English

مهمترین فاکتور در قطعات الکترونیکی کنترل کیفیت است

مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع قطعه سازی گفت: در شرایط کنونی 70 درصد قطعات الکترونیکی خودرو در کشور تولید می شود، اما برای کنترل کیفیت این قطعات نیازمند تجهیزات پیشرفته وجود دارد.

مهمترین فاکتور در قطعات الکترونیکی کنترل کیفیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همایش تخصصی ساخت و فناوری قطعات الکترونیکی، کنترلرها و ایمنی خودرو امروز با حضور قطعه سازان و کارشناسان این حوزه در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع قطعه سازی در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه در حال حاضر با سه دانشگاه در زمینه ساخت بردهای الکترونیکی خودرو همکاری می شود، گفت: تضمین کیفیت قطعات الکترونیکی خودرو کنترل فرایند تولید است و این قطعات در بخش های مختلف خودرو بکار می رود

محمدرضا دهقان با بیان اینکه بادی کنترل و بادی ماژول و...امروز با استانداردهای روز دنیا تولید می شود، افزود: خودروهای نسل امروز از نرم افزارها استفاده می کنند که امکان طراحی و ساخت این محصول در کشور وجود دارد و در شرایط کنونی 70 درصد قطعات الکترونیکی خودرو در کشور تولید می شود، اما برای کنترل کیفیت این قطعات نیازمند تجهیزات پیشرفته وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه امروز از تیم های تحقیقاتی مهار در کشور برای ساخت محصولات الکترونیکی استفاده می شود، تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات روی پروژه های آغاز شده که در خودروهای آینده بکار گرفته می شود. همچین 4 مدل قطعه ای سی یو در حال ساخت است که به زودی عرضه می شوند و شامل مدهای مختلف یگانه سوز و دوگانه سوز بوده و بر مبنای شتاب خودرو برای کنترل عمل می کند. از طرف دیگر این قطعات برای خودروهای یورو چهار ساخته شده اند، اما قابل استفاده در خودروهای یورو پنج نیز هستند.

دهقان با تاکید بر اینکه ساخت نرم افزارهای خودرو نیازمند طی کردن فرایندهای ارزیابی هستند، اظهار کرد: برای دستیابی به استانداردهای روز دنیا در تولید خودرو نیازمند تجهیزات فناورانه است که بعد از ساخت نرم افزار و سخت افزار، انطباق بین این دو بخش را ارزیابی کرد. بنابراین فرایند کنترل کیفیت در تمام مراحل ساخت قطعات الکترونیکی از اهمیت بالایی دارد. 

راندمان دینام های نسل سوم خودرو 

مهدی زراعتی مدیر تحقیقات یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه راندمان دینام های جدید خودرو باید 60 درصد باشد، گفت: دینام های نسل اول راندمان 52 درصدی داشتند و نسل دوم این محصول راندمان 58 درصدی دارند که نسل جدید باید راندمان 60 درصدی داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر خودروهای داخلی از دینام های نسل سوم استفاده می کنند، اظهار کرد: ساخت دینام های نسل چهارم ایسکرا در دستور کار هستند که از راندمان بالاتری برخوردار هستند.

او با تاکید بر اینکه دینام و استارت به دلیل موقعیتی که دارند در زمان استفاده دمای آنها به شدت بالا می رود، گفت: برای کاهش دمای این قطعات باید از طراحی مناسب استفاده کرد یا قطعات دیگری باید بکار گرفته شود تا دمای این قطعات را پایین بیاورد و در نهایت منجر به افزایش راندمان فعالیت آنها شود.

در یک سال گذشته قطعات خودرویی در شرکت های دانش بنیان داخلی ساخته شد که به کشور روسیه صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه