English

ورونیکا نیکیشنیا خبر داد؛

افزایش ۲۷ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا در سال ۲۰۱۸

وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در سال 2018 نزدیک به 27 درصد صادرات ایران به منطقه اوراسیا افزایش پیدا کرد که در این رقم بسیار بزرگی است و از طرف دیگر صادرات اتحادیه اوراسیا به ایران در همین مدت 9 درصد کاهش داشته است.

افزایش 27 درصدی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا در سال 2018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا در همایش تجارت با اوراسیا با اشاره به اینکه در زمان کوتاهی به توافقات مناسبی در بخش تجارت دست پیدا کرده ایم، گفت:در حال حاضر توسعه اقتصادی، واردات و صادرات در این منطقه باید به سمتی حرکت کند که بتوانیم به تجارت آزاد دست پیدا کنیم.

ورونیکا نیکیشنیا با بیان اینکه 24 منطقه از طریق اتاق بازرگانی ایران در زمینه گواهی نامه مبدأ در حال همکاری با اتحادیه اوراسیا هستند، افزود: برای ما مهم است که مبادلات کالا به صورت فیزیکی و با استفاده از کاغذهای سربرگ دار باشد تا مبدأ کالا تعیین و تایید شود.

او با تاکید بر اینکه براساس تفاهمنامه به صورت رسمی از سال آینده میلادی همکاری با ایران تسریع می شود، اظهار کرد: تبادل اطلاعات بین اتحادیه اوراسیا و تجار به کاهش تعرفه، کاهش قیمت منجر می شود که باید از نظر قانونی زمینه اجرای آن را فراهم کرد.

 نیکیشنیا با تاکید بر اینکه در سال 2018 تعرفه ها کاهش پیدا نکرده است، گفت: در سال 2018 نزدیک به 27 درصد صادرات ایران به منطقه اوراسیا افزایش پیدا کرد که در این رقم بسیار بزرگی است و از طرف دیگر صادرات اتحادیه اوراسیا به ایران در همین مدت 9 درصد کاهش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی