English

دژپسند:

فساد همچون سم است که اقتصاد ایران را در معرض خطر قرار داده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فساد همچون موریانه است که پیدا کردن ریشه آن کار مشکلی است. فساد همچون سم است که اقتصاد ایران را در معرض خطر قرار داده است.

فساد همچون سم است که اقتصاد ایران را در معرض خطر قرار داده است

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: فساد همچون موریانه است که پیدا کردن ریشه آن کار مشکلی است. فساد همچون سم است که اقتصاد ایران را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته دژپسند، برخی دلال‌ها حداقل در حوزه کاری این وزارتخانه، با دامن زدن به ادراک بد به دنبال کاسبی برای خودشان هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه نمی خواهم وجود فساد را نفی کنم، اظهار کرد: چنانچه این فضا گسترش یابد همه را در حوزه ترس و اضطراب قرار می‌دهد و از سوی دیگر، انعکاس این موضوع در دنیا چندان مناسب نیست و دیدگاه‌ها را منفی می‌کند.

دژپسند با اشاره به لزوم ایجاد محیط شیشه‌ای  و شفاف در اقتصاد کشور، افزود: این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر با بروز اقتصاد هوشمند؛ دراقتصاد شفافیتی وجود دارد که اساسا نیاز به هیچ ماموری نیست که به دنبال موضوعی مانند فساد برود، زیرا در آن ربات‌ها مشغول فعالیت هستند و انسان جامعه ربات‌ها را مدیریت می‌کند.

دژپسند در ادامه بیان کرد: چنانچه تا هفته دولت سال آینده، گمرک هوشمند راه‌اندازی شود دیگر تجار نباید دغدغه‌ای در زمینه فساد داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا تحقق این موضوع نمی‌توان دست روی دست گذاشت تا فساد بنیان‌ها را از بین ببرد، گفت: تمام فعالان بخش خصوصی باید کمک کنند و با راه‌اندازی سیستم سوت‌زنی، فاسد را رسوا کنند. من نیز برای مقابله با فساد کریدور ویژه دارم و هیچ مانعی برای گزارش فساد وجود ندارد.

* باید سیستم سوت زنی راه اندازی کنیم 

دژپسند اظهار کرد: برای مبارزه با فساد کریدور ویژه ایجاد می‌ کنم و آماده هر گونه برخوردی هستیم. باید سیستم سوت زنی راه اندازی کنیم و هر کس با فساد مواجه شد سوت بزند. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید فساد ریشه کن شود بدون اینکه حاشیه جدید ایجاد شود و از هیچ چیزی نباید ترس داشت و حتما در وزارت اقتصاد و دولت در رابطه با مبازه با فساد آمادگی دارند.  هر کس فساد را افشا کند که منجر به صدور حکم برای فرد فاسد شود افشا کننده فساد از وزارت اقتصاد جایزه می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه