English

سخنگوی کمیته بررسی واگذاری هپکو در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

واگذاری هپکو در انتظار مصوبه هیات وزیران

جواد صلاحی گفت: در حال حاضر برای اینکه سهام هپکو به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شود باید مصوبه هیات وزیران صادر شود که در شرایط کنونی کارهای آن در حال انجام است و در مرحله فرایند ارزیابی کارشناسی است.

واگذاری هپکو در انتظار مصوبه هیات وزیران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه شرکت هپکو در سال های گذشته کش و قوس فراوانی داشته و در آن زمان نه تنها نیروی انسانی این شرکت مطالبات معوق داشتند حتی در آستانه ورشکستگی و تعطیلی نیز بود. این اتفاق که در نتیجه یک واگذاری غیراصولی رخ داده با واکنش های زیادی از سوی کارشناسان همراه بوده، از این رو با توجه به اینکه دولت در تحریم اقتصادی قرار دارد و نمی تواند بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات را از طریق تحریم ها وارد کند پیشنهاد شده بار دیگر این شرکت به دولت برگردد. حال برای آگاهی از جزئیات وضعیت این شرکت با سخنگوی کمیته بررسی واگذاری هپکو گفتگو کرده ایم که در ادامه متن کامل این گفتگو را می خوانید؛

پیش از این رئیس سازمان خصوصی سازی طی نامه ای که در شبکه های مجازی دست به دست می شد اعلام کرده بود که این مجموعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است، آیا صحت دارد؟

یک ماه پیش در فضای مجازی نامه رئیس سازمان خصوصی سازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه شرکت هپکو با وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد، اما واقعیت این است که هنوز این واگذاری انجام نشده است.

در حال حاضر واگذاری شرکت هپکو به وزارت صنعت معدن و تجارت در چه مرحله است و آیا این موضوع بر مبنای بررسی کارشناسی تصمیم گیری شده است؟

واگذاری هپکو به بخش خصوصی تاکنون دوباره انجام شده، اما متاسفانه تجربه ناموفقی بوده است، به همین دلیل از سال گذشته سهام هپکو در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته و در شرایط کنونی فرایند واگذاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت را طی می کند.

در شرایط کنونی که این شرکت در شرایط خوبی به سر نمی برد، هدف از این واگذاری چیست و آیا می توان به آینده این شرکت امیدوار بود؟

هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از در اختیار گرفتن شرکت هپکو افزایش و رونق تولید تجهیزات این بخش است و از آنجایی که مسائل کارگری فضای شرکت را متشنج کرده، در شرایط کنونی راندمان پایینی دارد، به همین دلیل این واگذاری می تواند ضمن تامین مطالبات کارگران این مجموعه، در سال جهش تولید بهره وری و افزایش تولید را به ارمغان بیاورد.

در حال حاضر برای واگذاری چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

برای اینکه سهام هپکو به ایمیدرو منتقل شود باید مصوبه هیات وزیران صادر شود که در شرایط کنونی کارهای آن در حال انجام است و هم اکنون در فرایند ارزیابی کارشناسی است.

مصوبه هیات وزیران قرار است به چه موضوعاتی پرداخت شود؟

در مصوبه هیات وزیران نحوه و چهارچوب واگذاری مشخص خواهد شد، اما قبل از این واگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دو ماهه با تشکیل کمیته بررسی مسائل هپکو ارزیابی لازم را انجام می دهد.

در شرایط کنونی مجموعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای در اختیار گرفتن این شرکت چه اقداماتی را در دستور کار قرار داده که می تواند روند مثبت تولید در این شرکت را تضمین کند؟

در این کمیته مشکلات هپکو در حال بررسی است و در جلسات آن نه تنها از شرکت های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور دارند بخش خصوصی نیز هستند تا ضمن اینکه مسیر تعامل با هپکو به وجود بیاید، سفارش گیری لازم برای افزایش تولید شرکت هپکو نیز به وجود آید و بعد از واگذاری فرایندها در مسیر تامین نیاز بخش صنعت و معدن تسریع شود.

در شرایط کنونی این جلسات چند وقت یکبار و با چه هدفی برگزار می شود؟

جلسات کمیته بررسی واگذاری هپکو به صورت هفتگی برگزار می شود تا با بازگشت رونق تولید به این شرکت بار دیگر آرامش به فضای کارگری آن برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه دولت در تحریم اقتصادی قرار دارد و نمی تواند بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات را از طریق تحریم ها وارد کند تصمیم گرفته شرکتی مانند هپکو که از زیرساخت مناسبی برخوردار است که می تواند بسیاری از تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت و معدن را تولید کند را دوباره از طریق بخش دولتی مدیریت کند، زیرا هم اکنون به دلیل مشکلات کارگری از راندمان پایینی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • سید امیر میرناصری

    با سلام
    خواهش میکنم وقتی میخواد راجع به موضوعی خبر بزنید یه مقدار اطلاعاتتون را بالا ببرید.
    اصلا موضوع هپکو ربطی به تحریم اقتصادی نداره
    چرا که همین امسال و سال گذشته بیش از سی شرکت رقیب هپکو با ارز نیمایی و جهدنگیری و آزاد بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان قطععه و کمپوننت از طریق قانونی وارد این کشور کردن.
    حالا اون قطعات و ماشین آلات قاچاق که بماند.
    در ضمن به نظرم بیشتر صحبتهای آقای صلاحی غیر کارشناسانه و غیر واقعی است.
    دوست داشتید ثابت میکنم.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه