English

عباس خطیبی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

آغاز ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و راه های شرکت توسعه زیر ساخت گفت: ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان روز ۱۷ تیر ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود که برای اینکار اکنون ۲ هزار تن ریل از ذوب آهن تامین شده است.

آغاز ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و راههای شرکت توسعه زیر ساخت در گفتگو با خبرگزاری موج گفت: راه آهن چابهار-زاهدان چندسالی است که در حال انجام بوده و سال گذشته با تامین منابع ۳۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه سرعت گرفت، به طوری که از سه ماهه آخر سال ۹۸ تجهیزات مورد نیاز  و نیروی انسانی اجرای آن تامین شد.

عباس خطیبی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهمی که سال گذشته در این پروژه دنبال می کردیم عملیات ریل گذاری بود، افزود: در اواخر سال گذشته با هماهنگی ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز را تامین کردیم.

او با تاکید بر اینکه مجموع طول این پروژه ۷۳۰ کیلومتر است که به ۹۲ هزار تن ریل نیاز دارد، تصریح کرد: هم اکنون طول ۶۲۸ کیلومتر در حال اجراست و ۲ هزار تن ریل در مرحله اولیه از شرکت ذوب آهن تامین شده که می تواند ۱۶ کیلومتر ریل مورد نیاز پروژه را فراهم کند.

او با بیان اینکه پروژه در حال حاضر ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: زیرسازی مجموع پروژه ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با آغاز ریل گذاری به صورت تدریجی زیرسازی پروزه نیز به پایان می رسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و راههای شرکت توسعه زیر ساخت با اعلام اینکه تا به امروز ۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است، گفت: در حال حاضر منابع ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه کفایت می کند و اگر طبق برنامه پیش برود تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ تمام مسیر ریلی چابهار-زاهدان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پروژه اتصال خط آهن چابهار-زاهدان-مشهد به شبکه ریلی کشور از سال ۱۳۸۹ آغاز شده ولی به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبود تا اینکه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی اعتباری به این پروژه تخصیص یافت. حال از آنجایی که راه‌آهن چابهار-زاهدان بندر چابهار را به خط ریلی شمال به جنوب متصل و این منطقه را به شاهراه واقعی ریلی دنیا تبدیل می کند و سبب توسعه جنوب شرق کشور و گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و فعالیت‌های تنها بندر اقیانوسی ایران می‌ شود و در نهایت این بندر راهبردی و مهم را به دریاچه خزر و نقاط گوناگون دنیا وصل می ‌کند ۹۰ درصد برای جابجایی کالا و حدود ۱۰ درصد برای مسافر پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه