English

معاون دادستان کل کشور و دبیر ستاد رفع موانع تولید از واحد زنجیره فرآوری گوشت مرغ بازدید کردند؛

فعالسازی واحدهای فرآوری برای انجماد گوشت مرغ مازاد بازار / منافع واردکننده ها مانع فعالسازی واحدهای فرآوری

امروز به دلیل محدودیت صادرات و مازاد عرضه ، قیمت گوشت مرغ کاهش پیدا کرده و بسیاری از تولیدکننده ها به تبع آن جوجه ریزی را کاهش داده اند، از این رو در شرایط کنونی بسته بندی و ذخیره سازی گوشت باید در دستور کار قرار داشته باشد تا در چند ماه آینده اگر میزان تولید کاهش پیدا کرد، ذخیره کافی گوشت مرغ در کشور وجود داشته باشند.

فعالسازی واحدهای فرآوری برای انجماد گوشت مرغ مازاد بازار / منافع واردکننده ها مانع فعالسازی واحدهای فرآوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در دو ماه گذشته به دلیل مسدود شدن مرزهای کشور صادرات برخی محصولات همچون گوشت مرغ به شدت کاهش یافته و از آنجایی که 20 تن گوشت مازاد که قبلا صادرات می شد در حال حاضر به بازار داخلی عرضه می شود، عملا بیش از میزان تقاضا در بازار موجودی هست، زیرا این روزها با تعطیلی رستوران ها و تالارهای پذیرای و ... میزان مصرف گوشت در کشور نیز کاهش یافته است، از این رو وزارت جهاد کشاورزی سیاست جمع آوری و انجماد گوشت های مازاد بازار را در دستور کار قرار داده است، در همین راستا بازگشایی مجدد واحدهای زنجیره فرآوری گوشت مرغ در دستور کار قرار گرفته و در نخستین گام با فعالسازی 37 زنجیره تولید و بسته بندی گوشت مرغ در کل کشور که ظرفیت انجماد 200 تن گوشت مرغ در روز را دارند جهش تولید آغاز شود، تا علاوه بر ذخیره سازی گوشت برای ماه های آینده، اشتغال 3 هزار نفری این بخش تضمین شود.

حمایت از فعالسازی دوباره واحدهای تعطیل شده

معاون قضایی دادستان کل کشور در دیداری که از زنجیره تولید و فرآوری گوشت مرغ در تهران داشت راهکار تحقق به شعار جهش تولید را تسهیل در فعالیت بنگاه های اقتصادی دانست و گفت: در حال حاضر باید علاوه بر اینکه موانع را از پیش پای این تولیدکننده ها برداشت، باید اندیشید که چه اقداماتی در سال های گذشته انجام شده که چنین واحدهای تولیدی تعطیل شده و 3 هزار نفر نیروی کار خانه نشین شده اند.

سعید عمرانی با بیان اینکه قبلا دولت از طریق همین زنجیره تولید، گوشت مورد نیاز بازار را تامین می کرده و بخشی از مطالبات آن ها را پرداخت نکرده است، افزود: در شرایط کنونی قرار است از طریق تامین نهاده و گوشت مرغ مطالبات قبلی زنجیره تولید و توزیع مرغ جبران شود و پرونده های مربوط به آن نیز پیگیری خواهد شد.

همچنین دبیر ستاد رفع موانع تولید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه طبق ماده 61 قانون موانع رفع تولید، ستاد تسهیل وظیفه رفع موانع موجود بر سر راه این واحدها را دارد، گفت: متاسفانه در گذشته برخی مدیران در وزارت جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی نداشته اند که باعث شده برخی واحدهای فرآوری با مشکل مواجه شوند، این در حالی است که ما معتقدیم به دلیل وجود تحریم ها، کرونا و ... که به نوعی نقش بازدارنده برای تولید دارند سازمان دیگر نباید برای تولیدکننده مانع ایجاد کنند.

میثم زالی با بیان اینکه واحدهای زنجیره تولید و توزیع گوشت مرغ باید بعد از چند سال تعطیلی به سرعت فعال شوند، افزود: با مذاکراتی که با وزارت جهادکشاورزی خواهیم داشت امیدواریم زمینه افزایش اشتغال مجدد در این زنجیره فراهم شود.

او با تاکید بر اینکه امسال شاید نتوان روی تخصیص منابع بانکی خیلی تاکید داشت، زیرا بانک ها نیز با کمبودهای روبرو هستند، اظهار کرد: به طور قطع اگر موانع کسب و کار برداشته شود و برای تولیدکننده های که معوقات بانکی دارند تنفس بازپرداخت داده شود بسیاری از تولیدکننده ها می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

واردکننده ها مانع تقویت فرآوری گوشت مرغ

همچنین علیرضا احمدوند مدیرعامل زنجیره تولید و توزیع مرغ تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه با تامین نهاده ها برای زنجیره فرآوری گوشت مرغ، اشتغال 500 نفر در ده روز آینده فراهم می شود، گفت: در حال حاضر ظرفیت انجماد و بسته بندی گوشت مرغ در  37 واحد زنجیره تولید و توزیع گوشت مرغ 200 تن در روز است که در شرایط کنونی وزارت جهاد کشاورزی با تامین 40 تن نهاده برای بسته بندی و انجماد موافقت کرده و اگر حمایت لازم انجام شود بعد از شش ماه اشتغال زایی به 3 هزار نفر خواهد رسید.

البته نباید فراموش کرد که در شرایط کنونی گروه هایی که از واردات سود می برند، مانع از شکل گیری و تقویت واحدهای فرآوری می شوند، زیرا آن ها همواره در کمبود محصولات در بازار داخلی واردات می کنند. حال از آنجایی که امروز به دلیل محدودیت صادرات و مازاد عرضه گوشت مرغ، قیمت کاهش پیدا کرده و بسیاری از تولیدکننده ها جوجه ریزی نمی کنند، از این رو در شرایط کنونی بسته بندی و ذخیره سازی گوشت مرغ باید در دستور کار قرار می گرفت تا در چند ماه آینده اگر میزان تولید کاهش یابد ذخیره کافی در کشور وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر با توجه به مازاد عرضه گوشت مرغ حمایت و بازگشایی از واحدهای تعطیل شده فرآوری و توزیع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا آن ها با بسته بندی و انجماد گوشت، علاوه بر اینکه در زمان کاهش عرضه، بخشی از نیاز کشور را می توانند تامین کنند، نقش مهمی نیز در اشتغال زایی خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه