English

کاخ سفید خبر داد؛

ترامپ احتمالاً برای اصلاح پلیس فرمان اجرایی صادر کند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترامپ احتمالاً برای اصلاح پلیس فرمان اجرایی صادر کند.

ترامپ احتمالاً برای اصلاح پلیس فرمان اجرایی صادر کند

به گزارش خبرگزاری موج، در پی اعتراضات در آمریکا به قتل شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست، «کِیلی مک‌اِنِنی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که احتمالاً «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از طریق فرمان اجرایی برای اصلاح پلیس آمریکا وارد عمل شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» در این خصوص گزارش کرد، مک‌اِنِنی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که ترامپ طرح و پیشنهادات اصلاح پلیس را مورد ارزیابی قرار داده است و مشاورانش روز سه‌شنبه هفته جاری با سناتور «تیم اسکات» نماینده جمهور‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در خصوص طرح احتمالی اصلاح پلیس آمریکا گفت‌وگو کرده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید در شرایطی از تصمیم ترامپ برای استفاده از فرمان اجرایی برای اصلاح پلیس آمریکا خبر داده است که در سه هفته اخیر، در پی قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی، دهها هزار معترض این کشور با برگزاری اعتراضات سراسری خواستار اصلاح پلیس آمریکا شده بودند.

مک‌اِنِنی در گفت‌وگو با برنامه «فاکس اند فرندز» تصریح کرد: «دیدار بسیار مثبتی با سناتور اسکات صورت گرفته است. بسیار پربار بود و ما معتقدیم که ما قوانین و مقررات بسیار فعالی در زمینه سیاست داریم؛ خواه این قوانین به مفهوم ارائه طرح و لایحه یا خواه به مفهوم یک فرمان اجرایی باشد».

وی در ادامه تصریح کرد که اقدامات بسیار وسیعی در خصوص مسئله اصلاح پلیس آمریکا صورت گرفته است اما به جزئیات این اقدامات نپرداخت.

بنا به گزارش هیل، در پی اعتراضات سراسری در آمریکا به قتل فلوید به دست افسر پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، ترامپ و کنگره برای اصلاح بخش اجرایی و امنیتی آمریکا و ریشه‌کنی نژادپرستی در ادارات پلیس آمریکا تحت فشار قرار گرفته‌اند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه هفته جاری، از طرح اصلاح پلیس آمریکا رونمایی کردند و یک روز بعداز آن «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا، اسکات را برای هدایت کارگروه سناتورهای جمهوری‌خواه در تدوین طرح اصلاح پلیس آمریکا معرفی کرد.  

طبق این گزارش، «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و «جارن اسمیت» معاون مدیر دفتر نوآوری آمریکا سه‌شنبه بعدازظهر در ساختمان کنگره با اسکات دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق طرح دموکرات‌ها برای اصلاح پلیس آمریکا، استفاده نیروهای امنیتی فدرال از روش خفه‌‌ کردن مظنون ممنوع می‌شود، دکترین «مصونیت مشروط» برای افسران پلیس که آنها را در مقابل دادخواست‌ها مصون می‌دارد، محدود شده، استفاده از دوربین‌ بر روی لباس افسران پلیس سراسر آمریکا اجباری می‌شود و یک پایگاه داده ملی ایجاد می‌شود که در آن نام و اطلاعات افسرانی جمع‌آوری می‌شود که رویه سوء استفاده از قدرت و منصب خود را در پیش گرفته‌اند.

در آغاز اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس، ترامپ موضعی خشن در مقابل معترضان اتخاذ و در همان روزهای اول، دستور سرکوب آنها را صادر کرد و همچنین دستور داد تا گارد ملی آمریکا در سراسر کشور مستقر شود.

تاکنون ترامپ شخصاً در خصوص اصلاح احتمالی نیروهای پلیس آمریکا سکوت پیشه کرده است و در عوض به حمایت از آنها پرداخته و بر لزوم اجرای «قانون و نظم» در بحبوحه اعتراضات سراسری آمریکا اصرار ورزیده است.

طبق گزارش هیل، ترامپ اوایل هفته با مقام‌های اجرایی و امنیتی آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و احتمالاً امروز میزگردی را در «دالاس» برای بحث درباره چگونگی رسیدگی به نابرابری‌های اقتصادی، بهداشتی و عدالت در آمریکا تشکیل دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی