English

رئیس هیات‌مدیره تعاونی شوینده، آرایشی و بهداشتی در گفتگو با موج مطرح کرد

مصرف سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده/قاچاق ۷ هزار میلیاردی لوازم آرایشی و بهداشتی

علی نقیب گفت: هر سال بیش از 20 هزار میلیارد تومان محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده در بازار ایران مصرف می شود که با توجه به میزان تولید کشور نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان آن از طریق قاچاق تامین می شود.

مصرف سالانه 20 هزار میلیارد تومان لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده/قاچاق 7 هزار میلیاردی لوازم آرایشی و بهداشتی

عضو هیات‌ مدیره انجمن ارگانیک ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج ضمن اشاره به نقش مخرب قاچاق در بازار لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده ها گفت: در حال حاضر نیاز بازار داخلی به این لوازم ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی نیز چندین برابر نیاز کشور است. با این حال بیش از ۲ میلیارد دلار که معادل ۷ هزار میلیارد تومان است، لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور قاچاق می‌شود، اما باید توجه داشت که بخش عمده ای از این کالاهای قاچاق تقلبی هستند، یا در مقایسه با  برند اصلی موجود در بازار کیفیت لازم را ندارند و با قیمت‌های پایین عرضه می‌شوند.

علی نقیب با تاکید بر اینکه اگر دولت برای محصولات وارداتی استانداردهای مناسب تعیین کند و در بخش قیمت گذاری نیز نظارت‌های لازم انجام شود، با واردات مشکلی نداریم، توضیح داد: واردات محصولات مناسب به رقابت‌پذیری تولید کمک می‌کند، اما امروز محصول آرایشی خارجی در حالی با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که کالای داخلی مشابه آن تا 90 درصد ارزانتر است.

رئیس هیات‌مدیره تعاونی شوینده، آرایشی و بهداشتی با نگاهی به اقداماتی که دولت برای ساماندهی تولیدات آرایشی و بهداشتی می تواند انجام دهد افزود: اگر تولیدکنندگان اروپایی محصولات مخصوص بازار ایران را به جای تولید در ترکیه و امارات، داخل ایران تولید کنند، شرایط متفاوت خواهد شد، زیرا امروز برخی برندهای خارجی لوازم آرایشی تا ۸۰ درصد محصولات خود را به ایران صادر می‌کنند. در حالی که کارخانه این محصولات در کشورهای همسایه ایجاد شده و این موضوع تنها با دولت مذاکره می تواند به نفع اقتصاد کشور حل شود.

او با تاکید بر ضرورت حمایت باثبات از سرمایه‌گذاری و رفع موانع دست‌ و پاگیر اظهار کرد: دولت با تسهیلگری در این بخش می تواند کمک کند تا تولیدکننده‌های لوازم آرایشی و بهداشتی حضور پررنگ‌تری در بازار داخلی و خارجی داشته باشند، زیرا این ظرفیت در کشور بالایی در تولید لوازم بهداشتی و شوینده ها وجود دارد و در حال حاضر بسیاری از این محصولات صادرات می‌شوند، هرچند در بخش محصولات آرایشی میزان صادرات محدود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه