English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی قیمت طلا در سال ۹۹ / آیا قیمت طلا در دامنه ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تثبیت شد؟

کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت طلا بر اساس تغییرات بازار جهانی و سیاست های کلان اقتصادی کشور در سال جاری در نوسان خواهد بود، اما در شرایط کنونی قیمت هر گرم طلا بالای ۹۰۰ هزار تومان تثبیت شده است.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۹۹ / آیا قیمت طلا در دامنه ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تثبیت شد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت طلا از ابتدای سال ۹۹ روند صعودی خود را شدت بخشیده، به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۷۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان رشد قیمت داشته است، هر چند امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۹۶۶ هزار تومان معامله شد، اما هفته پیش هر گرم طلا بالای یک میلیون تومان معامله می شد و کاهش قیمت کنونی نیز به صورت جزئی و متاثر از نوسان بازار جهانی رخ داده است. از این رو کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت طلا براساس تغییرات بازار جهانی و سیاست های کلان اقتصادی کشور در سال جاری در نوسان خواهد بود، اما در شرایط کنونی قیمت هر گرم بالای ۹۰۰ هزار تومان تثبیت شده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در ۱۹ تیر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به ۱۸۰۰ دلار رسید که بعد از ۹ سال رکورد قیمتی سال ۲۰۱۱ را شکسته است، گفت: دیروز قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به ۱۷۹۹ دلار رسیده و قیمت ارز هم تغییرات جزئی داشته و به نوعی ثبات در بازار ایجاد شد و داد وستدها روال عادی داشت و هیجانی در بازار وجود نداشت و امروز هم نوسانی در بازار به وجود نیامد و حاکی از این است که قیمت طلا در بازار به دور از هیجان تعیین شده است.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه بعد از چند هفته که هر روز نوسان قیمت طلا زیاد بود در چند روز اخیر نوسانات بازار طلا کم شده است، گفت: در شرایط کنونی بازار آینده به مسائل سیاسی و اقتصادی وابسته است و قابل پیش بینی نیست، در واقع بیشتر اخبار لحظه ای سیاسی و اقتصادی روی بازار تاثیر دارد، برای نمونه سیاست هایی که دولت برای کنترل بازار ارز ترسیم کرده روی بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت، اما تنها در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید؛

افزایش قیمت انس طلا در پی اعتراضات آمریکا/رشد قیمت طلا همچنان ادامه دارد

 

او درباره تاثیر ادعای رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه ارز صادراتی در اواخر تیرماه به بازار عرضه می شود و نرخ ارز را تعدیل می کند، گفت: اگر قرار بود ورود ارزی که رئیس کل بانک مرکزی وعده داده روی بازار تاثیر می گذاشت تا الان باید تاثیرش را گذاشته بود؛ شاید مهمترین تاثیر آن تثبیت کنونی قیمت طلا در بازار باشد.

کشتی آرا  با اعلام اینکه در شرایط کنونی تقاضا برای طلا در بازار وجود دارد، اظهار کرد: زمانی که قیمت طلا به صورت هیجانی در نوسان بود تقاضا برای این محصول وجود نداشت و بازار در رکود به سر می برد، اما در حال حاضر تقاضا در این بازار افزایش پیدا کرده و نشان می دهد که قیمت گذاری از فضای هیجانی خارج شده است.

او درباره تاثیر کرونا بر روند آینده تقاضا در بازار طلا گفت: در حال حاضر کرونا روی اقتصاد کلان تاثیر می گذارد و روی بازار طلا اثری نداشته و موج دوم کرونا بیشتر باعث رشد منفی اقتصادی می شود زیرا کسب و کارها تعطیل می شوند و بار دیگر اقتصاد دنیا روند نزولی به خود می گیرد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره اینکه آیا احتمال افزایش عرضه طلای دولتی برای افزایش تامین نقدینگی و اعتبار بودجه ای وجود دارد؟ تصریح کرد: در شرایط کنونی طلای زیادی در بازار وجود دارد و هیچگونه حبابی قیمتی وجود ندارد، به همین دلیل نمی توان گفت که بازار با کمبود عرضه مواجه است که با عرضه طلا در بازار بخواهیم قیمت آن را تعدیل کنیم، از طرف دیگر به نظر نمی رسد دولت برای تامین اعتبارات به فروش طلا نیاز داشته باشد.

مرز مهار تورم طلا کجاست؟

همچنین یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر نه تنها بازار داخلی، بلکه بازار جهانی نیز در نتیجه شیوع ویروس کرونا گرفتار تورم طلا شده است، گفت: در ماه های گذشته اقتصاد کشورها دچار رکود شد و بسیاری از سرمایه گذاران به خرید طلا روی آورده اند، به همین دلیل قیمت این فلز گرانبها در مقابل سایر ارزها بیشتر شده است.

عزیز آرمن با بیان اینکه جامعه با تورم بالایی روبرو شده است، افزود: دولت باید برای جلوگیری از تورم لجام گسیخته، قیمت ارز و طلا را مهار ‌کند و افزایش بیشتر این تورم می تواند به تشدید فقر منجر شود، زیرا هم اکنون دهک های پایین جامعه زیر خط فقر هستند و توان پرداخت هزینه های جاری زندگی خود را ندارند.

او با تاکید بر اینکه تورم دلار، طلا و سکه در سال جاری بیش از تورم عمومی 22 درصدی بوده که دولت هدفگذاری کرده است، افزود: در حال حاضر تورم طلا و ارز بالاست و در ادامه  احتمالا سیاست دولت بر کنترل تورم آنها متمرکز شود تا در نهایت شاهد یک نوسان قیمت در طلا و ارز باشیم.

او با تاکید بر اینکه بازار داخلی کاملا متاثر از قیمت دلار و طلا است، تصریح کرد: هم اکنون جامعه با نوعی فضای نگرانی روبروست و از آنجایی که نقدینگی هم به شدت بالا رفته است بسیاری از مردم به دنبال خرید طلا و ارز هستند و اگر دولت این بازارها را کنترل نکند ممکن است در آینده موج جدیدی از تورم کاذب ناشی از تقاضای بیش از عرضه به وجود بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در ۱۹ تیر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به ۱۸۰۰ دلار رسید که بعد از ۹ سال رکورد قیمتی سال ۲۰۱۱ را شکسته است و در ادامه بازار آینده طلا به مسائل سیاسی و اقتصادی وابسته است و قابل پیش بینی نیست، در واقع بیشتر اخبار لحظه ای سیاسی و اقتصادی روی بازار تاثیر دارد، از این رو کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت طلا براساس تغییرات بازار جهانی و سیاست های کلان اقتصادی کشور در سال جاری در نوسان خواهد بود، اما در شرایط کنونی قیمت هر گرم بالای ۹۰۰ هزار تومان تثبیت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یکی بخاطر خدا هم ک شده قدم جلو بگذارد جلو این گرانی و تورم را بگیرد مردم دیگر دارند نابود میشوند هر ساله چند روزی موج گرانی راه میا فتاد بد متوقف میشد این بار تصمیم ندارد متوقف بشه چون کسی نیست کنترل از دست دولت در رفته چون سر ش جای دیگر گرم گروه های خارج از کشور در الویت هستند تا کی بیکاری تورم گرانی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه