت‌ های شیوع ویروس کرونا و محدودیت در تخصیص اعتبارات، اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۳ درصد و بازگرداندن اصل مبلغ پس از یکسال ممکن نبود، گفت: مشمولان این طرح اگر توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

گفتنی است، ثبت ‌نام تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن به مستاجران از روز شنبه 4 مرداد 99 آغاز می شود و جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان ثبت‌نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

متقاضیان واجد شرایط می‌ توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۴ مرداد با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت ‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند. لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مرداد به اتمام خواهد رسید.

ضروری است شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود به نام فرد متقاضی باشد.

متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه می‌کنند و سپس در زمان ‌بندی که متعاقباَ اعلام می شود می‌ بایست در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir   ثبت نام کنند.  

افراد بعد از تایید اطلاعاتشان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

بانک مرکزی نیز برای تمامی بانک ها جهت پرداخت این تسهیلات تکلیفی تعیین کرده است؛ بنابراین از همین هفته این تسهیلات قابل دریافت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    لااقل رو حرفی که زدی روحانی بمان گفتی تمام مستاجرین برن کد رهگیری بگیرن.پس چرا به همه ودیعه نمی دهید چرا باز دارید دست چین میکنید. مگه ما که حقوق بگیر نیستیم وتحت حمایت هیچ جایی نیستیم باید به گفته شما بمیریم. وآی برشما.

    • مالکی

      یعنی واقعا که خودتونو کشتین بااین وام دادناتون،براتون متاسفم که ملت رو سرکارمیذارین

    • روکدوم حرفاشون موندن که رو این حرفشون بمونن

    • مژگان

      دوست عزیز بعد از یکسال باید کل پول رو پس بدی .یعنی فقط یک سال میتونی از این پول استفاده کنی .این کمک نیست .این ننگه این ذلته . مردم ضعیف رو امیدوار میکنند .بعدش میزنن زیر حرفشون و قضیه رو اینجوری میپیچونن. دقیقا مثل سهام عدالت شد.واقعا متاسفم .غیر مستقیم میگن برید بمیرید به ما ربطی نداره

    • مژگان

      اگر واقعا قصد کمک داشتن یک وام بدون بهره میدادن با اقساط 10 ساله.اون هم به همه مستاجران.
      اصلا چرا وااام ؟ چرا برای اجاره مسکن قانون نمی ذارید؟ چرا مسکن که مهمترین نیاز اولیه یک خانواده است باید یک کالای سرمایه ای باشه ؟ چرا جلوی محتکران مسکن رو نمیگیرید ؟ چرا مسکن های مازاد رو از مالکان پس نمیگیرید ؟ بدون مسکن زندگی هیچ معنایی نداره و به زودی همه خانواده های مستاجر از هم میپاشند

    • ناشناس

      مردم ای ملت خدای امیدی به اینانیست اینا به مردم وحده سرخرمن میدن چرا شما باورمیکنید امیدشماراایناناامیدمیکنن دلم بقران برای این مردم بدبخت میسوزه خداازشما نگذره من خودم ۳تادختردارم هیچی ندارم بقران بیکارم بلوچم اینجا جای نیست شرکتی نیست هیچی نیست نمیدونم دلم وسه خودم بسوزه یابرای اونایی که توشهراجاره زیادمیدن وای وای وای اعصابم خرابه اینارمیخونم دردخودم یادم میره بقران چه کردین شمابااین مردم شریف ایران چه بروزشون اوردین بخداخداوجودداره ی روزبایدجوابگوباشین این روزامیگذره ولی شماتواس اینکاراتون میدین

    • ناشناس

      مهلت وام خیلی کم بود من الان فهمیدم پیامک فرستادم خواهشمند است تمدید کنید شدیدا نیاز دارم به اون وام

    • ناشناس

      اصلا وامی در کار نیست مخصوصا واسه ما قشر ضعیف مملکت

    • بهزاد قربانی

      چه انتظارهایی از جناب رئیس جمهور دارین!!!
      اگه بیان پول بیت المال رو به ما بدن پس از کجا بیارن تاوان ضررهای اقوامشان بدن. مگه خبر ندارین طفلک برادرزاده جناب آقای جهانگیری داشتن به خاطر مردم یه اتاق پر 100 دلاری میبردن اونور عشقو حال کنن از مرز کردستان عراق کردا گرفتنش باید یه جور پول جمع کنن بدن به اونایی که به خاطر ما میرن عشقو حال.😢

    • yyyyggggg

      لعنت بر کسانیکه حضرت آیت الله رییسی رو ول کردند و رفتند به این خیانتکار انگلیسی رای دادند

    • ای روحانی با این وام دادنت...

    • سیتا

      اتفاقا صاحب خونه من گفت شما با این شرایط دیگه نمیتونید زندگی کنید یعنی مستقیم گفت برید بمیرید

  • ناشناس

    واقعا ک روحانی ما ک تحت هیچ پوششی نیستیم باید بمیریم

    • اگ حقوق بگیراوام میدین چرا منتشو رو ملت میزارید حقوق بگیرا ک از خودتونن منتشو چرا رو ما میزارید .چرا رسانه ایش کردید .چقد شما خوبید

    • یسنا

      سلام لطفا وام مستاجرین رو تمدید کنید من تازه باخبر شدم خیلی نیاز دارم.

  • ناشناس

    مگه ما که حقوق بگیرنیستیم باید بمیریم وای برتو

    • تی تی

      سلام ،من ک بیکارم چکارکنم خونه ام ندارم!؛

    • ناشناس

      اخه مگه شغل برایهمه هست که روحانی به کارمندان وام اجارهمیدهواقعا که

    • ناشناس

      اونایی که حقوق بگیرن حداقل امیدی دارن که حقوقشون هس کسایی که امثال ماحقوق نمیگیرن وتحت هیچ حمایتی نیستن بیشترلازمشون هست این وام.

    • شهرام شینی میدانی

      سلام مستاجر هستم ماهی ۵۰۰ کرایه خونه میدم با ۱۰ تا ودیعه با یه حداقل حقوق بازنشتگی

    • ناشناس

      علنی تو لباس روحانیت جلوی ۸۵ میلیون آدم داری میگی مردم بیاید پول نزول بدم بهتون. ننگ بر تو. وعده ی ما لب پل صراط روحانی.... به خدا تقاص تک تک کاراتو باید بدی. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره..... چه این دنیا چه اون دنیا. همه رو بدبخت کردی......

    • سعید

      فقط میتونم بگم روحانی ننگ بر تو که تمام ملت شریف رو بازی دادی اون از برجام ت که اگه همون نافرجام قبل بودش بهتر بود واین همه گرونی نبود این هم از سیاست داخلی ت واقعا برات متاسفم انشالله همین دنیا تقاص پس بدی

  • جواد

    اقا چرا از دست و پا درمیاین شما دارین برای ی وام سر رسیدی ک بعد یک سال برگردونید سر جاش سر و کله میشکونید نگیرید این وامو این فقط ب نفع دولته و بس هیچ سودی برای ما قشر ضعیف نداره

  • غضنفر

    اصلا فهميديد چه طوري وام ميده يعني يك سال سود پرداخت ميكنيد بعدش بايد 50 ميليون را صاحب خانه جيرينگي تحويل بانك بدهد يعني هيچي به هيچي
    خاك برسرشون كنند
    اين همه آدم خوردند و بردند به ملت بيچاره كه ميرسه اين جوري بهشون وام ميدهند بريد بميريد

    • فرشاد

      از ماست که بر ماست ،پیشرفت و سربلندی هر ملتی مردم تایید میکنن...

    • علی خرسان .

      ما ک اگه حقوق بگیر بودیم یا تحت پوشش ارگانی باشیم دیگه وام لازم نداریم

  • ناشناس

    مملت وام در وام شده

  • علی

    سلام / این وام ودیعه در روستاهای تهران که جزو استان تهران هستند چقدرهست

  • ناشناس

    خ

  • ناشناس

    متراژ منزل برای گرفتن این وام مهم هست؟

  • ناشناس

    خاک بر سرتون .

  • ناشناس

    چون نتونستم الباقی پول پرداخت کنم بااین قانون جدید. می توانم وام بگیرم تابرم خانه امرا تحویل بگیرم. ازین که زحمت می کشید کار مردم درست مکنید. خداوند متعال پدرومادر شما هاروبیاموزد

    • ای خدا

      اسنو ببین کدوم کار مردک

  • ناشناس

    تازه تاریخ و زمان هم گذاشتن. انگار همه مستاجرین قراره تو این زمان خونه اجاره کنن. حداقل زمان ثبت نام را به مدت یک سال باز میزاشتید.

  • ن

    یکسال دیگه کل پولو از کجا بیاریم بدیم

    • ناشناس

      یک سال دیگه صاحب خانه کل پول رو پس میده ، شما نباید پس بدید

  • ناشناس

    واقعا که دلمون به این وام خوش بود.ما بدبختیم جز هیچ کدوم نیستم. خاک بر سرما.کاش کرونا بگیریم بمیریم.ایشالله

    • ناشناس

      چه فایده داره اخه تو فقط یک سال سود میدی رو هوا پول بر میگرده به دولت چه وامی اجاره بده راحت کن خودتو

    • ناشناس

      خخخخخ

  • مهدی

    پس از ارسال کد ملی به شماره اعلام شده هیچ پیام تاییدی دریافت نکردم،نباید سامانه تایید کند که پیام دریافت شد ؟؟

    • هدایتی

      چزا تایید پیامک دریافت نکردیم

    • ناشناس

      سلام ماک ۳ نفرهستیم چکارکنیم باکرایه ماهی ۱ ملیون پول پیش کم بایدچ گلی ب سرمان بزنیم

    • ناشناس

      پیامکی برای دریافت وام ودیعه نیومده برام چکار باید بکنم؟

    • چرا جواب پیامکی که برای وام ودیعه اجاره فرستادم نیومده لطفا کسی اگه اطلاع داره جواب بده

  • زهره

    سلام. باین رده بندی برای وام مستاجران پس قشر کارگر که اکثرا مستاجر هستند چکار کنن؟ از هیچ جا حمایت نمیشن پایین ترین درامد رو دارن..بیشتر اونا به ندن شب محتاجن. حداقل تحت پوشش بهزیستی کمیته امداد و حقوق بگیرا ن حمایت شده دولت هستند تو شرایط کنونی دوبت دست اونارو میگیره. پس کارگر کجای جامعه قرار داره؟

    • ناشناس

      والا کمیته امداد فقط یک بدنامی داره به ماکه هیچی نمیدن فقط به زن بیوه ها امکانات میدن

    • ناشناس

      واقعا درسته کارگر کجای این مملکت جا داره

  • ناشناس

    داقل این پولو بدن ی کم گره از مشکل مستجرا کم میشهح

    • گره چی باز‌میشه ماهی ۵۴۰ت بدی دولت اخر سال پول که براخودت نمیشه باید برگردونی به دولت یعنی یکسال اجاره داری همین

  • ناشناس

    همیشه همه تسهیلاتو میدن به حقوق بگیرا و کمیته ای ها وزنان سرپرست خانوار پس بقیه باید چیکارکنن تو این اوضاع

  • ناشناس

    تحت پوشش دارید میگید باز اونا تحت یه پوششی هستن احمق خودتونید اونی ک تحت پوشش نیاز داره یا یه کارگر روزی ۶۰هزار دریافتی

  • محمد رضایی فرد

    چرا ۹ مرداد اخرین مهلت هستش کسانیکه شهریور یا مهر ما تاریخ قرارداشون تموم میشه چه گناهی کردن که به اونها تعلق نمیگیره همیشه یک جایه کارتون میلنگه .
    شاید هم به این وسیله میخاید به نام مردم اما به کام بعضی های دیگه مثل همین دزدای غارتگر که خون ملت میمکن این طرح دادید
    .

    • 👌

  • ناشناس

    واقعا حرف با عمل اصلا درست نیست.متاسفم مسئول مملکت...

  • ناشناس

    قشرضعیف یعنی اونه که حقوق ماهانه نداره پس ما باید بمیریم در هرصورت داریم میمیرم فکری به حال ما کنید که بیست متر خونه هم نمیتونیم بگیریم

  • عرفان

    روحانی ما توایلام شهر کوچک هستیم اینجا کوچکترین خونه متراژش ۱۴۰ تا ۳۰۰ مترن. مستاجر کجا خونه کوچیک پیدا کنه.بعدش اینجا رهن همش ۷۰ ملیون به بالاست .۱۵ ملیون شما رو کجای زخممون بزنیم.تازه شنیدن دولت میخواد جا مستاجر رهن بده قیمتا بیشتر رفت بالا

  • حسن

    این وام نیست نزول هست هر ماه سود پول رو بدیم بعد بانک بره از صاحب خانه کل پول رو جرینگی بگیره این هم از بدختی مردمه که گیر همچین دولتی افتادیم به مجرد نمیدیم به این نمیدیم به اون نمیدیم

    • FERIDON

      خیلی جالبتر فرمایش کردن ما پول را به موجر میپردازیم جرینگی !!!!ولی بعد خود مستاجر باید گرفتاری دریافت پول از املاک یا مالک را متحمل شود اگر بموقع دادن بگیرد و با کمر دولا بیاورد بانک بدهد !!!!. این دیگه درد بزرگیه
      اجازه بدین کمی براتون مستضعفان بیچاره کمی گریه کنیم

    • ناشناس

      دو روش تسویه وجود داره یکی اینکه یکسال فقط سود پول رو میدین بعد یکسال اصل پول رو برمیگردونید دوم اینکه از اول اصل و سود رو با سود ۱۲ درصد با اقساط ۳۶ یا ۶۰ ماهه یعنی سه یا پنج ساله بازپرداخت میکنید
      وام خوبی هست ولی شرایط خودش رو داره مثلا ضامن کسر از حقوق میخواد مدرک شغلی میخواد که نشون بده شما کار دارید و توانایی پرداخت اقساط رو دارید

  • رسول

    خاک بر سر این مردم که پشت شما اصلاحاتی های غارت گرها واسادن حیفه این مردم واویلا

  • الهام حیدری

    سلام شوهر من مسافر کشه شغل ثابت مشخص نداره حقوق بگیر نیست ما اگر داشتیم حقوق که بیمه را میتونستیم بریزیم بحساب یا مستاجر نبودیم یا حداقل تا الان وام ازدواجمونا گرفته بودیم تکلیف ما چیه که نه حقوق داریم نه تحت تکلف بهزیستی نه کمیته ؟؟؟

  • الهام حیدری

    بخدا کمیته ای بهزیستی دارن همین الانش یکی از اقوام ما دوتا مستاجر داره تحت پوشش کمیته ام هست.....چرا واقعا چرا
    الان ما که شغل ثابت نداریم چیکار کنیم

    • ناشناس

      الان داری کجا ناله میکنی شما خاهرم اینا مگه میخونن

  • فرشید

    سلام واقعا کسی نمیخاد به مشکل ما رسیدگی کنه بخدا با یه بچه ۴ساله گرفتار شدم ما که از جای حمایت نمیشه و تحت پوشش جای نیستیم نباید از مضایا برخوردار بشیم به خدا الان یه هفتست که با صاحب خونمون درگیر شدم خونشو میخاد منم تو این شرایط هیچی ندارم برای جابجای لطفا به دادم برسید مسئولین محترم لطفا کمک کنید لطفا

  • رضا ایزدی

    دزدی بانکداری اسلامی - رباخواری بانک های اسلامی - کمک به مستضعفان و مستاجران !!!!!!!!!!!!!!!! 13 درصد کارمزد شما فکرکردید که با 50 م می توان مسکن رهن کرد

  • ناشناس

    خوشم میاد که باسرهم کردن همین اراجیف سعی دارین خودتونو موجه جلوه بدین .. جمعش کن بابا دلت خوشه
    ملت بدبخت دلشون به کیا خوشه ..واقعا که

  • حمید

    یعنی واقعا دمتون گرم بااین اعتماد به نفستون..
    خیلی زحمت کشیدین خسته شدین یه چند وقتی برین سواحل قناری تفریح کنین تا ببینیم چی میشه ..

  • ناشناس

    بخدا قسم اگر الان احمدی نژاد این پیشنهاد رو داده بود صدتا حرف همین روحانی و دار و دسته ش بارش میکردند اما حالا خود کلیدنسازش رو نگا

  • Sezar

    واقعاً که مردم حق دارند روز به روز از این دولت متنفر بشن یعنی اون کارگر بدبختی که نه تحت پوشش نهادیه نه حقوق بگیران سازمانیه حق گرفتن این وام رو ندارن یعنی حق زندگی از نصف مردم ایران گرفته شده حالا جالب این جاست که اومدن گفتن یعنی به مردم کمک کنیم آخه این چه کمکیه که مستاجر بدبختر میشه این مردم دیگه انبار باروت خشکن هی جرقه نزنید که آتیش بگیره همه باهم بسوزن کشورداره نابود میشه

  • ناشناس

    منظورشون ازحقوق بگیران چیه
    یعنی باید کارمند دولت باشن

    • Parsa

      حسن جون تو که جمعه فقط خبردار میشی از مسائل لطفا تو نه نظر بده نه دستور

  • فاطمه

    سلام کارگر ساده مشمول این وام نیست چرا هر چیزی اعلام میشه اول کمیته امداد بهزیستی پس ما بیچاره ها چی کار کنیم که در پرداخت اجاره خونمون ماندیم

    • ناشناس

      سلام اره ولا

  • ناشناس

    اینا یک جا تمیخوابند که اب زیر بدنشون بره این واممکه میخواند بدند میمیرندو زنده میشند

  • ناشناس

    اخه این بدبختایی که حقوق ندارند یا بی سرپرستند با سه یا چهار بچه دارند چیکار کنن خاک برسراشون این وام تو سرتون بخوره

  • ناشناس

    من موافق نیستم چونکه هیچ کمکی نمیکنه فکراساسی بکنید اقتصادان استخدام کنیدکه طرح بده نه ادم شکم سیروبیسواد.

  • گمنام

    لطفا بجای این همه زحمت به مردم دستور دهید ب مجلس واجباری کند ررهن خانه وکرایه خانها راپایین بیاورند اینطور ک بهتر تاوام بگیرن یا نگیرند بعد هیچی ب هیچی سعی کنید ب فکرمردم باشید ن ب جیب خود مردم سرپناه می خواهند فقط ارزان کنید احتیاج ب وام نیست

  • ناشناس

    چراهرچیزی که دولت اعلام. میکند فقط مختص حقوق بگیران میباشد پس تکلیف کارگران جامعه که حقوق ثابت وخانه وملک وماشینی ندارند چیست شایداین افراداصلاجزایران نیستند

  • javad

    یعنی خاک بر سرتون با این سایتتون،
    فقط آدم رو از یه صفحه به یه صفحه دیگه پاس میدید

  • علی

    فقط یک راه برامون گذاشتی بریم بمیریم.این چه وضعی تو مملکت جمهوری اسلامی.لعنت به این دولت گرونی بیداد میکنه یه جوان نمیتونه خونه اجاره کنه.اقای روحانی مملکت نابود کردی.خسته شدیم.

  • ناشناس

    سلام. این فرم ج یا سبز چی هست باید از کجا تهیه کنیم.کد رهگیری باید از کجا بگیریم. مشاور املاک نمیدن

  • کد رهگیری از کجا باید بگیریم

    • ناشناس

      از کمیسیون املاک منطقه ی سکونت

  • ناشناس

    ننگتان باد، انشاالله امام زمان بیادوانتقام این همه ظلم روبگیره اینهمه سرمایه توایران هست بعداز یکسال که سود پول رو میگیرید اصلش روهم میگیرید ای ننگ برشما#
    ننگ برشما#

  • ناشناس

    ما هم مستاجر هستیم وشرایط زندگی خیلی سخته ،کی به فریاد دل ما برسد تحت پوشش نیستیم حقوق بگیر هم نیستیم ،با دوفرزند با بدبختی زندگی میکنیم وهیچ حمایتی نداریم از دولت خواهش میکنم دست قشر مستضعف رو بگیره به خدا سخته

  • ناشناس

    سلام هرچی مردم میگن راست میگن دمشون گرم خدا خیرشون بده درد همه مستاجر ا نوشتن الان صاحب خونه به ما که گفته ده میلیون بد ین ماهم نداریم چه کار کنیم خانه به دوشیم در ماه یک وپانصد قسط داریم خدابه دادمون برسه از مسئولامون که خیری به مردم نرسیده جز بدبختی خدایش بگین رسیده تا حالا

  • محمد

    *حسن گفته بودی با یارانه هم میشه ضامن این وام شد چی شد پس، باز که شد کارمندا و کمیته ها که .خدا لعنت کنه تو ووزرات رو که اندازه (....) نمیفهمید.من کارگر ۷۰ تومنی بدون بیمه مستاجربا ۳تا بچه نیازمندم یا اون کارمند حقوق بگیر برجی ۵تومن میگیره خب به من بدید از یارانه ام سودش رو بگیرید

  • khoda

    من یه زن تنهابا۲تادختر۱۳ساله هستم زیرهیچ پوششی هم نیستم پس من که نون شب ندارم بایدچیکارکنم؟

    • یوسف

      خدا لعنتشون کنه همین روزا هست که ملت به کسی بندازنتون

  • پروژه مسکن کارکنان مجلس شماره 3 در شهرک واوان

    سلام الان از سال 91 هست مسکن‌ تعاونی کارکنان مجلس شورای اسلامی شماره 3 واقع در خیابان شهرداری شهرک واوان در حال ساخت و ساز زمانی که ما اقدام کردیم گفتیم چون پشت قضیه ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی هست پس دلمون قرص باشه، دیدیم نه انگار بدتر، چون قرار بود خونه‌ها رو آخر سال 94 تحویل بدن اما الان سال 1400 داره میاد و هنوز نیمه کارست و ما تمام داراییمون رو ریختیم تو حلق اونها و هنوز نیمه کارست.
    خواهش می کنم اگر خدا رو می شناسید به ساخت و ساز مسکن کارکنان مجلس شورای اسلامی شماره 3 واقع در خیابان شهرداری شهرک واوان
    مسکن کارکنان مجلس شورای اسلامی شماره 3 واقع در خیابان شهرداری شهرک واوان
    مسکن کارکنان مجلس شورای اسلامی شماره 3 واقع در خیابان شهرداری شهرک واوان
    رسیدگی کنید.
    خواهش می کنم به گوش مسئولان برسانید.

  • ناشناس

    دولت نزول خور

  • ناشناس

    به اینم میشه گفت کمک به خدا خجالت داره با چه روی پشت سر هم دروغ میگین

  • ناشناس

    مدیران باهوش و هوشیار پارسی این همه مشکلات آفرید از روی نا کاری شان هست این چگونه وامی هست چگونه کمکی هست مسخره

  • ابارقی،

    خداوکیلی اینقدر مردم و مسخره نکنید. اول گفتید قشر ضعیف وکارگر پیش خودتون گفتید اینا که پول بده نیستن ولش کن بزار اینا همینجور بدبخت بمونن. بعدشم اگه. ممیخواهید سود،پول بگیرین این چه کمکی به مستاجر میشه. مستاجر بدبخت تر میشه صاحب خونه و دولت جیبشون پر پول تر. آخ چی،بگم به شما که اینقدر ملت رو مسخره کردید جمع کنید خداوکیلی

  • ناشناس

    بازهم ازجیب مستاجر بیچاره . به قول شیخ حسن ۱۴درصد سود و بهره یاهمان نزول پول به جیب باک یادولت . و مبلغ وام جهت استفاده... به نفع صاحب خونه . بیچاره مستاجر .

    این کار باعث گرانتر شدن کرایه خانه ها خواهد شد .

  • یه ایرونی

    ای خدا بفریادمون برس این که شد رباخواری در روز روشن این کجاش گره گشایی میکنه؟؟؟؟

  • محمد

    متاسفم براتون ک اینطوری برا خودتون میبرینو میدوزید من چ پول نزول کنم چه این وام چرت رو بگیرم خجالت داره بخدا ایشالا خدا جواب کارها و ظلمی ک در حق مردم میکنید و بده 🙏

  • ناشناس

    من 34سالم سرپرست 2تادانش اموزم ماهی 500تومن کرایه خونه نمیتونم بدم بایدچه خاکی به سرم کنم نه وام بهم تعلق داره

  • ناشناس

    من فقط تو دار دنیا یک ماشین دارم با سه تا بچه با این شرایط که برای همه درست شده دیگه دارم بریدم آرزوی مرگ دارم آخه این شد زندگی.مستاجرم هستم

  • ناشناس

    مانخواستیم‌وام‌شمارواگربتونیم‌اجاره‌بدیم‌ بهترازکمک‌شماست‌تازه‌بعدیک‌سال‌پولوبرگردونیم‌سودم‌ بره‌توجیب‌شما‌ماچه ‌بدبختیم ‌که‌شما اینطور کمک‌میکنید

  • 1

    خواهشن‌ نگیرید‌ این‌ وام‌ دا‌ به‌ خدا‌ تا‌ حساب‌ کار‌ بیاد‌ دستشون‌ مسخرتون‌ کرده‌‌ فقط‌ میخواد‌ گرونی‌ بیشتر‌بشه‌ بگید‌ پول‌ نمیخوایم‌ اجاره‌ خونه‌ ها‌‌را‌ بیارن‌ پایین‌‌پولی‌ که‌ سود‌ داره‌ بعد‌ برمیگرده‌ تو‌ جیب‌ خودشون‌ چه‌ بدرد‌ میخوره‌ تتزه‌ سودش‌ رو‌هم‌ میخوان‌‌اینا‌ میخوابن‌ یه‌ جایب‌ که‌ اب‌ بره‌ زیرشون‌ اه‌ ای‌ ملت‌ ابرومند‌ بگیرتتون‌ الهی‌ امین

    • ناشناس

      سلام من نیازبه وام دارم براپول پیش خون خانم آرین هستم

    • 09388595184 شماره خودم آرین

  • ناشناس

    اینها فقط میخوان توجیب ملت پول نره ، وام کجا بود دارن پولیکه میدن سودشو میگیرن ودرآخر کل مبلغو پس میگیرن ، طرح جدیده من بعد بانک میشه صاحبخونه مستآجرها و صاحبخونه هم میشه واسطه گر یا دلال بین مستآجرو بانک.همین

  • ناشناس

    اجازه بدین از کما در بیام چند بار دیگه این طرح حمایتی رو بخونم . ؟؟!!!! هنوز شوک شدید دارم بایه بار خوندن اصلا هنگ کرد اطلاعات و حتی سواد ابتدایی رو هم ازدست دادم نظر کارشناسی جای خود داره ....
    بدبخت ملت اصلی ایرانی محترمانه میگم تشریف ببرین زیر پای خاوری مث آسفالت له شین . شما رو چی به مسکن و وام حمایتی !!!!!!

  • حسن

    با سلام من قبلاً اعتیاد داشتم الان حدود ده روزه پاکم دنبال وام ازدواج و رفتم ازم ی چیزای خواست ک هفت پشتم نداشت وام اجاره نشین هم ب همون طور الان من باید به و شکلی ی کاری دست پا کنم که سمت اعتیاد نرم اصلا بی‌خیال کار چطوری جهیزیه و ....جور کنم

  • امین

    واقعا ما که حقوق بگیر نیستیم یا برگ کسر از حقوق نداریم باید چکار کنیم

  • ناشناس

    یه جورایی دارن سود پولشون رو میگیرن نوزول نیست که همین مونده بود کسری بودجه رو از مستأجرها بگیرن اینم آب و برق و گاز مجانی

  • ناشناس

    ایران شده کشور عجایب دنیا!
    وام رو میدن طرف بره خونه ماشین یا هر چیزه دیگه بخره حالا وام میدن که پول پیش بده!!!
    بزودی هم :
    وام اجاره ماهیانه
    وام پرداخت پول آب برق گاز
    و شایدم لطف کنن و وام حمل اثاثیه کمسیون بنگاه و هزینه ایاب و ذهاب رو هم بدن + پول ناهار

  • ناشناس

    به جای اینکه وام مستاجر بدن یه قانون میزاشتن که املاکی ها سر خود اجاره و رهن رو زیاد نکنن
    وسود 36 درصدی نزنن یعنی به ازای 10 میلیون 300 هزار نگیرن

  • فاطمه

    سلام چرامیرم ثبت نام کنم نوشته این صفحه مخصوص فرهنگیان است ؟؟؟

    • شکوفه

      خدالعنتتون کنه من الان بچم شش ماهه که نه یارانه واسش میرزین به حساب نه معیشتی این وام بدرد نخور واسه چیه مردمه که سودش رومیخورین بعداز یکسال تحویل میگیرید ما الان باید باسه تا بچه
      چکارکرد

  • ناشناس

    شامل شما میشه ، نوشته که زنان سرپرست خانوار ، نیازنیست تحت پوشش جایی باشین دیگه

  • ناشناس

    با این تورم فعلی با 15 میلیون میشه خونه اجاره کرد؟
    لطفا آدرس بدید که ما هم بریم اونجا اجاره کنیم
    یادتونه احمدی نژاد آدرس بقالی محلشون میداد که همه چیزا ارزون بود

  • اصغر

    اقای وزیروآقای ریئس جمهورمزخرفترین راه کارروارائه دادیدیعنی این کارنهایت بیسوادی شماست.یعنی چی واموبه موجرمیدید بعدماهی۵۰۰تومن باسود اخاذی میکنیداخرسر(۱سال بعد )بایداصل پولوپس بدن مردمو...
    گیرآوردین.نخیرخودتونید

  • ali shahidi

    متاسفم برایتان پس کجاش کمک حساب می شود.درکجای دنیا وام میدهند ولی اصل وام گیرت نیایید

  • ناشناس

    هیچ کدام از اینا را نخواستیم فقت ارزان کنید از گوشنگی نمیریم چند ساله ما گوشت نخریدیم واقعا این انسافه روحانی خونه گرون خوردن گرون بس چه خاکی سرمون کنیم روحانی خودت می خوری از مردم خبر نداری

  • یه مستاجر

    در این اوضاع بحرانی پدر من چهار ماه بیکار بوده. کارگر خیاطی هستند. الان که میرن سرکار روزی 20 هزار تومن هم کار نمیکنند. بیمه که نداریم. حقوق ثابت نداریم. فرد بیمار در منزل داریم. فرد بیکار در منزل داریم. سی و شش ساله مستاجریم. صاحبخونه ما هفت تا خونه داره و بما گفته باید تخلیه کنید براساس طمعش اجازه نداد ما کد رهگیری بگیریم موقع اجاره. خونه کمتر از 200 میلیون پول پیش یا رهن پیدا نکردیم. شما مسئولین هر وقت خواستید به مردم کمک کنید اولا به مردم ضرر زدید دوما شرایط رو بدتر کردید. ما هم انسانیم. کاری کردید که به مرگ خودمون راضی باشیم. اگر راه حل هاتون خوبه کمی خودتونم استفاده کنید. خودتون برید در بیابان های ناکجاآباد اطراف تهران مسکن مهر بخرید و حالشو ببرید. برید اونجا مثل اون آقایی که تو تهران 200 تا خونه داره شما برید اونجا اگر خوبه 400 تا خونه داشته باشد. شما به این وام بیشتر از ما نیازمندید. بخشش فقط ماله انسان دردکشیده است نه شماهای بی خبر از همه جا. راه حل هاتون رو برای خودتون نگه دارید. شمایی که نمیدونید الان قیمت اجاره و نون شب چقدره و دانش و تحقیق ندارید و هنوز چشم به جیب ما بدبخت ها دوختید سکوت کنید سنگین ترید. به ولله یه روزی خدا تقاص ما رو ازتون میگیره.

  • یه مستاجر

    من تو اخبار شنیدم که 150 میلیارد تومن در دوم همدلی به مردم نیازمند کمک شده. ما که ندیدیم. اون نیازمند با اون کمک نهایت یک ماه قناعت کنه میگذرونه هر چند سر گرسنه زمین گذاشتن برای ماها عادیه چون استرس نداشتن یه سقف خیلی بیشتره تا نون شب. اگر با اون پول براشون خونه میخریدید یا رهن میکردید یا هر چیزی در زمینه مسکن بدون اینکه یه روزی ازشون پس بگیرید به نظرم کارتون ارزش و تاثیر بیشتری داشت. کاش و کاش اندکی فکر کردن و تحقیق تو جامعه ما وجود داشت. و این نشون میده که شماها نمیخواید مشکل ما حل بشه میخواید که ما بدبخت تر بشیم و محتاج تر باشیم. آفرین موفق بودید تا حالا. موفق تر باشید.

  • ناشناس

    نمیدونم اینجا پیام منو کی میخونه اصلا برای کی مهمه اما منم حرفمو میزنم من ی زن سرپرست خانوارم با این شرایط ایا انصاف هست که پول رهن و اجاره ها بالا بره و هر روز ی جور نرخ بذارن اما پول رهنی که ما به سختی بعد از سالها کارکردن و وام دست مالکین یا همون صاحبخانه بی ارزش بشه اخه چرا انصاف کجا رفت لاقل درصد پول بنگاه رو هم بالا ببرین ما چه گناهی کردیم که مستاجر شدیم یعنی حقی نداریم

  • ناشناس

    من یه جوون ۲۹ ساله ام از ۱۸ سالگی دارم خرج خونه میدم بهترین دوران زندگی مو شما دولت بی همه چیز گرفتید حالا با این بازی جدید میخوای یه سال مردم سرگرم کنیید که تا انتخابات بعدی صدای کسی در نیاد بعد از اونم یه آشغال دیگه میاد خوردن و شروع میکنه
    ولی خدا بهتون رحم کنه به گفته آقا اگه واقعا همه چی بیوفته دست خوده مردم
    اینم شد مثل ثبت نام ماشینا قیمت اومد پایین ؟
    کی تونست ثبت نام کنه ؟ بعد ماشین تحویل بگیره؟

  • ح

    واقعا باید تاسف خورد چقدر دیگه میخواین مردم و مسخره کنید

  • حجت عزیزی

    سلام اینجانب حجت عزبزی ازسال68 تاتاریخ ارسال این پیام مستاجر بودم وازاین بعدهم خدامیداند چی پیش خواهد آمد ازاین رو متقاضی وام ودیعه مسکن میباشم.خداوند جزای خیر عطا فرمایند.ان شاالله

  • ناشناس

    من مستاجرم با یک فرزند صاحب خونه ام ایران نیست پول رو به حساب کی میریزند... بعدش من الان قرارداد بستم چطوری میتونم وام ودیعه را از صاحب خونم بگیرم.....فقط واسه صاحب خونه ها خوب شده

  • ناشناس

    سال دیگه هم اگه ما مستاجر همون خونه بمونیم بانک برای ما وام ودیعه روتمدید میکنه که صاحب خونمون نگیره...یا حتما باید پسش بده...

  • ناشناس

    با این وضعیتی که برای ما قشر کارگر البته بهتره بگم قشر بدبخت درست کردن ۲ تا راه بیشتر واسه ما نمیمونه اونم اینه که یا باید بریم دزدی یا قاچاق فروشی کنیم که البته همین کاراهم ازمون برنمیاد پس همون بهتر سرمونو بزاریم و همونطور که اونا میخوان بمیریم، که امیدوارم باعث بانیهاشون زودتر از ما بمیرن ،،، واقعا متاسفم .........

  • شهرام شینی میدانی

    1970619481

  • ناشناس

    نزول بردارم بهترازاین وام هستش

  • ناشناس

    سرمابایدازاینابدترش بیادچون هیچ موقع مادرست نمیشیم

  • ناشناس

    تاخداباشماست روزگارمابدبخت بیچاره هاهمینه، چون بااسم اون هربلایی که دوست داریدسرمون میاریداونم که کاری به کارتون نداره انگارنه انگار، قوم بدبخت ثمودگفت موسی به دین خودعیسی هم به دین خوددرعرض سه روزهمه اوناروباداروندارشون ازبین بردی اماایناکه چهل سال بااسم تودارن پدرمارودرمیارن چراکاریشون نداری ای خدای متعالی

  • هیچکس

    واقعا خاک بر سر این دولت کنن.خاک بر سر ملت کنن که این چنین آدمای رو انتخاب میکنیم و رای میدیم که بد بختیمون بیشتر بشه

  • سید مهدی حسینی

    کل این وامی که که میخواند به مستاجر ها بدند اندازه اختلاس یکی از آقایون فراری نمیشه .الکی مردم رو بدبخت نکنید. با این وعده بی موردتون، کلی رهن هارو بالا کشیدند.

  • سید مهدی حسینی

    این مملکت کلی ثروت داره عوض این کارا حق مردم رو بدید نیازی به صدقه دولت نداریم.

  • شهرام

    دیگه خسته شدیم

  • سعیدشیرین لفظه

    طرح خوبیه اما منی که مستاجرم و بیکارم و تحت هیچ بیمه یا نهادحمایتی نیستم..باید چیکارکنم بازنشسته که حداقل ماهی4تومن میگیره ..حقوق بگیر که حق مسکن و اولاد و غیره داره ....مگه منی که بجایی تکیه ندارم و مستاجرم ماهی1تومن اجاره میدم باقرض و قوله ایرانی حساب نمیشم..دست حمایتی مال ازمابهترون...انصافتونو شکر دولتی ها

  • شهریاری

    من ثبت نام نکردم شماره پیامکش چند است.

  • ادريس محمدی

    سلام من شهریارم میخواهم ۱۵ملییون وام ویعه بگیرم

  • ناشناس

    مستاجر که نمیتونه بدون پول قرارداد خونه رو بنویسه وکد رهگیری بگیره پس چه طور میشه فقط در مدت ثبت نام این کار رو انجام داد پس حداقل زمان گرفتن کد رهگیری رو تمدید کنید

  • ناشناس

    توف به شرف بی شرفتون مردم دارن از گرسنگی میمیرن شما بدتر میخواهید به قسط و وام بندازین
    بی کفایتا ایران ثروتمنده بجای این که وام بدین باید وباید مجانی وبدون بازپرداخت بدین نه اینکه 50 بدین 70 بگیرین کم اذیت کنید با دنیای دیگه کاری ندارم همین دنیا جواب کارهاتون رو خواهید دید مثل سگ میمیرید
    ننگ بر شما

  • ناشناس

    این بی شرفها فقط مردم را سرکار میزارن فقط میخان قشر ضعیف جامعه را نابود کنن هیچ به فکر مردم نیستن خودشون تو خونه های چند صد میلیونی نشستن به ریش مردم میخندن اگر فکر مردم باشند یه قانونی میذاشتن هیچکس نتونه اجاره خونه بالا ببره فقط دارن مردم بدهکار میکنن انشاالله خدا ریشه همشن بزنه خدا لعنتتون کنه خدا به خاک سیاه بزندتون لعنتیا که مردم بیچاره کردی

  • داود

    شرم کنید برید بمیرید بااین کارهاتون این هم شد کمک شما با این کارتون نتنها اجاره پایین نیامد بلکه اجاره خونه گرانتر شده. وخودتونهم با صاحب خونه همدست شده ای سود پولتون میگیری ماهی 540هزارتون از کجا بیاره مستاجر که تو حلق شما بریزه خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس

    نه اقا اینا به بهزیستی وکمیته هم کمک نمی کنند ا همان جا هم پارتی بازی منت سر بهزیستی کمیته نزارید ماهی 170میدن اول 60بعداز چندروز 95این حقوق پسر من مستاجرم هستم ولی این وام به درد من نمی خورم چون فقط باید نذول بدم به دولت

  • ناشناس

    مسخرهه بازی رو ببین هم اجاره بدیم هم قسط خر گازم گرفته یعنی سال دیگه اینطور پیش بره حتما باید چادر بزنیم واسه زندگی کردن خدا وکیلی فکر کنید

  • ناشناس

    ننگ بر ظالمان و خونخوران و حیوان صفتان

  • سوپل

    کشور عجایب در تمام جهان ایرانه این را لطفا در کتابهای درسی دانش اموزان درج کنید حداقل یک کار مثبت در طول عمرتون انجام بدید ایران را کشور عجایب به مردم جهان معرفی کنید

  • حسین

    تنها جمله ای که فقط میتونم بگم یعنی فقط خاک بر سرتون با این شرایط وام و عدالت

  • خسرو

    من و خانمم تصمیم گرفتیم عمدا کرونا بگیریم وبمیریم تا از این زندگی نکبت راحت بشویم ۲۷ ساله مستاجرم چند تا نوه داریم ،از داماد وعروسم خجالت میکشیم ،به یکنفر ضامن شدم پنچاه میلیون ن اد و طرف حکم جلب برایم گرفته ،خسته ام خیلی خسته ،صاحب خانه گفته تخلیه کن ،نه شغلی ،نه حقوقی من فقط یارانه سه نفر میگیرم تنها درامدم یارانه ام است ،دیدار به قیامت،،،،

  • حمیده

    من مستاجرهستم حرفم اینه چرامن دنیای ک جانداشتم دنیااومدم حتی ازخودم یک مترزمین ندارم ب چه دردمیخوره همه چیزگرون کارهم نیست فقط تاالان کارکردم بدهی وپول کرایه دادم پس اندازندارم کسی روهم ندارم تنهام امیدم اینه زودترقیامت شه راحت شم

  • عرفان

    من نمیدانم شما به چه کسی میگویید مستضعف ،اساس این انقلاب مستضعفان بود ،یعنی رسیدگی به فقیر بیبچارگان بود ،ولی متاسفانه مستضعف مستضعف تر شد ،مستکبر مستکبر تر شد ،پس این مسولین رده بالا این را نمی بینند ماشاله انقدر بالاا نشستند دیگر مارا نمیبیبنند .پس ما به چه کسی دردمان را بگوییم ،بابا به دین به قران ،به محمد دیشب با بچه هایم گرسنه خوابیدیم ،انوقت به من یارانه معیشتی ندادند ،هشت ماهه اجاره ندادم گفتند باید خونه را تخلیبه کنم ،پس عدالت کو کجاست

  • سرگردون اواره این مملکت

    من نمیدانم شما باچه وجدان شرف سر مردم بازی درمیارید چراکه من ازاین اب خاکم در این مملکت جز هیچ چیز بحساب نمی اییم نه کار دارم نه خونه نه مزایای دولتی تعلق گرفتنم میکن حذف کردید سهام عدالت حذف کردید نه حقوق بگیرم چطوری شرم حیا دارید شعار میدید سر عمل دبه درمیارید ؟؟؟؟؟

  • احمد قی

    من که شرایط ندارم املاکی هرروز ابرومو کرد روی چوب اثاثم را جمع کرد زنو دوبچه کوچیکم رو اوار خانه اقوام کرد چه خاکی سرم کنم گارکر نانوایم که نه بیمه نه حتی حقوقی که حقم باشد از ۵صبح تا۱۱شب جلوی آتیشم و به خاطر فشار املاک که قراردام سر رفت خدا وکیل کارمم رو از دست دادم پیش پارسالم کرایه ۳ماه امسال نمیشود چکار کنم دادم به کجا ببرم هر بانکیم میرم التماس که وام بگیرم چون پارتی ندارم جوابمم نمیدن چکار کنم با اوارگی دوتا بچه کوچیک شرمند زنو بچه شدم در حالی که دارم جون میکنم که حداقل شکمشونوسیر کنم

  • مژگان

    خجالت بکشید.ننگ بر شما .ننگ بر شما .خدایا خودت انتقام ما رو از اونایی که حق ما را پایمال کردند و زندگی رو برایمان زهر کردن بگیر

  • ناشناس

    واقعا واژه وام تعريفش چيه يعني اينك سود بگيريد و اصل وام عودت بديم درسته مبلغ كمتري اجاره ميديم ولي

  • ناشناس

    مشكل بنده با صورت مسئله هستش چرا بايد عودت بديم خوب قسط ميداديم تازه بنده يه دختر 5 ساله دارم چطور بايد از پس هزينه ها بر بيام بنده با مجموعه بهزيستي و امداد چه فرقي دارم كه ما شامل ما نميش !!!!!

  • ناشناس

    خاک بر سر دولت بی لیاقت

  • ناشناس

    ای بر پدرتون لعنت با وام دادنتون لطف کنید وام هم به حساب اقا زاده ها بریزید که کم دارن خدا قوت

  • میکائیل فلاحی

    مستاجریم پول پیشه کمی داریم بااین پول هیجابهم خونه نمیدن وقتمونم داره تموم میشه

  • شهریارکرمی ۳۳۶۵۴۳۳۳۹۴

    ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن

  • بهمن

    مسعولین اصلا تسلتی رو مملکت ندارن یا شایدم دارن خودشونا زدن به کوچه علی چپ من نه حقوق بگیرم نه کمیته ایم نه بهزیستی بیکارم ماهی 700 کرایه خونه میدم نون نسیه میکنم شرم کنید واقعا اصلا گردش مالی من سند سال دیگه باید چادر بزنم متاسفم بابت خیلی چیزا

  • ناشناس

    آقای ریس جمهور تاکجا میخوای با دروغهای که میگی پیش برید. من مستعجر هستم 5میلیون پول ندارم خونه بگیرم برای زن وبچه هام شماها داخل بهترین شهرکها وبهترین جاهای ایران زندگی می‌کنید خبر از زندگی ما اجاره نشینها ندارید چرا چون مهم نیست براتون فقط حرف می‌زنید عمل تو حرفتون نیست الان من از کجا بیارم 30میلیون بدم برای پیش پول خونه. حرف زدید انجام بدید دارید سودشم از امسال من بدبخت میگیرید حالا بعد ثابت نام ضامن هم میخواید آره من ندارم چادر میزنم داخل شهر با یک خونه واده 4نفره کد ملی من وارد سیستم نمیشه چرا دلیلش رو خودتون بگید

  • مجتبی

    احمدی نژاد کجایی :(

  • ناشناس

    سلام؛ ماه بانو شجاعی مهر هستم ازشیراز برای ثبت نام وام ودیعه من یه زن هستم شوهری پیری دارم با ی پسر بچه نه بیمه دارم نه تو رستوران کار میکردم آنهم بسته سد بخاطر کرونا

  • بهرام زارعی

    سلام واسه ارسال پیامک ودیعه مسکن من خط تلفن همراهم به نام خودم نبود پیامک ارسال کردم واقعا هم احتیاج دارم ایا بهم وام تعلق نمیگیرد

  • ناشناس

    شما فک نکنم ازخدابترسید این پول ملت نه مال باباتون خداازشمانگذزه ان شاالله روزی میرسه که ماباشما تصویه حساب کنیم اون روز نزدیکه

  • احمدرضا میری

    وام بدین به مردم گرفتار هستند ولی چه فايده شما که نظارت ندارين همین وام دادن شما باعث افزایش اجاره بها ورهن وقیمت ملک میشه

  • افشین

    واقعا من که کارگر هستم نه وابسته به هیچ ارگانی و نه حقپق بگیرم یعنی بمیرم این چندر غاز وام هم میدید به ما نمیرسه واقعا روحانی...

  • راک

    خدا لعنت کنه کسی که این وام ودیعه رو تایید کرد و بعد مثل سازمان استخدامی برا بعضی از ما بهتران امتیاز لحاظ کردن ،

  • عارف

    ایا پیام های مردم را مسولی میخواند ،ایا ان مسول میداند شب همراه بچه کوچک گرسنه خوابیدن یعنی چه ، وقتی پدر خانواده تا صبح اشک میریزد وتنها راه نجات خانواده را رفتن از این دنیا میداند ولی وقتی صورت معصوم بچه اش را میبیند که می گوید بابا گرسنه. هستم بابا از تصمیم خود منصرف میشود ،،،،اقای روحانی برو فقط برو ،،،کارت به استخوتن رسیده ،مردم خسته است

  • صدیقه مختاری

    50 میلیون توام وام مستجر

  • نیکان

    اینها یه سری دروغگو هستن دیگه حرف زدنشون اعتبار نداره...

  • asad

    کی دیگه ؟ کو ؟ چرا دست دست میکنید همش حرف لابد میخوان سه سال کشش بدن تا راههای فرار قانونی از مالیات رو پیدا کنن و همه خونه ها رو با ۸ برابر قیمت واقعی بفروشن بعد قانونی تصویب کنند ۵ ماه از سال ۹۹ گذشت نه وزیر استعفا داد و نه مشکل مردم و به خصوص مستاجرین حل شد و نه دولت عزم جدی برای حل مشکل داشته و نه مجلس قانونی برای جلوگیری از تورم و افزایش ۴ برابری اجاره تصویب کرد این یعنی که خود دولت مسبب گرانی و تورم هست بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بردند بالا حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه تمام مسئولین چند تا خونه دارند خودشون تو املاک سازمانی دولتی که با توجه به پست و مقامشون داده شده ساکن هستند چند تا ویلا و زمین غیره هم دارند فقط به فکر چند برابر کردن ملک و املاک و دارایی های خودشون هستند اصلا درک نمیکنن اجاره نشینی یعنی چه یه مدت پست و مقامی با حقوق نجومی میگیرن و بعد هم پست بهتر اگر تو این هشت سال به جای وزیر مسکن و شهرسازی هیچ کس متولی مسکن نبود نه این حقوق های نجومی داده شده بود و نه اوضاع مسکن به این روز میوفتاد این همه از امکانات دولتی و حقوق و امکانات دولتی استفاده کردن چه گلی به سر مردم و ملت ایران زدن جز اینکه به فکر بساز بفروشی های خودشون و زدوبند های خودشون بودن کاری کردن اصلا یه خونه محض رضای خدا برای مردم ساختن یه زمین دادن به ۱۰ نفر که خودشون بسازند همش حرف و وعده الکی و دروغ عمل هیچی دروغ بسه حداقل انصاف داشته باشید استعفا بدید کار رو به کاردان بسپارید تا برای رضای خدا کاری برای مردم انجام بده کجای دنیا اینجوریه؟؟؟!!!!

  • مهدی

    حداقل ادرس بدید کجا بریم کلیه بفروشیم برای پول پیش خانه که از این بیشتر شرمنده زن بچه نباشم

  • جوادامیر حاجلو

    وام 30ملیونی

  • ناشناس

    من مستاجر هستم تو خونه های مردم کار میکنم شوهرم فوت شده یه پسر مجرد دارم که اونم کا میکنه خرج خودش را درمیاره ماهی 1500میلیون کرایه خونه میدم ندارم ی کاری بکنید

  • ناشناس

    اینجانب حسن سلطانی فقط ۱۲سال در خانه مستاجر هستم چرا برای من تعلق نگرفته وام ودیه مسکن

  • محمدیان

    ماها که نه تحت پوشش سازمانی هستیم و نه حقوق بگیر نه شغل داریم و نه بیمه جزو امار دولت نیستیم و نه سبدکالا و نه طرح معیشتی بهمون تعلق میگیره نمیدونم کجای امار دولت بی تدبیر ناامیدیم ،،ایا رأی ما جزو امار هست یا تو سرشماری ماروهم حساب کردین؟؟؟؟مردن شرف داره به این بی عدالتی

  • ناشناس

    ملتو گدا کردین خدا لعنتتون کنه

  • امیر

    به ماپیام دادن که وام به شماتعلق میگیره میرم کدرهگیری ازصابخونه بگیرم میگه اگرکدرهگیری بدم مالیات بایدپرداخت کنم من هیچوقت اینکارونمیکنم

  • ناشناس

    سلام امیدوارم این وام تمدید بشه خیلی نیاز دارم یکی بکنید تو رو خدا کد ملی 2594754285

  • نیلی

    چرا گران میکتید اجاره مسکن و ک وام بدید اونم سودی و پس میگیرید....مسخره بازیه مردم و بدبخت کردید حقوق دو میلیونی ..گرانی کالا و خانه خجالت بکشید.....با بچها و اجاره و گرانی و اختلاس و بیکاری و فقر و اعتیاد و دزدی و زندان و.....خسته شدیم..بس کنید....همه رو کشتید..بیمار و روانی کردید....از دین و دنیا زده شدن....۹۵ درصد مردم مخالف این بدبختیا و فسادها وفشارها هستن....خدایا نجات مردم ایران

    • ناشناس

      به وام نیاز داریم تو روخدا تمدیدش کنید

  • ناشناس

    من کد ملی رو فرستادم ولی زمان ثبت نام مرحله دوم و سوم رو متوجه نشدم کی بود .یعنی شماها هرچی فوشه به جون خونواده هاتون گرفتین وفقط بفکر عذاب دادن این ملت شدین

  • حسن

    با این کارتون فقط اتش زیر خاکستر خیلی زود شعله ور میشه ،

  • ناشناس

    ای داد بی داد، الکی میگن

  • حــــــــــامـــــد

    حداقل یه کاری بکنید که مردم بهتون نخندن !!!
    من درک نمیکنم 30 تومن وام؟؟ این وام نیست این یه نزول برا دولت است
    کسی که اجاره بده باید با هزینه اضافه پول سود رو هم بده !!!!
    چطور برا نمایندگان مجلس خودرو به صورت اقساطی میدن اون نماینده هم اصلا احتیاجی به اون خودرو نداره و میاد تو بازار آآآآزاد به بفروش میرسونه!!!
    واقعا بد دوره ای شده ننگ برا شما

  • دیلمی

    من پیامک ارسال کردم ولی جوابی نیومده لطفا پیگیری کنید

  • خسرو

    اقای رییس جمهور شما مسول اجرای درست قانون در کشور هستید شما هر حرفی که به ملت میزنید باید عمل کنید مردم کارد به استخوانشان رسیده ،،زالوصفتان خون این مردم بدبخت را میمکد انوقت قانون هواداری زالو صفتان رامیکند چرا فریاد امداد فقرا به گوش مسولان نمیرسد ،اساس این انقلاب مستضعفان است ولی مستضعف قربانی میشود ،تخم مرغ دانه ای هزارشصت تومان است پس مستضعف چی بخورد

  • رضا

    این وام هم رانت بازی شده نظارت نیست من 16 ساله مستاجرم و دوستم ده سال طبقه دوم پدرش میشینه اونم 50 میلیون گرفته با قراردادسوری - واسه من که ثبت نام کردم هیچ پیامکی نیماد

  • حسن نجاتی

    صد رحمت به دوره احمدی نژاد

  • امیرحسین شمسی

    سلام من به پنجاه ملیون لازم دارم که یه خونه بتونم برای خودمو مادرم وبرادرم زندگی کنیم توش همین

  • ناشناس

    همش خودشون میخورن اینا از ما گشنه ترن

  • ناشناس

    سلام خیلی وقته داریم کد ملی رو میفرستیم اما هیچ چیزی برامون نمیاد چیکار کنیم؟

  • ناشناس

    لعنت ب شرفتون
    کلی پول املاک دادیم حالا بریم دوباره کد رهگیری بگیریم

  • رزیتا

    هر کمکی ک تواین مملکت میخاد بشه فقط کمیته امداد و بهزیستی، پس بقیه چی خاک توسرشون، بخدا این عدالت نیست😭😭

  • ناشناس

    پس چرا تایید ثبت ناممون‌نمیاد ک بریم دنبال بقیه کاراش، اینم شامل ما نمیشه پس تواین مملکت چی شامل ما میشه

  • محمد جلودار 0077288297

    چرا ثبت نامه وام اجاره مسکن انجام نمیشود

  • حسن محقق

    وام اجاری


  • علی

    واقا که خودتون هلاک کردین .وام چی کشک چی .من .
    حدود ۲۰ پیام دادم هیچ خبری نشد .خانواده ۵نفری هستیم.مستاجر هستم.شغلم کارگر .هیچ خانه وزمین هم ندارم.

  • عبدالله عبدالله

    ببخشید به چه نوع قرض گرفتن یا قرض دادن نزول یا ربا گفته می شود؟ اینکه اصل پول دست کسی دیگر باشد مستأجر مظلوم سود ماهیانه بپردازد آخر سال هم اصل پول برگردانده شود به بانک سودهایی هم که مستأجر داده هیچ میشود اسم این چیست؟

  • ناشناس

    امیدنوعی یل دگرمانی

  • محمد

    حیف این اسم برای تو حسن،لا اقل اسمتو عوض کن، بزار شمر یا یزید، بخدا که تو از اونها هم بدتری، ان شاالله که خون شهدا جوابت رو بده، ما هم باشیم و عذاب کشیدنت رو ببینیم

  • ناشناس

    سلام علیکم من یک کارگر هستم دوبچه دختر دارم یک سال بیکار هستم مستجر یعنی برای نان شب ماندام یک مسلمان پیدا نمیشه یک وام بده رفتم بانک زامن میخواد چک میخوادمنیکه کسی راندارم باید چکار کنم به قرآن کم آوردم

  • ناشناس

    سلام من وام نگرفتم

  • یوسف

    سلام من مجروه جنگ تحمیلی هستم ازهیچ جایی حقوق هم دریافت نمیکنم ایا این عادلانه است برای پول پیش خانه من سردر گم باشم به کجاباید فریادبزنم ایاکسی هست صدای من رابشنود

  • تاکی دورغ تاکی فریب دادن

  • ناشناس

    من اطلاع نداشتم اگه میشه تمدید کنید

  • حجت دهقان

    تو رو خدا وام به کسی که واقعا نیاز داره بدین من الان مهلت یه ساله اجارم داره تمام میشه صاحب خونه گفته فقط رهن میدم من چکار کنم اصلا تو این کرونا خونه گیرم نمیات وام نیاز دارم چکار کنم خدا..........

  • سونیا

    ما که هیچ خونه ای نداریم.آواره و آویزوون این و اونیم.۵ سال ازدواج کردیم هنوز داریم درجا میزنیم.این چه وامیه که به ما معیشت بگیرا تعلق نمیگیله.ننگ به شما که فقط وعده ی دروغ و پوشالی به مردم میدید.ما جوونایی که ازدواج میکنیم و زیر خط فقر زندگی ،ببخشید مردگی میکنیم و نمیتونیم حتی خونه بگیریم تا اجاره نامه ای واسه وثیقه بزاریم.بعدش یه وقت دردتون نیاد بعد یه سال نزول خوردن،اصل پولم میخواین از ما قشر بدبخت بگیرین.ننگ به شماها.

  • حسین منوچهریان

    من کارگرم روزمزدکه نه ماشینی دارم نه خونه ای تاحالانه یارانه گرفتم نه معشتی هروقت ثبت نام کردم گفتن اس میادکه نیومداینم مثله اوناسرکاریه درسته کلن سره ملتوبااین دروغا خوب گرم کردین بلخره یه جای جواب میدین

  • ناشناس

    هروقت جیبتون خالی میشه این تبلیغات رو نشون میدید.. خسته نشدید .....

  • ناشناس

    آقای سالاری یک کمکی به حال بازنشستگان ومستعمری بگیران کنید چون اکثرن مستاجرهستیم یه وامی بدید

  • جاسم یوسفی

    وام مستاجران کی اعلام میشه

  • ناشناس

    سلام این چند بار پیامک مفرستم ولی جواب نمیدن

  • اول ک ما ثبت نام کردیم پول یکماه کرایه رو دادیم برا ثبت نام کارت پایان خدمت نمیخواستن دوماه مارو عقب انداختن حالاک رفتیم کارت پایان خدمت نمیخواستن بچه های خودشون توکشور های خارجی دارن خوش گذرونی میکنن اونوقت انتظار دارن پسرای ایرانی برن سربازی والا دیگ باید خود خدا ظهور کنه

  • ناشناس

    سلام .من مستاجرم وبی سرپرست هیچ وامی دریافت نکرده ام توراخداکمکمان کنید

  • فرحناک چمنی

    مرسی ب دولت و ایران

  • کبری نوری دشمنلو

    با سلام بنده می خواهم وام مستاجرین راثبت نام کنم

  • ناشناس

    چرت و پرت غیر کارشناسی ۱۵ ساله در یک منزل ۳۰ ساله ۱۴۰ متری ساکنان آنوقت با لاگچری ۷۵ متری که ممکنهاجارش ۳ برابر من باشه فرق نداره واقعا کشور به کند کشیدید با فقدان مسئولین نا شایسته

  • ناشناس

    دولت کوفت هم به مردم نمیده

  • فرامرز پاشایی

    سلام خسته نباشی ب مصولین من مستاجر نیاز مندم کمک کند تا پولی پش زیاد کنم من با خانواده 5نفر27سال مستاجر هستم از خداوند متعال خواهش کمک کند. و از شما خواهش به خاطر خدا ب من و خانواده کمک کند. .باتشکر پاشایی .

  • یذالله عیوضی

    بنده از کار افتاذهام وبدهی بانکی هم دارم ایا شام بنده هم می شود

  • محمود

    مستاجر

  • مجتبی صبوری

    وام ودیعه مسکن

  • ناشناس

    خاک تو سرشون با این وامشون

  • ناشناس

    سلام عرض خسته نباشید مامستجر هستیم واقعا مابه یک وام نیازمندیم بایک بچه ی کوچک تویک اتاق کوچک ۲۰ متری زندگی میکنیم ما به مسکن پول ریختیم ولی این دفعه پول مسکن نداریم شماره تماس ما ۰۹۹۰۶۹۴۹۱۸۲ ادرس زنجان اسلام اباد خیابان ۱۶متری حنیفلو

  • فرهاد

    فقط دروغ تحویل مردم میدید چیزی که شما میگید با اصل ماجرا وزمین تا آسمان فرق می‌کنه شما هنوز با بانکها مو نیستید الان بانکها کلا سنگ‌می اندازند واصلا قانون شمارو مسخره میکنند با دروغهایتان مردم رو واقعا خسته کردید

  • رضا

    وام.مستاجری

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه