English

وحید مرندی در پاسخ به موج؛

سه استاندارد در خودروهای سواری و تجاری داخلی محقق نشده است

معاون سازمان استاندارد گفت: در حال حاضر سه مورد از استانداردها در خودروی سواری و تجاری بدست نیامده که فرصتی به آنها داده شده است.

سه استاندارد در خودروهای سواری و تجاری داخلی محقق نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،معاون سازمان استاندارد در نشست خبری با بیان اینکه ایران یکسال بعد از اروپا استانداردهای خود را از 55 مورد به 85 مورد ارتقا داد، گفت: از همان ابتدا  در سال 96 واردات خودرو با استاندارد 85 گانه بود و برای تولیدات داخلی بازه زمانی سه ساله در نظر گرفتیم.

وحید مرندی با بیان اینکه برخی خودروها باید از فرآیند تولید خارج شوند، افزود: خودروی 405 تا یک تیر 99 و سه مدل پراید تا یک مرداد از رده خارج خواهند شد و البته وانت پراید تولید آن ادامه خواهد یافت و همچنین تولید خودروی 405 گازی در یک بازه زمانی ادامه خواهد یافت و از تاریخ های اعلام شده ها این مدل خودروها شماره گذاری نمی شود.

او با تاکید بر اینکه 4 مورد درباره آلاینده های خودرو مربوط به سازمان محیط زیست باشد، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: در حال حاضر سه مورد از استانداردها در خودروی سواری بدست نیامده که شامل نشان دهنده تعویض دنده است که روی سوخت خودرو تاثیر دارد، نشان دهنده باد تایر خودرو و دیگری نشان دهنده چراغ روز هست، در خودروهای تجاری نیر سه استاندارد نتوانستند کسب کنند؛ نخست قطعه هوشمند برای توقف خودرو در زمان خوابالودگی راننده، اعلام هشدار برای جلوگیری از انحراف از مسیر و نشان دهنده باد لاستیک نیز هنوز در خودروهای تجاری بدست نیامده است، از این رو یک فرجه زمانی برای اجرای آن به خودروسازها داده شده است.

او با تاکید بر اینکه وزارت نفت موظف است از سال 1400 گازوئیل را به صورت استاندارد ارائه دهد، گفت: به تازگی استاندارد گازوئیل نیز اجباری شده است.

او با تاکید بر اینکه 80 درصد جمعیتی کشور میزان گوگرد برای بنزین های معمولی 29.5 بوده و برای 20 درصد جمعیتی دیگر که از بنزین سوپر استفاده می کنند گوگرد 15.1 است، افزود: رابطه معکوسی بین اکتان بنزین و آلاینده های موجود در آن است که در بنزین سوپر میران اکتان 95 درصد و در بنزین های معمولی 88 درصد است. همچین اولوفین های بنزین معمولی 4.36 و میزان اکتان این بنزین ها 18.53 بوده است.

همچنین نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد درباره دیگر دلایل آلایندگی تهران، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از موتورخانه ها در تهران آلاینده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه