English

تبلیغات کلاهبردارانه در بحبوحه شیوع کرونا

یک شرکت در بحبوحه حاشیه های کرونا تبلیغاتی را که مدعی همکاری با یک بانک بود راه انداخته تا به اسم فروش اقساطی، کلاهبرداری کند که مدیران بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان همکاری با این شرکت را براى واگذاری تسهیلات تکذیب کردند .

تبلیغات کلاهبردارانه در بحبوحه شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا هم وضعیت سلامتی مردم تحت تاثیر قرار گرفته و هم شرایط اقتصادی که حال عمومی جامعه خوب نیست متاسفانه شاهد سودجویانی هستیم که درپی چسباندن نان خود بر تنور داغ بحران هستند. ماجرا از این قرار بود که  شرکت پارس ارمغان طلایی  مدعی بود که با همکاری بانک مهر ایران  اقدام به برگزاری بزرگترین طرح فروش اقساطی کالا و خدمات  در قالب وام خرید کالا کرده است.اما موضوع اینجاست که متقاضیان  جهت بهره مندی از این تسهیلات باید مبلغی را به حساب شرکت مذکور واریز می کردند تا بتوانند 4برابر آن را وام خرید کالا دریافت کنند که این وام به صورت نقدی پرداخت نمی شد و متقاضیان فقط می توانستند از وب سایتی که شرکت معرفی می کند خرید کنند که نیمی از این مبلغ  در ابتدای واریز سپرده و نصف دیگر آن پس از پایان پرداخت اقساط توسط مشتری امکان پذیر بود. این در حالیست که مدیران ارشد بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان همکاری با این شرکت را براى واگذاری تسهیلات تکذیب کردند .

بنابر گزارش رییس شعبه مرکزی بانک مهر ایران از این تبلیغ اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران فقط یک قرارداد با شرکت پارس ارمغان طلایی دارد و در جریان تبلیغات این شرکت نیست .

وحید اسکندری در پاسخ به این سوال که این شرکت ، تبلیغات خود را به اعتبار بانک مهر ایرانیان انجام داده و درخواست پرداخت پول سپرده و اقساط وام از متقاضیان کرده، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان به هیچ عنوان پرداخت پول به عنوان سپرده و پرداخت اقساط به شرکت پارس ارمغان طلایی را تائید نمی کند و در آینده هم تضمینی برای بازپرداخت پول سپره گزاران نخواهد داشت. بنا به اظهارات وحید اسکندری، تبلیغات این شرکت با اعتبار بانک مهر ایرانیان در هاله ای از ابهام است و سرنوشت مردمی که با اعتبار این بانک اقدام به پرداخت وجه و پرداخت اقساط وام کالا را می کنند نا معلوم است.

از سوی دیگر  رییس اداره کل مبارزه با پولشویی بانک قرض الحسنه مهر ایران در این خصوص اظهار داشت: تبلیغات شرکت پارس ارمغان طلایی با اهداف بانک که رویکرد قرض الحسنه و فعالیت شفاف گونه است منافات دارد و مورد تائید بانک مهر ایران نیست. محمد تقی رحیمی در ادامه گفت: بانک مهر ایران هیچ تفاهم نامه ای با شرکت پارس ارمغان نداشته که از مردم پول دریافت کنند وهیچ تعهدی جهت بازپرداخت وجوه به مردم ندارد . همچنین سلیمان توکلی در این باره خبرنگار ماگفت: بانک مهر ایران طبق رویکردی که دارد به حمایت برخی شرکت های تولید کننده پرداخته تا به هدف خود که همان سنت قرض الحسنه است نزدیک تر شود.وی افزود: ما از نیت های سودجویانه این شرکت مطلع نبودیم و به زودی جلوی فعالیت های این شرکت گرفته خواهد شد و با تبلیغات آن برخورد جدی خواهیم کرد.پایان نتیجه این پی گیری به لغو فعالیت شرکت پارس ارمغان طلایی انجامید و مدیران بانک مهر ایران خواستار توقف تبلیغات و عملکرد  شبهه دار این شرکت شدند.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی