English

محمد اسلامی:

حجم مبادلات ایران و قرقیزستان در حال حاضر ۴۴ میلیون دلار است

وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم مبادلات دو کشور ایران و قرقیزستان در حال حاضر ۴۴ میلیون دلار است و قرقیزستان فرصت مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

حجم مبادلات ایران و قرقیزستان در حال حاضر ۴۴ میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در دیدار با جانات بشین اُف وزیر حمل و نقل جمهوری قرقیزستان با بیان اینکه اراده رهبران دو کشور در توسعه همکاری‌ها بسیار قوی بوده است، اظهار کرد: مذاکرات ما مبنایی شتاب دهنده دارد تا تفاهم‌نامه‌های مختلفی را در حوزه حمل و نقل بتوانیم امضاء کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: یک تفاهم نامه سند همکاری ۱۰ ساله هم در این بخش داریم و با توجه به آن که قرقیزستان جزء اتحادیه اوراسیا است می‌توانیم تعرفه ترجیحی گمرکی را در این بخش امضاء کنیم.

او افزود: حجم مبادلات دو کشور در حال حاضر ۴۴ میلیون دلار است و قرقیزستان فرصت مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

اسلامی تأکید کرد: ما در حوزه راهسازی هم اقدامات قابل توجهی بین دو کشور انجام خواهیم داد با توجه به اینکه قرقیزستان کشور محصور در خشکی است می‌تواند از بنادر ما در جهت جابجایی کالا‌ها و صادرات و واردات استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در جلسه کارشناسانی که به زودی برگزار می‌شود تعرفه ترانزیت تعیین و اسناد نهایی بین دو کشور امضاء می‌شود.

او با اشاره به اینکه کمیسیون دو کشور حدود ۳ سال پیش برگزار شده بود گفت: برگزار اجلاس امروز بیانگر اعتقادات کشور برای افزایش و توسعه سطح همکاری‌ها و همچنین توسعه تجاری در تمامی ابعاد است.

اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه فضای حاکم در این دیدار‌ها دوستانه است و هیچ محدودیتی برای افزایش سطح مبادلات بین دو کشور وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: همکاری دو کشور در مجامع بین المللی همکاری مناسب و همواره هماهنگ و هم‌افزا بوده است.

او یادآور شد: با شروع رسمی این اجلاس که حدود ۱۵ معاونت حضور دارد کمیسیون مشترکی برگزار شده و ما این پیام را اعلام می‌کنیم که روابط سیاسی در بین کشور‌ها بالا است و با امضای این سند زیرساخت‌هایی برای ارتقاء فعالیت‌ها هموار خواهد شد.

اسلامی یادآور شد: مبنای همکاری حقوقی دو کشور سند همکاری ۱۰ ساله است که در سال ۲۰۱۶ بین دو رئیس جمهور کشور در قرقیزستان امضاء شد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز مذاکرات و توافقات در سند راهبردی امضاء می‌ شود و ما اطمینان داریم در این سطح روابط بین دو کشور با پتانسیل خوبی به نقطه عطف در بین جوامع برسد.

او با اشاره به اینکه امضای موافقت نامه تعرفه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا که قرقیزستان یکی از اعضای آن است روابط دو کشور وارد فاز جدیدی خواهد شد.

اسلامی افزود: سند راهبردی همکاری ۱۰ ساله و عضویت در آن در تعرفه ترجیحی اوراسیا به صورت توأمان می‌توان تسریع شود و تسهیل کننده سطح روابط تجاری بین دو کشور باشد.

گفتنی است: امروز جلسه‌ای بین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جانات بشین اُف وزیر حمل و نقل جمهوری قرقیزستان در حوزه حمل و نقل از جمله هوایی، جاده‌ای، ریلی و بندری برگزار شد و مذاکرات همچنان تا فردا ادامه دارد و به گفته وزیر راه و شهرسازی تعرفه ترانزیت فردا با حضور کارشناسان بررسی بیشتر می‌شود و سند نهایی بین دو کشور امضاء خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه