English

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

قاچاق دام به عراق تهدید برای افزایش قیمت گوشت قرمز / شقه بدون دنبه کیلویی ۱۰۰ هزار تومان است

علی اصغر ملکی گفت: به طور قطع قاچاق دامی که در شرایط کنونی در مرزهای غربی کشور انجام می شود روی کمبود عرضه و گرانی آن در ماه های آینده تاثیر می گذارد، از این رو باید جلوی قاچاق گرفته شود.

قاچاق دام به عراق تهدید برای افزایش قیمت گوشت قرمز / شقه بدون دنبه کیلویی 100 هزار تومان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در دو سال گذشته یکی از معضلات تنظیم بازار، کنترل قیمت گوشت قرمز بوده است، با وجود اینکه بیش از دو درصد از نیاز بازار وارد می شد، در حال حاضر مسئولان می گویند میزان تولید کشور با تقاضا همخوانی دارد، هرچند بخشی از دام ها به صورت قاچاق از شهرهای پیرانشهر و بانه به مقصد عراق فرستاده می شود و این قاچاق دامی که در شرایط کنونی در مرزهای غربی کشور رخ می دهد روی کمبود عرضه در ماه های آینده تاثیر می گذارد، از این رو باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تایید افزایش قاچاق دام زنده از کشور گفت: در حال حاضر قیمت دلار افزایش پیدا کرده و بسیاری از قاچاقچیان، دام را از مرز غربی کشور به عراق و سایر کشورهای عربی صادر می کنند که بخش عمده ی آن از مرزهای بانه و پیرانشهر انجام می شود، زیرا دارای مرز خاکی است، البته به سایر کشورهای عربی همچون کویت و ... نیز قاچاق به صورت محدود انجام می شود، چراکه انتقال دام زنده از مرز آبی سخت تر است.

علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه مسئولان باید جلوی قاچاق دام را بگیرند، افزود: در شرایط کنونی به دلیل نزدیک شدن به فصل گرما و پشت سر گذاشتن قرنطینه میزان تقاضای گوشت قرمز کم شده است، اما در شهریور و مهرماه دوباره تقاضا برای گوشت افزایش می یابد و به طور قطع قاچاق دامی که در شرایط کنونی رخ می دهد روی کمبود عرضه و افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه های آینده تاثیر می گذارد، از این رو باید جلوی قاچاق گرفته شود.

او با رد این موضوع که دام های ماده از سوی کشورهای همسایه خریداری می شود، اظهار کرد: در حال حاضر دام های که به کشورهای همسایه قاچاق می شود برای کشتار است، به همین دلیل دام های نر بیشتر قاچاق می شوند.

مخالف آزادسازی صادرات دام زنده از کشور هستیم

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره خبری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه برخی کشورها با هدف آسیب به تولید دامپروری در ایران دام های ماده را با قیمت بالا می خرند، گفت: چند سال پیش کشورهای همسایه برای پرورش گوسفند دام های ماده قاچاق شده از ایران را با قیمت مناسب می خریدند، اما در حال حاضر همچین ادعایی درست نیست.

ملکی با تاکید بر اینکه مخالف آزادسازی صادرات دام زنده از کشور هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید گوشت قرمز در کشور کافی است و تقاضای داخلی را تامین می کند، اما در شرایط کنونی نباید مجوز صادرات گوشت هم داده شود، زیرا گوشت تولیدی ایران کیفیت خوبی دارد و لزومی ندارد با این قیمت گران دلار چند ماه بعد گوشت های بی کیفیت کشورهای همسایه را وارد کنیم. از طرف دیگر مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور سالانه 8 کیلوگرم است، در حالی که میزان استاندارد آن 12.5کیلوگرم است و میانگین مصرف ایران فاصله زیادی با میانگین جهانی مصرف گوشت قرمز دارد.

کشتار دام های مولد در تهران 

ملکی با اشاره به اینکه قبلا کشتار دام های مولد در تهران انجام نمی شد، اما در حال حاضر این نوع دام در تهران کشتار می شوند، تصریح کرد: به دلیل اینکه میزان مجموع دام در کشور افزایش یافته و تقاضا هم کم شده است، میزان دام قابل کشتار نیز رشد یافته و از طرف دیگر به پایان علوفه صحرا نزدیک می شویم به همین دلیل کشتار دام های مولد هم در تهران انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه تا الان در تامین نهادهای دام مشکلی نداشته ایم، گفت: زیرا امسال بارش باران خوب بوده، البته در تهران ممکن است برخی گاوداری های تازه تاسیس به دلیل هزینه های بیمه و ... تعطیل شده باشند اما گاوداری های بزرگ همچمنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه گوشت قرمز در حال حاضر بازار آرامی دارد، به طوری که گوشت شقه بدون دنبه کیلویی 100 هزار تومان به فروش می رسد، اظهار کرد: با توجه به گرانی هایی که در بازار به وجود آمده میزان قدرت خرید مردم کاهش یافته است. از طرف دیگر در فصل گرما قرار داریم و رستوران های بین راهی هم به دلیل کرونا تعطیل هستند و تقاضا برای گوشت پایین آمده، به همین دلیل قیمت گوشت تغییری نداشته، از این رو در چند ماهه پیش رو واردات گوشت نیاز نداریم.

تاثیر قاچاق دام بر قیمت گوشت قرمز

ملکی درباره تاثیر قاچاق دام بر قیمت گوشت قرمز، اظهار کرد: اگر قاچاق دام کنترل شود یا در هفته های آینده مجوز صادرات دام داده نشود قیمت گوشت بالا نمی رود، هرچند ما بارها اعلام کردیم که مخالف صادرات هستیم و در حال حاضر هم همچنان ممنوع است. از طرف دیگر نباید نادیده گرفت که ادامه خروج دام زنده به صورت قاچاق احتمال افزایش قیمت گوشت را بیشتر می کند.

او درباره تاثیر شیوع کرونا بر قیمت دام زنده در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری کرونا ارتباطی به دام ندارد و البته حمل و نقل دام هم کنترل می شود تا جابجایی بیش از اندازه بین استان های مرزی انجام نشود، زیرا ممکن است بخشی از این انتقال دام با هدف قاچاق باشد، همچنین هر منطقه ای تقاضای خاص خودش را دارد، که باید عرضه و تقاضای آن متناسب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در دو سال گذشته یکی از معضلات تنظیم بازار، کنترل قیمت گوشت قرمز بوده است، با وجود اینکه بیش از دو درصد از نیاز بازار وارد می شد، در حال حاضر مسئولان می گویند میزان تولید کشور با تقاضا همخوانی دارد، هرچند بخشی از دام ها به صورت قاچاق از شهرهای پیرانشهر و بانه به مقصد عراق فرستاده می شود و این قاچاق دامی که در شرایط کنونی در مرزهای غربی کشور رخ می دهد روی کمبود عرضه در ماه های آینده تاثیر می گذارد، از این رو باید جلوی آن گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسین

    ایشون خودش دامدارها و تولید کشور را به خاک سیاه نشونده با این اظهار نظرهاشون ، این آقا خودش دلال واردکنندگان داخل وزارت صمت است ، ایشون دام زنده را از دامدار میخره کیلویی 35 هزار ولی گوشت را به قیمت 110 هزار به مردم بدبخت میفروشه ، دوسال است که دامدارها در زیان هستند ولی برعکس قصابها بیش از 50 درصد داخل سه روز سود می کنند

  • مژگان

    میانگین مصرف 40 تا 50 کیلو گوشت بعضیها و هیچ کیلو مصرف بعضی دیگر بدست ماید واقعا خانواده های زیر فقر 12 کیلو در سال مصرف گوشت دارند البته که قاچاق زنده به عراق باعث کمبود دام میشود ریال بی ارزش و دلار ارزشمند اونا یک گوسفندو به قیمت یک کیلو گوشت در ایران میبرند

  • حسین

    ایشان که در مورد صادرات دام مخالف هستند آیا در مورد افزایش هزینه های تولید صنعت دامداری اطلاعی دارند ؟ آیا اطلاع دارند که کارگر در سال گذشته یک میلیون و 500 می گرفت ولی الان 3 میلیون میگیره و هزینه های خورد و خوراکش هم با کارفرما هست ؟ آیا میدونه کاه سال گذشته تو تابستون کیلویی 600 بود ولی الان شده 1600 ؟ آیا میدونه قیمت بره زنده نر سال گذشته کیلویی 45000 فروش رفته ولی الان بره نر شده کیلویی کمتر از 40000 تومان ؟
    نه بابا این شخص مرفه بی درد کجا به فکر تولید کننده هست؟
    چند صباح دیگه هست که این تولید کننده ها رو هم مثل مرغداران ورشکسته و نابود کنید
    آخه شما اینکاره نیستید که تکیه به این جایگاه زدید و اظهار نظر هم می کنید!!!

  • محمد کرمان

    خدا لعنتتون کنه کمر کارخانه ارج وسایر تولیدکنندگان رو شکستید حالا نوبت دامداران رسیده؟!!! بیچاره شدیم ورشکست شدیم اگه قراره قیمت گوشت ثابت باشه قیمت همه چیز بیاد ثابت بمونه نه فقط گوسفند...این آقا هدفش نابودی دامدار هست چرا از ما کیلویی 40 تومن میخرن به مردم 120 تومن میفروشن؟؟

    • امید

      خداوند. لعنت. کنه. این سوداگران شکم سیر از خدا بیخبر رو که با ازبين بردن کشاورز ودامدار چی گیرشون میاد نميدونم دنیاروبرامون جهنم کردند قهر خدا کرونا شامل حالشون الهی

  • ناشناس

    انشاله با نابودی دامداری در ایران به هدفشان برسند

  • محد

    وای به حاله ما به کجا میرویم خدا میداند . همه چی رفته بالا دام زنده اومده پایین اخه چخبره
    الان خر از گاو گوسفند قیمتش بیشتره اقای وزیر
    برس به داد ملت فقیر

  • سیف

    خداازتون‌نگذره
    که‌دامداران‌وبیچاره‌کردی

  • ناشناس

    علوفه کران خرج زیاد دام دامداران را به راههای بدی کشانده. برای پروار دام ازمواد شیمیای استفاده میشه به فکر مردم باشید

  • رستم

    دامها را از مرز به بهانه قچاق میگیرند وبه اسم اداره تملک ثبت میکنند و میاورند روستای ما یک دامداری مخروبه است انجا ظرفیت دامداری 1000راسی اما یهویی دیدی 5000 راس دام وارد دامداری کردن از نبود جا 500راس تلف میشند ایجاست عدالت و مسلمانی و حلال حرام شناختن کجایند مسولین طراز اول رسیدگی به امورات دامداران بیایند نگاه کنند البته وقتی فرصت کردند از استخر وصرف شام های انچنانی با اقازاده هایشان من به رهبری نامه مینویسم واز دست این مسولین بی فکر شکایت میکنم

  • ناشناس

    واقعا کم اوردیم بخدا رودستمون مونده یک فکری بردارن اذوقه گرون اما گوسفند ارزون.همه چیز بالارفته غیر کار دامداری وکشاورزی که بدبختن فقط.بابا دیگه نمیکشیم خرج ودخل به هم نمیخونه.چه گناهی کردیم دامدارشدیم ودلال نیسیم

  • ناشناس

    این خائن میخواد با ورشکست کردن دامدار زمینه رو برای واردات گوشت بیشتر برای خودش و دار و دسته ش ایجاد کنه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی