English

خداداد غریب پور مطرح کرد؛

افزایش اکتشافات بخش معدن از نیمه دوم سال ۹۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره از ابتدای انقلاب تاکنون 250 هزار پهنه معدنی اکتشاف شده بود، گفت: از نیمه دوم سال 97 تاکنون بیش از 400 کیلومتر مربع اکتشاف شده است و از آنجایی که به توسعه معدن فراتر از اکتشاف می نگریم به فرآوری محصولات خاص پرداخته ایم

افزایش اکتشافات بخش معدن از نیمه دوم سال 97

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تفاهمنامه همکاری بین شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران با اشاره از ابتدای انقلاب تاکنون 250 هزار پهنه معدنی اکتشاف شده بود، گفت: از نیمه دوم سال 97 تاکنون بیش از 400 کیلومتر مربع اکتشاف شده است و از آنجایی که به توسعه معدن فراتر از اکتشاف می نگریم به فرآوری محصولات خاص پرداخته ایم، به گونه ای که چند هفته پیش فرآوری عناصر نادر خاکی را در کشور آغاز کرده ایم.

خداداد غریب پور با بیان اینکه در 58 درصد نقشه ای راه معدن اجرایی شده است، افزود: جهت ما این است که بخش خصوصی توسعه معدن رقم بزند، از این رو ایمیدرو بیشتر نقش تسهیل گری داشته است.

او با بیان اینکه میزان سرمایه در فولاد مبارکه 8 هزار میلیارد و مس 3 هزار میلیارد افزایش سرمایه داده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های معدنی در بورس جایگاه ویژه ای دارند.

او با بیان اینکه کک سازی از سال 83 در ایمیدرو بود، گفت: تولید این محصول تا سال 93 به تعویق افتاد و در سال 94پروژه ای بین ایمیدرو و مرکز تحقیقات نفت آغاز شد و در یک سال گذشته روی تولید کک و الکترودگرافیتی تمرکز شد که تا آخر سال ماشین کاری الکترودگرافیتی وارد مدار تولید می شود. همچنین کک سازی توسط شرکت فولاد خوزستان دنبال می شود.

او با تاکید بر اینکه فرآوری  الکترود گرافیتی ارزش افزوده سه برابری ایجاد می کند، اظهار کرد: در 5 سال آینده رشد مصرف کک سازی در کشور 5 درصد خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه