English

موج گزارش می دهد؛

بسترسازی بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین

صنعت بانکداری برای تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال نیازمند استراتژی است تا بتواند ضمن همگامی با فناوری های روز دنیا بتواند نیاز مشتریان را با سرعت بیشتری تامین کند، از این رو بانک ایران‌زمین با هماهنگی ساختاری و ارائه برنامه یکپارچه از طریق باشگاه مشتریان به دنبال کاهش هزینه و ارائه خدمات مناسب به مشتریان است.

بسترسازی بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در راستای تحول در صنعت بانکداری ، هادی قدیمی معاون عملیات بانکی بانک ایران‌زمین با نگاهی به اهمیت استراتژی در تحقق بانکداری دیجیتال تاکید کرده است«کارکنان باید خود را با استراتژی بانک که حول محور بانکداری دیجیتال است همگام کرده تا بتوانیم سهم خود را از بازار به دست آوریم.»در واقع استراتژی مجموعه‌ای از اقداماتی است که همه واحدهای کاری به صورت یکپارچه اجرا می‌کنند و این نوعی تعهد است که نیاز دارد تا بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صورت هماهنگ در اقداماتی مشترک به توسعه تحول دیجیتال به عنوان یک استراتژی جامع گام بردارند. در واقع با یک دیدگاه یکپارچه که شامل همه جنبه‌های سازمان باشد به اجرا در بیاید تا متولیان بانکداری سنتی نیز بتوانند از مزایای ابزارهای قدرتمند و هوشمند استفاده کنند. بنابراین برای ایجاد استراتژی تحول دیجیتال، بانک‌ها و موسسات مالی روی چهار بخش بازآفرینی سفر مشتری، به کارگیری قدرت داده‌ها و اطلاعات، اصلاح مدل عملیاتی، ایجاد یک سازمان‌دهی دیجیتال تمرکز می کنند، زیرا امروزه کاربران به دنبال راحتی در استفاده از خدمات بانکی هستند، به همین دلیل تسهیل در  افتتاح حساب دیجیتال برای تمامی‌ محصولات و خدمات مالی نخستین گام برای جذب کاربران و حرکت در مسیر توسعه فناوری های جدید است، بر مبنای همین رویکرد بسیاری از بانک ها به تعریف خدمات ویژه ای پرداخته اند تا سهم خود را از بازار خدمات مالی افزایش دهند.

حال با توجه به اهمیت یکپارچگی درون سازمانی برای پیشبرد اهداف بانکداری دیجیتالی، برخی بانک ها همچون ایران‌زمین هماهنگی ساختاری را در دستور کار قرار داده است، به طوری که فرید جهانبخش مدیر امور تحقیق و توسعه بانک ایران‌زمین، درباره اهمیت باشگاه مشتریان گفته است« بانک ایران‌زمین به عنوان بانک پیشرو در صنعت بانکداری دیجیتال همواره به دنبال بهبود تجربه مشتریان و تامین انتظارات آنان بوده و این موضوع یکی از مولفه های مهم در جهت شناخت بانک دیجیتال است. در واقع برای ارتقاء تجربه مشتری و افزایش وفاداری راهکارهای مختلفی وجود دارد و موضوع باشگاه مشتریان یکی از راهکارهایی است که بانک ایران‌زمین از سال 95 شروع کرده است.»

به طور قطع حرکت به سمت انقلاب دیجیتالی و ورود بانک ها به ارائه خدمات فناورانه باید به صورت گام به گام انجام شود تا در یک بازه زمانی مشتریان نیز به فضای جدید عادت کنند و به توانند همزمان با تغییر فناوری خود را به روز کنند. البته این مساله یک سویه نیست و بانک ها نیز باید همین فرایند را طی کنند تا بتوانند از فضای سنتی حاکم بر ساختار اداری عبور کنند، از این رو راهکار‌های مدرن افتتاح حساب دیجیتال برای محصولات و خدمات، گام موثری است که می‌تواند بانک را به اهداف توسعه ای نزدیک تر کند و از سوی دیگر سیستم موردنظر را به درآمدزایی بیشتر سوق دهد که این مهم تنها با شناسایی حجم بالاتری از نیاز‌های کاربران، محصولات و خدمات بهبود بخشیده می شود. در واقع چشم انداز مدل بانکداری دیجیتالی شدن صدرصدی است که در این میان بازآفرینی نظام بانکی با استفاده از فناوری های نوین توسط برخی بانک ها آغاز شده و در ادامه شکل گیری و پیاده سازی مدل بانک داری دیجیتال می تواند مسیری برای توسعه خدمات الکترونیک باشد.

البته نباید نادیده گرفت که بهره‌وری عملیات بانکی نیازمند تمرکز بر چند بخش؛ افزایش فعالیت مشتریان از طریق کانال‌های دیجیتال، کاهش هزینه‌های ساختاری و توسعه فناوری‌های جدید است. همچنین برای تقویت ساختاری یکپارچه باید؛ رهبری از بالا، هدایت توسط کسب‌وکار، تمرکز بر مشتری و نوآوری مبتنی بر ارتباطات بیرونی در غالب یک برنامه ارائه شود تا ابعاد مختلف بانکداری دیجیتال از جمله مشتری‌مداری، ارزیابی مبتنی بر عملکرد، استعداد دیجیتال و توسعه چابک مشارکتی در نظر گرفته شود.

به طور کلی تحلیل داده‌ها به بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری کمک می‌کند تا بانک ها نیاز مصرف‌کنندگان درک بهتری داشته باشند و فرصت‌های کسب و کار را شناسایی کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند. همچنین بانک ها می توانند با تکیه بر پیش‌فرض‌های پیش‌بینی شده از وضعیت پرداخت های مشتریان در اقساط وام ها آگاهی پیدا کنند و بر اساس این اطلاعات محصولات و خدمات خود را دوباره قیمت‌گذاری کنند. به عبارت دیگر بانک‌ها می‌توانند با بهره گیری از داده‌کاوی برای جذب مشتریان و هدف ‌قراردادن آنها استفاده کنند، از این رو باید براساس نیاز مشتریان اولویت‌ها را تعیین کرده و بین مشتریان فعلی و بالقوه ارتباطی برقرار کنند. بنابراین بانک‌ها برای دستیابی به اهداف بانکداری دیجیتال باید از تحلیل‌های رفتاری برای شناسایی مصرف‌کنندگانی استفاده کنند تا ریسک ها را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز صنعت دیجیتال می‌تواند با تمام واحدهای آی‌تی در کسب و کارها رقابت کند، از سوی دیگر کسب و کارهای سنتی با مشکلاتی روبرو هستند و این روند فزاینده است، به همین دلیل تحول دیجیتال ضروری است و بانک هایی همچون ایران‌زمین ضمن ارائه استراتژی جدید حفظ استعداد‌های فعلی را در دستورکار قرار داده اند تا علاوه بر همراهی کارکنان نیازهای مشتریان را نیز در قابل یک برنامه پیش ببرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه