English

چگونه از وضعیت خانوار در طرح یارانه حمایتی مطلع شویم؟

افرادی که در فهرست مشمولان طرح یارانه حمایتی دولت قرار ندارند می‌توانند اواسط هفته آینده از طریق کد دستور *6369 # از وضعیت خود مطلع شوند.

چگونه از وضعیت خانوار در طرح یارانه حمایتی مطلع شویم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از اینکه سهمیه بندی بنزین انجام شد، دولت پرداخت های معیشتی  خود را از شب گذشته آغاز کرده است و برای خانوارهای تک نفره 55 هزار تومان، خانوارهای دو نفره  103 هزار تومان، خانوارهای سه نفره 138 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر205 هزار تومان واریز شده است و قرار است دومین مرحله واریز معیشتی روز چهارشنبه 29 آبان ماه ساعت 24 و سومین مرحله روز شنبه 2 آذر ساعت 24 انجام می شود. تاکنون طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در مرحله نخست برای 20 میلیون نفر کمک معیشتی واریز شده است و در دو مرحله دیگر نیز هر سی برای 20 میلیون کمک معیشتی واریز می شود تا جمع دریافت‌کنندگان به 60 میلیون نفر برسد.

طبق این آمار بیش از 20 میلیون نفر مشمول پرداخت های معیشتنی نیستند که شامل افرادی هستند که پیش از این از دریافت یارانه انصراف داده اند یا به صورت مرحله ای پس از ارزیابی وزارت کار و رفاه اجتماعی از دریافت یارانه حذف شده اند.

با این حال علی ربیعی سخنگوی دولت گفته است« هر کسی فکر می‌کند استحقاق دریافت کمک معیشتی را دارد می‌تواند ثبت نام کند و پس از احراز شرایط مشمول این حمایت شود. در واقع افرادی که به این طرح می‌پیوندند از همان مرحله اول، پرداخت نقدی برای آنها لحاظ می‌شود و جای نگرانی نیست.»

احمد میدری معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره چگونگی اعتراض افراد برای دریافت کمک معیشتی اعلام کرده است که اواسط هفته آینده از طریق کد دستور *6369 # افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار ندارند می‌توانند از وضعیت خود مطلع شوند. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای تاکید کرده که افراد از مراجعه حضوری به این وزارتخانه و ادارات استانی خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه