English

اظهارات وزیر راه درخصوص تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان

وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیمای ماهان در مسیر تجاری بین المللی در حال حرکت بوده و این تعرض آمریکا، اقدامی تروریستی است.

اظهارات وزیر راه درخصوص تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافری ماهان بر فراز آسمان سوریه که منجر به فرود اضطراری و مصدوم شدن چند نفر از مسافران این پرواز شد، گفت: هواپیمای ماهان در مسیر تجاری بین المللی در حال حرکت بوده و این تعرض آمریکا، اقدامی تروریستی است.

وی ادامه داد: جهان باید این اقدام آمریکا را محکوم کند و تا ساعاتی دیگر اعتراض رسمی ایران را به این برخورد تروریستی آمریکا از طریق نماینده کشورمان در ایکائو پیگیری می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری کشورمان تعرض آشکار به حقوق قانونی و واضح بین المللی و علیه امنیت مسافران بوده است، گفت: طبق ضوابط ایکائو، همه کشورها وظیفه دارند که ایمنی پروازها را در فضای کشورشان رعایت کنند و این الزامی برای همه کشورهاست.

اسلامی با بیان اینکه این تعرضات محکوم است و همه کشورها باید این اقدام را محکوم کنند، ادامه داد: اعتراض از طریق نماینده رسمی ایران به صورت رسمی و کتبی تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد و این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به بررسی این رخداد و تعرض به هواپیمای مسافری ایران در آسمان سوریه گفت: این تعرض برای هواپیمای ایرانی رخ داده و ما هم اعتراضات و حقوق قانونی خود را به طور جدی دنبال می‌کنیم البته هر کشوری که این اتفاق در فضای آن رخ داده هم باید معترض باشد و از آنجایی که این اقدام در فضای آسمان تحت مدیریت آن کشور رخ داده، انتظار داریم آن‌ها هم اعتراضات خود را دنبال و پیگیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ جنگنده‌ای حق ندارد وارد مسیر تجاری هواپیماها شود، اظهار داشت: مسیرهای پروازهای تجاری و بین المللی شناخته شده هستند و هیچ جنگنده‌ای حق تعرض و اجازه ورود به مسیر تجاری را ندارد. هواپیمای ماهان مجوز پرواز داشته و هواپیمای تجاری و مسیر آن کاملاً مشخص است، هیچ چیز مبهمی در این پرواز وجود نداشته و تمام موضوعات این پرواز روشن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی