English

رحمانی خبر داد؛

رشد ۶۳ درصدی میزان صادرات ایران به ازبکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در جمع تجار ایرانی در تاشکند گفت: طبق آمار میزان صادرات ایران به ازبکستان در ۷ ماهه امسال با رشد ۶۳ درصدی مواجه شده است که باید بیش از این تقویت شود و البته ما نیز روی تامین کالاهای اساسی خود از این کشور برنامه ریزی کردیم.

رشد ۶۳ درصدی میزان صادرات ایران به ازبکستان

به گزارش خبرگزاری موج، رضا رحمانی ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع تجار ایرانی در تاشکند، گفت: برگزاری نمایشگاه اختصاصی در ازبکستان و معرفی بخشی از توانمندی های صنعتی ایران، فرصت خوبی برای آغاز همکاری‌های تجاری بین تجار ایرانی و طرف ازبکستانی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط تجاری، با اولویت ۱۵ کشور همسایه بنا شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای برنامه هفتگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه به توسعه صادرات است که در ذیل آن، به افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه پرداخته شده است.

رحمانی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه جمهوری اسلامی ایران، فرصت ها و ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه و پیرامون ما به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: پیشران رونق تولید ،توسعه صادرات است و به عبارتی، هر نوع محصول تولیدی با صادرات شکوفا می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به تعبیری تولید برای جهش نیازمند دو بال صادرات و فناوری است.

رحمانی با اشاره به رویکرد جدید در کشور ازبکستان در راستای توسعه اقتصادی، افزود: شرایط حاضر، فرصت بسیار مناسبی را برای فعالان اقتصادی ما فراهم کرده است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین موارد مورد نظر طرف‌های مذاکره ما برای گسترش روابط تجاری با سایر کشورها، رعایت الزامات اساسی در کیفیت و استاندارد کالاهای صادراتی و همچنین تداوم روند صادرات از سوی تجار ایرانی بوده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: دولت در جنبه حاکمیتی خود وظیفه تسهیل‌گری امور را دارد و این بخش خصوصی هست که باید ظرفیت‌های تجاری بین کشور ما و سایر کشورها را فعال کنند.

وی در خصوص روابط با کشور ازبکستان تصریح کرد: مواردی همچون ایجاد تسهیلات لازم در صدور روادید و رفع موانع پیش روی همکاری های ترانزیتی و حمل و نقل کالا و همچنین اصلاح تعرفه های گمرکی در چارچوب اعمال تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان مد نظر دو طرف بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در جمع تجار ایرانی در تاشکند گفت: طبق آمار میزان صادرات ایران به ازبکستان در ۷ ماهه امسال با رشد ۶۳ درصدی مواجه شده است که باید بیش از این تقویت شود و البته ما نیز روی تامین کالاهای اساسی خود از این کشور برنامه ریزی کردیم.

رحمانی افزود: تشکیل اتاق مشترک بازرگانی میان ایران و ازبکستان باید در اولویت کاری بخش خصوصی قرار بگیر و در این راستا سفارت کشورمان در ازبکستان نیز قول مساعد داده است.

وی ادامه داد: در توسعه روابط تجاری با همه کشورها بخش خصوصی محور اقدامات است و با برنامه ریزی دقیق و شناسایی بازارهای هدف، روی ظرفیت‌های موجود باید متمرکز شود.

رحمانی اضافه کرد: افزایش همکاری های استانی با مناطق مستعد به همکاری با این کشورها باید مورد توجه قرار گیرد و این اجلاس به عنوان نقطه عطفی در آغاز همکاری ها و گسترش روابط بین بازرگانان ایرانی و ازبک واقع شود.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: خوشبختانه خط پروازی مستقیم میان دو کشور نیز برقرار شده و مورد استقبال طرف ازبکستانی نیز است و باید فعال بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی