سرخط خبرها
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد

کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید واحدهای تولید لوازم خانگی

رئیس انجمن لوازم خانگی با اشاره به گسترش رکود در حوزه لوازم خانگی گفت: در حال حاضر همه واحدهای تولیدی با ۵۰ درصد ظرفیت تولید، فعالیت می کنند.

TYWfPQGNdSAd
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، گسترش رکود در کشور، به دلایلی نظیر عدم بستر سازی توسط دولت، پایین بودن کیفیت برخی تولیدات داخلی مانند خودرو، و عدم استقبال مردم به دلیل قیمت نامناسب طی دو سال گذشته، دولت را بر آن داشت تا به سیاستهای تشویقی روی آورد. سیاستهای تشویقی با نقش مُسَکِّن، اولین بار با دادن وام ۲۵ میلیونی خودرو به حمایت از صنعت خودرو پرداخت، تا این صنعت را که با تحریم مردمی مواجه شده بود، از رکود نجات دهد، مسکن و لوازم خانگی گروه های بعدی بودند که به ترتیب با وام ۱۲۰ میلیونی و کارت اعتباری مورد حمایت قرار گرفتند. سیاست دولت برای جلوگیری از رکود مسکن به جایی راه نیافت، و در حوزه لوازم خانگی هم، به گفته رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی، اندک رشد این بخش به خاطر بازگشت مردم به بازار خرید است که بعد از ۲ سال، تصمیم به خرید گرفته‌اند. محمد رضا دیانی  با بررسی وضعیت واحدهای تولید لوازم خانگی در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت: تولیدات این بخش به مقدار خیلی کمی رشد کرده، که بخش کوچکی از آن ناشی از ورود کارت های اعتباری برای خرید لوازم خانگی است. رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی دلیل عمده این جهش کوچک را ورود تقاضاهای عقب مانده به بازار عنوان کرد و بیان داشت: از آنجائی که مردم تقریبا ۲ سال بود که خرید خود را عقب انداخته بودند، الان با ورود به چرخه خرید، موجب رونق بخشی به حوزه لوازم خانگی شده اند. دیانی در خصوص تاثیر برجام بر صنعت لوازم خانگی به موج گفت: لوازم خانگی در دوران تحریم، آسیبی از تحریم نخورد که اکنون با وجود برجام بخواهد دچار تحول شود. وی افزود: صنایع لوازم خانگی همواره به کشورهای عراق، آسیای مرکزی، افغانستان و آفریقا صادرات داشته است و در حال حاضر هم همزمان با گفتگوهای مقامات سیاسی تلاش می کنیم، صادرات خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش دهیم. دیانی عمده محصولاتی که به این کشورها صادر می شود را کولر آبی، یخچال و اجاق گاز برشمرد. وی ادامه داد: در حال حاضر همه واحدهای تولیدی با ۵۰ درصد ظرفیت تولید، فعالیت می کنند. دیانی پیش از این با حضور در گفتگوی ویژه خبری اعلام کرده بود: ۱۰۰ واحد تولید لوازم خانگی تعطیل شده است.      
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه