English

در حاشیه رونمایی از بلاکچین عمومی ملی در پاسخ به موج مطرح شد

برق با نرخ صادراتی برای بیت کوین به صرفه نیست

مدیر پروژه بلاکچین عمومی گفت: در حال حاضر هزینه برق تعیین شده از سوی وزارت نیرو برای رمز ارزها صرفه اقتصادی ندارد و از آنجایی که اعتبارات تضمین شده در بستر بلاکچین به مصرف بالای برق نیاز ندارد در ایران فعالیت دانش بنیان های این بخش امکان پذیر است.

برق با نرخ صادراتی برای بیت کوین به صرفه نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حاشیه نمایشگاه تراکنش از بلاکچین عمومی که قابلیت مبادله مالی دارد با همکاری دانشگاه مدرس رونمایی شد.

مدیر پروژه بلاکچین عمومی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: در حال حاضر هزینه برق تعیین شده از سوی وزارت نیرو برای رمز ارزها صرفه اقتصادی ندارد و از آنجایی که اعتبارات تضمین شده در بستر بلاکچین به مصرف بالای برق نیاز ندارد در ایران فعالیت دانش بنیان های این بخش امکان پذیر است.

بنیامین عباسی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ برق 250 تومان می تواند برای رمز ارزها صرفه اقتصادی داشته باشد، افزود: در شرایط کنونی با این نرخ برق هیچ فعالیتی در حوزه رمز ارزها در کشور به صورت مجاز انجام نمی شود و بیشتر فعالان این حوزه در حال مهاجرت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،وام دهی در بستر بلاکچین یعنی هرکسی در هرجای دنیا می تواند به هرکس دیگری بدون واسطه وام بدهد یا وام بگیرد.البته پس از اینکه فرد درخواست داد سرمایه گذار آن را بررسی می کند و بعد از ارائه ضمانت نامه و بیمه لازم وام اجرایی می شود که در این حالت به دلیل اینکه اطلاعات محل و فرد دریافت گیرنده وام در اختیار همه افراد حاضر در سیستم قرار می گیرد ریسک پرداخت وام کاهش می یابد. پلتفرم وام دهی بلاکچین به صورت هوشمند مبلغ وام  را براساس طرح درخواست دهنده وام، ضمانت نامه، میزان مبلغ را تعیین تعیین می کند که درصورتی که بازپرداخت به تعویق بیفتد، ضمن بلوکه شدن ضمانت نامه، شرکت بیمه نیز تا پوشش 50 درصد وارد عمل می شود.

در حال حاضر انگلیس و آمریکا مهمترین کشورهای هستند که از این روش برای پرداخت وام اما به صورت متمرکز استفاده می کنند که درصورتی که یک فرد بازنشسته توان بازپرداخت وام را نداشت از سوی فرزندان آنها امکان بازپرداخت وجود دارد که در حال حاضر سطح این وام دهی های بر سطح بلاکچین به غیرمتمرکز گسترش یافته است.

همچنین رضا جدیدی در حاشیه نمایشگاه تراکنش با تاکید بر اینکه سطح تبادل اطلاعات به صورت بی تو بی در این نمایشگاه توسعه یافته است، گفت: امسال خدماتی جدید که در در بستر بلاکچین قابلیت اجر دارند در این نمایشگاه ارائه شده اند، برای نمونه ضمن رونمایی از نخستین دستگاه ام تی ان رمزارزی، کیف پول الکترونیک رمز ارزی و خدمات مشاوره ای برای خرید دستگاه های ماین و... در حال انجام است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه