English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

برنامه تولید در شرکت ذوب آهن صدرصد محقق شد

وضعیت تولید در شرکت ذوب آهن اصفهان تا پایان 13 اسفند 98 نشان می دهد که نسبت به میزان هدفگذاری سال گذشته تولید محقق شده است، طبق برنامه سالانه، شرکت ذوب آهن تولید 2 میلیون و 515 هزار تن را باید در سال 98 اجرایی می کرد که تا پایان روزهای سال این هدف محقق می شود.

برنامه تولید در شرکت ذوب آهن صدرصد محقق شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در چند هفته گذشته که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده است، در زمینه آسیب دیدن بدنه بخش اقتصادی کشور که همان تولید و تجارت است نگرانی هایی وجود دارد که تاکنون بسیاری از این واحدها تلاش کرده اند با گندزدایی محیط کار، شرایط را مانند گذشته حفظ کنند. تاثیر ویروس کرونا تنها در یک یا چند کشور محدود نماند و امروز بسیاری از بازارها تحت تاثیر قرار گرفته، چراکه بخش عمده ای از شرکت های تولیدی در چین فعالیت های خود را کم یا تعطیل کرده اند، به همین دلیل بازار تا حدودی ملتهب شده است. با وجود این شرایط برخی شرکت های تولیدی در ایران همچون شرکت ذوب آهن اصفهان ضمن رعایت اصول بهداشتی، برنامه های تولیدی سالانه خود را پیشبرده است، به گونه ای که در حال حاضر وضعیت تولید این شرکت هدفگذاری سال گذشته را پشت سر گذاشته و در آستانه عبور از برنامه سال جاری است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه وضعیت تولید در شرکت ذوب آهن اصفهان تا پایان 13 اسفند 98 نشان می دهد که نسبت به میزان هدفگذاری سال گذشته تولید محقق شده است، اظهار کرد: طبق برنامه شرکت ذوب آهن تولید 2 میلیون و 515 هزار تن را باید در سال 98 اجرایی می کرد که تا پایان روزهای سال این هدف  محقق می شود.

مهرداد تولائیان با بیان اینکه ذوب آهن برنامه هایی را نیز در زمینه تولید ریل در حال اجرا دارد، افزود: هم اکنون تولید برای سفارش 3 هزار تنی ریل متروی اصفهان، 9 هزار تن ریل برای شرکت گلگهر و 18.5 هزار تن ریل برای شرکت زیرساخت توسعه در حال انجام است و البته تعدادی تفاهمنامه در زمینه همکاری در بخش ریل منعقد شده که در سال آینده تبدیل به قرارداد خواهند شد. همچنین هم اکنون سفارش های تولید از سوی بخش خصوصی نیز انجام شده که تقاضای مورد نیاز آن ها به صورت ماهانه تامین می شود.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی وضعیت پایداری برای تامین مواد اولیه وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود اینکه موجودی مواد اولیه کم است، اما شرکت ذوب آهن توانسته مطابق برنامه تولید کند، با این حال امیدواریم سال آینده موجودی مواد اولیه فولاد در کشور افزایش یابد تا اتفاقاتی که به صورت ناگهانی در سطح کشور یا به صورت بین المللی بروز پیدا می کند خللی در تولید ایجاد نکند.

تولائیان با تاکید بر اینکه سیاست شرکت ذوب آهن در بخش تولید ادامه روند سال اجاری است، تصریح کرد: هم اکنون موجودی شرکت ذوب آهن برای سنگ آهن درشت دانه 5 تا 6 روز است که با کنترل صادرات مواد اولیه از کشور می توان شرایط موجودی شرکت های فولادی حفظ شود.

* دورخیر برای تولید ماهانه 20 هزار تن ریل

پیش از این منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه سیاست های شرکت ذوب آهن اصفهان در مسیر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است، اظهار کرد: یکی از برنامه های ما تامین نیاز ریلی کشور بوده و هم اکنون این شرکت به هدف مورد نظر رسیده که می تواند تمام نیاز ریلی کشور که حدود 70 هزار تن در سال است را محقق کند و اگر توان ریل گذاری کشور به بیش از این میزان افزایش یابد شرکت ذوب آهن امکان تامین آن را دارد، چراکه در حال حاضر این شرکت 10 هزار تن ریل در ماه تولید می کند و امکان افزایش آن تا تولید ماهانه 20 هزار تن وجود دارد، اما این مساله نیازمند تعیین نیاز از سوی وزارت راه و شهرسازی است و هم اکنون تولید ریل در این شرکت بر مبنای سفارشات داده شده انجام می شود.

براساس این گزارش، شرکت ذوب آهن اصفهان در حال حاضر با وجود کمبود مواد اولیه و وجود نوسانات در بازار توانسته تولید خود را پیش ببرد و همچنان برای افزایش ظرفیت تولید ریل دورخیز کرده است، هرچند در شرایط کنونی میزان نیاز ریلی کشور منوط به اجرای پروژه های ملی است که به نظر می رسد کمبود اعتبارات دولتی که در نتیجه کاهش صادرات به وجود آمده تا حدودی سرعت اجرای پروژه ها را کاسته، با این در حال در زمینه تامین ریل در کشور شرکت ذوب آهن اصفهان این وعده را داده است که با هرگونه افزایش سفارش و ... آماده تامین ریل مورد نیاز پروژه ها هست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه