English

اختلاف قیمت در بازار آهن آلات

در حال حاضر بازار آهن الات دچار التهاب شده و قیمت عرضه در بورس و بازار آزاد متفاوت است، به طوری که بازار سوداگری راه افتاده و دلال ها با قیمت بالاتر آهن الات را در بازار آزاد عرضه می کنند.

اختلاف قیمت در بازار آهن آلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر بازار آهن آلات دچار التهاب شده و قیمت عرضه در بورس و بازار آزاد متفاوت است، به طوری که بازار سوداگری راه افتاده و دلال ها با قیمت بالاتر آهن الات را عرضه می کنند و این موضوع حاکی از این است که تخلفاتی در زمینه عرضه و فروش رخ می دهد. به عبارت دیگر در حال حاضر که مقررات عرضه تغییر کرده، در شرایطی که نظارت کافی بر بازار وجود نداشته باشد افرادی محصولات را می خرند که تولیدکننده نبوده اند و کالا را در بازار آزاد عرضه می کردند.

در واقع پیش از این برخی تولیدکننده های فولادی  30 درصد محصول تولیدی خود را در بورس عرضه می کرد و 70 درصد در سیستم مچینگ عرضه می شد که به تولیدکننده اختصاص می یافت و شرکت فولادساز نیز بر این بخش نظارت می کرد که آیا خریداران همچنان تولید می کنند یا خیر. اما بعدها این مدل از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت تغییر کرد و آنها عرضه کننده فولاد  را مجبور کردند 70 درصد محصول را در بورس عرضه کند و 30 درصد محصول را به خودروسازن و شرکت های نفتی مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص بدهند و این مساله باعث شد نظارت عرضه کننده بر خریدار حذف شود. حال سوال این است که بخشی از این محصولات که با مکانیسم تعیین شده وزارت صنعت، معدن توزیع می شود آیا در بخش تولید مصرف می شود یا خریداران در بازار آزاد عرضه می کنند، چراکه این دستورالعمل جدید باعث شده قیمت آهنآلات بین 3 تا 5 هزار تومان در هر کیلو متفاوت از قیمت آن محصولات در بورس در بازار آزاد عرضه شود که به نظر می رسد شبکه از دلالی در بازار شکل گرفته و این موضوع شاید به دلیل حذف نقش و نظارت عرضه کننده بر بازار باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه