English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

افزایش قیمت انس طلا در پی اعتراضات آمریکا/رشد قیمت طلا همچنان ادامه دارد

با آغاز اعتراضات در آمریکا قیمت طلا ۳۰ دلار در هر اونس افزایش یافت و بازار طلای ایران که متاثر از التهاب های داخلی اقتصاد و تحولات بین المللی است رشد بی سابقه ای داشته، به طوری که در چند ماه اخیر قیمت طلای ۱۸ عیار از گرمی ۴۰۰ هزار تومان به بیش از ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس طلا در پی اعتراضات آمریکا/رشد قیمت طلا همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت طلا از چند ماه پیش، درست پس از شیوع ویروس کرونا در چین روندی صعودی پیدا کرد و با افزایش رکود کسب و کارها در جهان قیمت آن به اوج رسید، به تازگی با بازگشت کسب و کارها به فعالیت خود کم کم قیمت طلا داشت مسیر کاهش را از سر می گرفت که اعتراضات در آمریکا به دلیل مرگ جرج فلوید، آغاز شد و بار دیگر قیمت طلا را در مسیر رشد قرار داد. در کنار همه حوادث داخلی، التهاب های داخلی اقتصاد نیز بازار طلای ایران را دستخوش نوسان قرار می دهد، به طوری که در چند ماه اخیر قیمت طلای ۱۸ عیار از گرمی ۴۰۰ هزار تومان به بیش از ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. این میزان رشد قیمت که در دو سال گذشته تحریم ها بی سابقه بود در نتیجه افزایش قیمت جهانی اونس طلا و افزایش ۳۰ درصدی قیمت دلار در ایران اتفاق افتاده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت طلا به تازگی تحت تاثیر حوادث داخلی آمریکاست افزایش یافته است، گفت: پس از آغاز اعتراضات در آمریکا قیمت دلار در این کشور کاهش یافت و در مقابل ۳۵ دلار قیمت هر اونس طلا بالا رفت که این میزان رشد قیمت در مدت کوتاه عددی چشمگیری است.

 محمد کشتی آرا درباره اینکه آیا نزدیک شدن به انتخابات آمریکا نیز بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر؟ افزود: به طور کلی انتخابات روی قیمت ارز تاثیر می گذارد و اثر آن در بازار طلا به صورت غیر مستقیم است، از سوی دیگر هنوز زود است درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت ارز اظهار نظر کنیم، هرچند به طور معمول و سنتی جمهوری خواه جنگ طلب هستند و پیروزی آنها در انتخابات روی برابری دلار با سایر ارزها تاثیر می گذارد و به تبع آن بازار طلا نیز دچار نوسان می شود.

او درباره وضعیت بازار طلای ایران در حال حاضر، اظهار کرد: با توجه به اینکه به جز افزایش قیمت جهانی طلا، نوسان قیمت ارز هم در بازار داخلی داریم قیمت طلا در ایران رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

 

رشد قیمت طلا همچنان ادامه دارد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره پیش بینی وضعیت قیمت طلا در چند هفته آینده گفت: با توجه به اینکه تبعات شیوع ویروس کرونا هنوز باقی مانده و از طرف دیگر اعتراضات آمریکا به این سادگی پایان نمی پذیرد به نظر می رسد رشد قیمت طلا همچنان ادامه داشته باشد.

کشتی آرا در پاسخ به این سوال که رونق بورس چقدر بازار طلا را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: بازار بورس ارتباطی به بازار فیزیکی ندارد و بعضی ها می خواهند بازار بورس را به سایر بازار ارتباط بدهند. در واقع کسانی که به صورت سنتی در بازار طلا حضور دارند به بازار بورس ورود نمی کنند، زیرا بورس نیازمند تخصص خاص خودش است، از طرف دیگر بورس بیشتر سرمایه های خرد را جذب می کند که در بازار طلا چندان حضور ندارند.

او درباره سیاست های ارزی بانک مرکزی بر قیمت طلا و ارز اظهار کرد: در حال حاضر از سیاست های جدید بانک مرکزی برای ارز اطلاعی ندارم، اما به طور کلی بانک مرکزی مسئول مدیریت بازار ارز و طلای کشور است و تصمیم ها را بر مبنای شرایط داخلی کشور اتخاذ می کند، از این رو برای حرکت به سمت اقتصادی پایدار باید مانع از بروز نوسان در این بازارها شود.

 

بازار سکه و طلا کاملا راکد است و عمق رکود بازار نسبت به سال گذشته نیز بیشتر شده است

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره وضعیت عرضه و تقاضا در هفته های اخیر که قیمت طلا رشد سرسام آوری داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر برای هیچ نوع طلای تقاضا وجود ندارد و بازار سکه طلا، مصنوعات و ... کاملا راکد است و حتی نسبت به سال گذشته عمق رکود بازار بیشتر شده است.

کشتی آرا درباره تاثیر سیاست هایی مانند واردات آزاد طلای آبشده و معافیت مالیات ارزش افزوده بر صنف تولیدکننده های طلا، تصریح کرد: واردات طلای آبشده از حدود دو سال پیش آزاد شده و تعرفه ای ندارد. این نوع طلا بیشتر برای سرمایه گذاری و مصرف واحدهای تولیدی است که تاکنون تاثیری بر رونق بازار مصنوعات نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت طلا پس از شیوع ویروس کرونا روندی صعودی پیدا کرد و با افزایش رکود کسب و کارها در جهان قیمت آن به اوج رسید، گرچه به تازگی بازگشت کسب و کارها به فعالیت کمی قیمت آن را در مسیر کاهش قرار داده بود، اما با آغاز اعتراضات در آمریکا بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در داخل ایران التهاب اقتصاد کشور و تحولات بین المللی، بازار طلا را دستخوش نوسان قرار می دهد، به طوری که در چند ماه اخیر قیمت طلای ۱۸ عیار از گرمی ۴۰۰ هزار تومان به بیش از ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه