English

رضا گلی خبر داد؛

کشف چهار هزار و ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق در گمرکات اجرایی طی سال گذشته

دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران از کشف چهار هزار و ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۳ هزار و ۷۳ میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی (مبادی رسمی خود) خبر داد.

کشف چهار هزار و ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق در گمرکات اجرایی طی سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، رضا گلی مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد از کشف چهار هزار و ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۳ هزار و ۷۳ میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی (مبادی رسمی خود) خبر داد و گفت: علاوه بر این ۲۰ هزار و ۶۴ فقره پرونده به ارزش دو هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان کاشف غیرگمرک بوده، یعنی سایر سازمان های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته اند.

وی افزود: پرونده های قاچاق می تواند شامل لوازم خانگی، پوشاک، اقلام لوکس و بسیاری موارد دیگر باشد.

مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران گفت: قاچاق موبایل به کشور با توجه به اجرای طرح رجیستری و ثبت اطلاعات گوشی ها در سامانه همتا به حداقل ممکن رسیده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاهش حجم قاچاق در اثر شیوع کرونا افزود: به طور طبیعی با کم رنگ شدن تجارت و کاهش واردات از مبادی رسمی حجم قاچاق هم کم می شود.

گلی اظهار داشت: واقع امر اینکه با افزایش تشریفات قانونی، فرآیندکاری و بروکراسی نباید انتظار داشت حجم ورود قاچاق به مملکت کم شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی با آسان شدن تشریفات قانونی، کاهش بروکراسی اداری، کم شدن خواب کالا در گمرکات و به تبع کاهش هزینه ها به یقین حجم قاچاق ورودی ازمبادی رسمی هم به شدت افت پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران یادآورشد: معضل قاچاق در کشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت اسست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه