English

براساس مصوبات ستاد ملی کرونا؛

قرارداد‌های اماکن استیجاری کرمانشاه با حداکثر ۲۰ درصد افزایش تمدید می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : با عنایت به مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا و بر اساس بند‌های ۹ و ۱۰ این مصوبات در خصوص تمدید قرارداد‌های اماکن استیجاری، بر اجرایی کردن این مصوبات تاکید کرد.

قرارداد‌های اماکن استیجاری کرمانشاه با حداکثر 20 درصد افزایش تمدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده گفت : همانگونه که در متن مصوبات ستاد ملی کرونا و در بند ۹ آن آمده است با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا از یک سو و همچنین تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر تاکید می‌شود تمامی قرارداد‌های اجاره مربوط به املاک مسکونی استیجاری که تا هشتم تیر ماه ۹۹ هنوز تمدید نشده اند، در صورت عدم توافق بین طرفین و تمایل مستاجر، تا سه ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به پایان شیوع ویروس کرونا و اتمام شرایط اضطراری تمدید می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : حداکثر میزان افزایش اجاره بها یا مبلغ رهن برای کرمانشاه ۲۰ درصد و برای شهرستان‌ها ۱۵ درصد پیش بینی شده است.

توسلی زاده گفت: البته ستاد ملی کرونا در قالب تبصره استثنائاتی قائل شده است از جمله اینکه چنانچه ملک موردنظر به صورت قطعی و رسمی به فروش رسیده باشد مستاجر باید طرف مدت ۲ ماه از تاریخ انتقال سند رسمی نسبت به تخلیه و تحویل آن اقدام نماید.

او افزود: همچنین اگر مستاجر به تشخیص دادگاه صالح به تعهدات خود در دوره قرارداد اجاره عمل نکند و موجب تضییع حقوق موجر شود مشمول مصوبه نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: در بند ۱۰ این مصوبه نیز تاکید شده است برای نظارت بر روند پیش گفته، درج تمام قرارداد‌ها و معاملات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، اجاره مسکن و ... باید در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت و کد رهگیری دریافت شود.

او گفت: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف است امکان دسترسی برخط اداره راه و شهرسازی به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات را فراهم نماید .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه