English

فرهاد نوری؛

تناقض ممنوعیت صادرات آهن آلات با صادرات خدمات فنی و مهندسی

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: ممنوعیت صادرات آهن آلات به پروژه ها با صادرات خدمات فنی و مهندسی تناقض دارد، از این رو باید برای اجرای پروژه های خدمات فنی و مهندسی در کشور دیگر ممنوعیت واردات و صادرات مستثنا شود.

تناقض ممنوعیت صادرات آهن آلات با صادرات خدمات فنی و مهندسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در نشست با فعالان حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با اشاره به اینکه صادرات این بخش با نوساناتی همراه شده است، گفت: پروژه های فنی و مهندسی بسیار بزرگ هستند که همکاری کشورها از طریق لابی ممکن است، از طرف دیگر شرکت های ایرانی مشکلاتی در زمینه ضمانتنامه های بانکی داشته اند. بانک مرکزی مصوبه ای داشته که از منابع اعتباری آن برای صدور ضمانتنامه در کشور مقصد برای شرکت های ایرانی استفاده شود و کشورهای مقصد بهانه ای نیاورند.

فرهاد نوری با بیان اینکه ممنوعیت صادرات آهن آلات به پروژه ها با صادرات خدمات فنی و مهندسی تناقض دارد، اظهار کرد: باید برای اجرای پروژه های خدمات فنی و مهندسی در کشور دیگر ممنوعیت واردات و صادرات مستثنا شود و همچنین باید در اجرای پروژه شرکت های خارجی نیز دخیل شوند تا همکاری به صورت بلندمدت در کشورهای خارجی امکان پذیر شود.

او با تاکید بر اینکه بازارهای مقصد پر ریسک هستند از این رو گاهی تمایل چندانی برای اجرا ندارد، اظهار کرد: بانک ها به دلیل اینکه توان مالی بیشتری دارد می تواند در زمینه برآورد کردن هزینه های پروژه موفق تر عمل کنند.

نوری با اشاره به اینکه رایزن ها نمی توانند پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی را در کشور دیگر رصد کند، اظهار کرد: هرچند که تعداد رایزن های ایران تا حدودی افزایش یافته اما ارزیابی پروژه ها تخصصی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه