English

مستاجران فریب مصوبه نمایشی را نخورند

تورم کمر به نابودی کرامت انسانی بسته و تمام زوایای معیشت روزانه مردم را تحت شدیدترین تاثیرات قرار داده است.

مستاجران فریب مصوبه نمایشی را نخورند

به گزارش خبرگزاری موج، در این میان اما دولت و مجلس هر از گاهی در قاب تلویزیون ظاهر می شوند و از گل و بلبل بودن وضعیت اقتصاد و روزهای خوبی که یک عمر منتظریم برسد، خبر میدهند.

این تورم گر چه سفره مردم را تا حد حذف برخی وعده های غذایی کوچک کرده است اما از عرفا یاد گرفته ایم که چگونه میتوان هم گرسنه ماند و هم صورت خود را با سیلی سرخ کرد، اما گرانی مسکن و اجاره بها روایت دیگری است که با سیلی قابل هضم و تحمل نیست .

افزایش اجاره بها مستقیما قشر آسیب پذیر جامعه را که از قضا اکثریت خانواده ها را تشکیل میدهد در آستانه فروپاشی قرار داده است .

اما دولت در قالب ستاد ملی ویروس کرونا  به زعم خود شاخ قول را شکست و طی فرمایشات ملوکانه ای مصوبه ای صادر کرد مبنی بر تمدید اتوماتیک اجاره نامه ها تا زمان اعلام وضعیت سفید کرونا و سه ماه پس از آن و همچنین افزایش اجاره بها در تهران را ۲۵ درصد در کلانشهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرد .

این مصوبه روزنه ای بود که نور کم سویی در این وانفسای اقتصادی بر زندگی مستاجران ساطع کرد و احیانا دولت هم توقع داشته که موجر ها با یک چشم قضیه را فیصله بدهند و موفقیت مدیریت تورم اجاره بها را از جیب موجر ها برای دولت رقم بزنند.

اما برد موثر تصمیمات دولت تا درب اتاق جلسه شان بیشتر نیست و عملا برد نهایی مصوبه های آن تا زونکن دبیرها خانه است. پیگیری هایی که خبرنگار موج از ابلاغ و اجرا و ضمانت اجرای این مصوبه انجام داد ره به جایی نبرد، تعدادی از مسئولین امر عملا از وجود چنین مصوبه ای بی اطلاع هستند و ابلاغی در این خصوص انجام نگرفته است. از سوی دیگر هیچگونه ضمانت اجرایی برای این مصوبه وجود ندارد. یعنی اگر مستاجری بر اساس این مصوبه عمل کرده و به افزایش اجاره بهای مدنظر موجر تمکین نکند و یا اقدام به تخلیه ملک استیجاری مسکونی ننماید و با شکایت موجر روبرو شود در نهایت این مستاجر است که در تور مصوبه فرمایشی دولت گرفتار شده و دستش نیز از همه جا کوتاه خواهد ماند و ممکن است با خسارت های سنگینی نیز مواجه شود.

مخلص کلام اینکه مستاجران نباید فریب تبلیغات مصوبات نمایشی دولت را بخورند و به حکم عقل و طبق معمول خودمان باید به فکر راه چاره ای برای خودمان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه