English

شریف خانی در پاسخ به موج؛

ثبت ۳۵۰۰ قرارداد شغلی در نمایشگاه کار

دبیر نمایشگاه کار گفت: تاکنون در دوره های مختلف نمایشگاه کار حدود 3500 قرارداد شغلی برای کارجویان ایجاد کرده است.

ثبت 3500 قرارداد شغلی در نمایشگاه کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود و همچنین نبود بسترهای مناسب برای همکاری کارفرمایان و کارجویان  اجرای چنین برنامه های را ضروری می کند. دبیر برگزاری سومین نمایشگاه کار و عضو هیات علمی دانشگاه شریف در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این نمایشگاه با سابقه ای 9 ساله دارد که هدف آن ایجاد ارتباط مستقیم بین کارفرماها و کارجویان است، گفت: در این بازه زمانی 9 ساله بیش از 450 شرکت داخلی برای جذب نیروی انسانی در نمایشگاه کار شرکت کرده اند.

محمد شریف خانی با بیان اینکه شرکت ها برای جذب نیروی انسانی به صورت مستقیم با کارجویان ارتباط برقرار می کنند و مصاحبه های اولیه را انجام می دهند، افزود: جذب موفق نیروی انسانی برای شرکت ها در حالت عادی روند طولانی دارد اما در شرایط نمایشگاه روند جذب نیروی انسانی تسریع می شود. از طرف دیگر برای کارجویان نیز فرصتی برای آشنایی با شرایط شغلی است و قدرت انتخاب خواهند داشت.

او با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه برند کارفرمایی نیز برای شرکت ها ایجاد می شود، تصریح کرد: شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند به دلیل اینکه باید زمینه اشتغال مناسب را فراهم کرده باشند نوعی برند کارفرمایی نیز ایجاد کرده اند.

دبیر سومین نمایشگاه کار با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 70 هزار رزمه شغلی در سامانه جابجا شده است، اظهار کرد: در نمایشگاه کار سالنی برای ارائه کارگاه ها در راستای افزایش مهارت نیروی انسانی به صورت رایگان به کارجویان  اختصاص داده شده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره نقش نمایشگاه کار در میزان اشتغال کارجویان، اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه اشتغالی در این بخش فعال است تمام اطلاعات ثبت می شود که در دوره های مختلف حدود 3500 قرارداد شغلی به واسطه نمایشگاه کار برگزار شد که در ادامه نیز روند جذب پیگیری شد.

همچنین پویان دلاوری دبیر اجرایی در این نشست با اشاره به اینکه میانگین سنی افرادی که در نمایشگاه کار شرکت کرده بودند 25 سال بوده است، گفت: میانگین سابقه کاری کارجویان شرکت کننده 25 سال سن بوده است و از قراردادهای که منعقد شده 51 درصد به زنان و 49 درصد به مردان اختصاص داشته و از آنجایی در این دوره با بیش از 100 سازمان همکاری می کنند ظرفیت بالایی برای هر دو گروه کارفرمایان و کارجویان وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه ارسال رزمه برای شرکت ها در زمان برگذاری نمایشگاه تا سه برابر افزایش می یابد، گفت: این نمایشگاه 17 تا 19 بهمن در بوستان گفتگو برگزار می شود و با وجود اینکه تقاضا برای توسعه فضای آن وجود دارد، اما به دلیل اینکه کارفرماها تمایل دارند در فضای کوچکتر و تعداد مراجعه ها و مصاحبه ها هدفمندتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه