English

علی عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

اقتصاد هوشمند ریسک های تحول فناوری را کاهش می دهد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی گفت: به کارگیری عامل‌های هوشمند در توسعه کارآفرینی و کسب وکار با محوریت بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و دستاورد پژوهش‌ها در مسیر هوشمند سازی از اهداف سند اقتصاد هوشمند است.

اقتصاد هوشمند ریسک های تحول فناوری را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز یکی از مولفه های حرکت به سمت توسعه شفاف سازی اقتصاد است که در تمام بخش ها طنین انداز است و از آنجایی که اثراتی همچون شفافیت، کاهش هزینه، سرعت در انجام فعالیت های اقتصادی و ... را به همراه دارد، مورد توجه بسیاری از کشورهای پیشرفته قرار دارد، در ایران نیز مدتی است به این مقوله پرداخته شده و برنامه های همچون دولت الکترونیک، اقتصاد هوشمند ، شهر هوشمند و ... مطرح شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه با توسعه فناوری، الکترونیک و هوشمند سازی برخی واقعیت‌های مجازی، بلاکچین و ... در همه امور روزانه کسب و کارها نقش بیشتری پیدا کرده است، گفت: از آنجایی که توسعه این فناوری ها در لایه‌های رفتار‌های اجتماعی در حال نفوذ است، از این رو باید علاوه بر فرهنگسازی چگونگی استفاده از این فناوری‌ها باید شرکت‌های نوپا را با تکنولوژی‌های نوین آشنا کرد.

علی عبداللهی با بیان اینکه نقشه راه دفتر فناوری اطلاعات و توسعه فناوری برای اقتصاد هوشمند در مسیر نهایی شدن قرار دارد، افزود: به کارگیری عامل‌های هوشمند در توسعه کارآفرینی و کسب وکار  با محوریت بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و دستاورد پژوهش‌ها در مسیر هوشمند سازی از اهداف سند اقتصاد هوشمند است، بنابراین در این زمان استفاده از فرصت ها برای آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و آشنایی با ظرفیت شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف  می تواند در تحقق اقتصاد هوشمند موثر باشد، زیرا عوامل زیادی در اقتصاد هوشمند اثرگذار بوده و تنها مربوط به سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیست، چراکه اکوسیستم هایی مانند مثل بازار سرمایه هوشمند، مالیات هوشمند، خزانه داری هوشمند، گمرک هوشمند می توانند به عنوان بخش‌های مهم اقتصاد در اقتصاد هوشمند نقش ایفا کنند. بنابراین برگزاری پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های تخصصی و ... به عنوان پل ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی در جهت معرفی فرصت‌های این حوزه در دومین نمایشگاه شهر هوشمند دنبال می شود.

او با تاکید بر اینکه دفتر فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی آماده است تا با کمک به ایده‌ها و تکنولوژی‌های نوین در اقتصاد هوشمند» به اتصال آن ها به بازارهای مربوطه و استفاده از ظرفیت های غیرمالی کمک کند. در واقع توجه به اقتصاد هوشمند دستاورد‌هایی همچون کاهش الزمات حضور در مکان و زمان خاص، کاهش هزینه را به همراه دارد و در ادامه با افزایش حجم و ارزش معاملات در تمام امور نقش پیدا می کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه هم اکنون زیرساخت‌های بخش دیجیتال و الکترونیک به شکل یکپارچه از بلوغ مناسبی برخوردار شده است، تصریح کرد: بازار سرمایه قابلیت و ظرفیت حرکت به سوی اقتصاد هوشمند را پیدا کرده است که این ناشی از فعال شدن سامانه‌های نظارتی و بلوغ این بخش است که از الزامات اقتصاد هوشمند نیز هست که البته چالش‌هایی را هم در بازار سرمایه داریم که باید بر آن‌ها غلبه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، توسعه روزافزون هوشمند سازی نیازمند فرهنگ سازی، شناخت پتانسیل فین تک ‌ها و ... است تا در کنار بلوغ فناوری زمینه استفاده از آن نیز فراهم شود، از این رو وزارت اقتصاد در حال تدوین سندی با عنوان اقتصاد هوشمند است که برای تسریع در نقش آن در فعالیت های اقتصادی به دنبال ارائه راهکارها و برنامه های به شرکت های نوپا و دانش بنیان در نمایشگاه شهر هوشمند است تا ضمن اینکه در مسیر اقتصاد هوشمند حرکت کنند هزینه های خود را نیز کاهش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه