English

اسلامی خبر داد؛

تولید ۲ هزار واگن قطار در سال جهش تولید

وزیر راه و شهرسازی از تولید ۲ هزار واگن در سال جهش تولید خبر داد و اعلام کرد سال گذشته ۷۸۸ لوکوموتیو و واگن تولید داخل به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

تولید ۲ هزار واگن قطار در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار خط تولید جدید شرکت ایریکو ابهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از تإکیدات وزارت راه و شهرسازی استفاده از توان تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دیگر اولویت‌های راه و شهرسازی است، تصریح کرد: سال گذشته ۷۸۸ لوکوموتیو و واگن تولید داخل به ناوگان ریلی کشور اضافه شد که به جرأت می‌توان گفت بهترین سال در این حوزه بود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید گفت: برای امسال هدف‌گذاری تولید 2 هزار واگن مدنظر است که بخشی از این بار بر دوش شرکت ایریکو ابهر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این شرکت صنعتی با تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در میزان خودکفایی و قطع وابستگی رشد قابل توجهی داشته است.

با حضور وزیر راه و شهرسازی، دو خط تولید شامل خط تولید ۸۰ دستگاه ریل‌باس جدید ارتقا یافته و تولید ۲۰۰ دستگاه بوژی‌های باری Y۲۵ در شرکت ایریکو ابهر راه‌اندازی و قرارداد بازسازی واگن‌های مسافری با شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز نیز منعقد شد.

ایریکو یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی ابهر بوده و در حال حاضر حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند که با راه‌اندازی خط تولید جدید کارگران بیشتری در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه