English

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

کاهش واردات موز به دلیل کاهش تقاضا در داخل

رضا نورانی گفت: قیمت موز در کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و تقاضا برای این محصول کاهش داده است به همین دلیل واردات این محصول کاهش یافته است.

کاهش واردات موز به دلیل کاهش تقاضا در داخل

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز محصولات گرمسیری به واردات هیچ محصول دیگری نیاز نداریم، گفت: در حالتی که صادرات رونق بالایی بگیرد  با کشور مجاور می توان به صورت تهاتری محصولات را مبادله کرد، تنها در این حالت واردات می تواند انجام شود، اما ‌به طور کلی می‌توان گفت کشاورزی ایران نه تنها می‌تواند نیاز داخلی را تامین کند، بلکه نیاز کشورهای همسایه را نیز می‌تواند برآورده کند.

رضا نورانی با بیان اینکه در حال حاضر 30 تا 35 درصد ضایعات محصولات کشاورزی در ایران می‌تواند غذای 9 میلیون نفر را تامین می‌کند، افزود: در حال حاضر میزان تولید محصولات کشاورزی در ایران بیش از نیاز کشور است، از این رو باید این ظرفیت را با برنامه ریزی درست به سمت بهینه سازی تولید هدایت کرد.

او درباره تغییرات قیمت موز در ماه های اخیر اظهار کرد: در حال حاضر قیمت موز بین 10 هزار تا 1800 تومان است که در بازار جهانی نیز این محصول با قیمت یک دلار بفروش می رود و از آنجایی که نسبت به سال‌های گذشته قیمت این محصول بالا رفته، تقاضا برای این محصول کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به محصولات وارداتی کشور در شرایط کنونی، تاکید کرد: چهار محصول گرمسیری آناناس، نارگیل، موز و انبه به کشور وارد می‌شود که به دلیل گرانی محصولاتی مانند موز در شرایط کنونی واردات این محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال گذشته با تغییر سه برابری قیمت ارز در ایران مصرف کالاهای وارداتی برای مردم گران شده است، از این رو تقاضا برای برخی محصولات این بخش کاهش شدید داشته است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر یک تا دو درصدی بنزین بر قیمت صیفی‌جات/ گوجه‌فرنگی گلخانه به‌زودی عرضه و قیمت را تعدیل می‌کند

کاهش واردات موز به دلیل کاهش تقاضا در داخل

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه