English

توضیحات همتی در خصوص نحوه هزینه کرد وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی

رئیس کل بانک مرکزی در یاداشتی اینستاگرامی در خصوص نحوه هزینه کرد وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات همتی در خصوص نحوه هزینه کرد وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یاداشتی اینستاگرامی در خصوص نحوه هزینه کرد وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نوشت: " این روزها، عطف به سابقه برخی عملکرد‌ها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر جهت صرف آن در امو مولد تاکید می‌شود.

در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم:

۱- ثلث این مبلغ، مستقیما به حساب خانواده‌های یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمت نیز، نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد؛ لذا نگرانی از انحراف آن بی مورد است.

۲-بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتا به واحد‌های کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات، با اشتغال. زیر ۵۰ نفر، که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ کرده‌اند، پرداخت خواهد شد؛ بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحد‌های اداری شاغل و به طبق آن مولد است؛ لذا برای شفافیت بیشتر اسامی واحد‌ها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

۳- همانگونه که قبلا اعلام کردیم، دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه