English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

ظرفیت رشد ۵۰ درصدی وبشهر در کوتاه مدت

با توجه به اینکه نماد وبشهر ارزنده است و ارزش بازار آن به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد در شرایط کنونی پتانسیل رشد ۵۰ درصدی در کوتاه را مدت دارد، از این رو به نظر می رسد این نماد نسبت به سایر هم گروهی های خود جای رشد بیشتری دارد.

ظرفیت رشد ۵۰ درصدی وبشهر در کوتاه مدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در چند روز اخیر بازار بورس روند مثبتی داشته است، اما یکی از گروه های که در این روزها دارای نمادهایی با وضعیت مثبت و منفی بوده صنایع غذایی بودن است، در چنین شرایطی ارزیابی تک سهم ها در گروه های بورسی اهمیت بالایی دارد، برای نمونه نماد وبشهر در چند روز اخیر برخلاف سایر شرکت های صنایع غذایی به واسطه حجم معاملات بالایی که داشته توانست رشد خوبی را تجربه کند، گزارش عملکرد این شرکت نشان می دهد که ارزش سهام این شرکت با توجه به دارایی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی اش بسیار بیشتر از ارزش کنونی آن در بازار سرمایه است.

همچنین عملکرد اردیبهشت ماه ۹۹ شرکت توسعه صنایع بهشهر نشان می دهد که سود محقق شده شرکت از محل واگذاری سهام حدود ۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد رشد داشته است. حال با توجه به اینکه سال جاری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده و از طرف دیگر شرکت روی افزایش تولید و صادرات تمرکز کرده به نظر می رسد وضعیت سوددهی شرکت افزایش بیشتری داشته باشد. چراکه در حال حاضر مرز کشورهای همسایه پس از کاهش شدت انتشار ویروس کرونا بازگشایی شده و این شرکت می تواند محصولات بیشتری به بازار های همسایه ارسال کند، البته نباید نادیده گرفت که افزیش قیمت ارز در پنج ماه گذشته قیمت آورده صادراتی شرکت را بالاتر می برد، به عبارت دیگر بیش از ۴۰ درصد قیمت ارز افزایش یافته و این به معنای افزایش ۴۰ درصدی درآمد صادراتی شرکت خواهد بود، حتی اگر میزان حجم فیزیکی صادرات تغییر نکند.

همچنین درآمد ناشی از سود فروش سهام این شرکت در سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که عمدتا از محل فروش سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر به مبلغ حدود ۷۷ میلیارد تومان و ۱۳۵ ریال سود ناشی از فروش ۱۶ میلیون سهام شرکت بهپاک بوده است.

ارزش خالص دارایی‌های شرکت بر اساس اعلام مسئولان ۱۸ هزار میلیارد تومان است که در حدود ۸۳ درصد ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومانی شرکت در بازار سرمایه است و این نشان دهنده ظرفیت بالای این شرکت برای رشد در بازار سرمایه است و همین مساله باعث ایجاد صف خرید برای این شرکت در روزهای مثبت اخیر بوده است. چراکه با عبور شاخص کل، علاوه بر پتانسیل بازار، این شرکت به دلیل تجدید ارزیابی نشدن دارایی هایش، امکان افزایش ارزش تا مرز ۳۰۰۰ میلیارد تومان دارد تا  به ارزش اسمی ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی آن در بازار سرمایه برسد و همین نکته جذابیت بالای سهام گروه توسعه صنایع بهشهر ( وبشهر) برای خریداران را نشان می دهد.

یک کارشناس بورسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه نماد وبشهر ارزنده است، گفت: ارزش بازار گروه توسعه صنایع بهشهر ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در شرایط کنونی پتانسیل رشد ۵۰ درصدی دارد، از این رو به نظر می رسد این نماد نسبت به سایر هم گروهی های خود ارزانتر است و برای رشد جا دارد.

پویان مظفری با بیان اینکه چشم انداز بازار صنایع غذایی مثبت است، افزود: این نماد با توجه به بازدهی خوبی که در دو هفته اخیر داشته و از آنجایی که زیر مجموعه های قوی دارد می تواند به رشد بیشتری هم برسد. از طرف دیگر در حال حاضر نماد غمارگ و وصنا که مربوط به این هلدینگ است در صف خرید هستند و مهمتر اینکه نماد شوینده این شرکت نیز سال گذشته سوددهی بالا داشته است.

رشد ادامه دار سهام وبشهر

شرکت صنایع بهشهر که هلدینگی با چند زیرمجموعه است دارای سرمایه ثبت شده۸،۲۵۰،۰۰۰ ریال است که در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲۸۶ میلیارد تومانی شده یعنی وبهشر به ازای هر سهم معادل ۳۴۷ ریال سوددهی داشته است. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان مبلغ سود سهام شناسایی شده شرکت بوده که ۱۲۷ میلیارد تومان از محل سود سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده و حدود ۳۲ میلیارد تومان سود سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر(وصنا) مبلغ بوده است.

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت های صنایع غذایی روند متفاوتی را در بازار طی می کنند، گفت: برخی از این شرکت ها همچون نماد وبشهر به دلیل حجم بالای معاملاتی پتانسیل بالایی برای رشد دارد و حتی اگر بازار هم منفی شود ممکن است رشد این نماد برای مدتی ادامه داشته باشد.

مبین کسایی با بیان اینکه در شرایط کنونی بازار روند مثبت خود را ادامه می دهد، افزود: برای خرید سهام شرکت های صنایع غذایی می توان در دو حالت مثبت و منفی ورود کرد و به سوددهی رسید، زیرا برخی از این نمادها هلدینگی هستند و می توانند سوددهی خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه نماد وبشهر ارزنده است و ارزش بازار آن به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد در شرایط کنونی پتانسیل رشد ۵۰ درصدی دارد، از این رو به نظر می رسد این نماد نسبت به سایر هم گروهی های خود ارزانتر و برای رشد جا داشته باشد. برخی از این شرکت ها همچون نماد وبشهر به دلیل حجم بالای معاملاتی پتانسیل بالایی برای رشد دارد و حتی اگر بازار هم منفی شود ممکن است رشد این نماد برای مدتی ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه