English

بهمن حسین زاده؛

مذاکره با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری نمایشگاهی در حال انجام است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: : در حال حاضر مذاکرات با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری های نمایشگاهی در حال انجام است. همچنین همکاری با تشکل های صنفی در برگزاری نمایشگاه ها در دستور کار داریم.

مذاکره با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری نمایشگاهی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی با مصوبه مجلس از سال 1337 برای حضور در نمایشگاه های خارجی و برگزاری نمایشگاه داخلی تشکیل شده است، گفت: سالانه بیش از 600 نمایشگاه در کشور برگزار می شود که در منطقه حرف اول می زنیم و ترکیه اصلی ترین رقیب ایران است.

بهمن حسین زاده با بیان اینکه در آلمان هر شهری نمایشگاه های متنوعی دارد، چراکه بین نمایشگاه ها و رشد اقتصادی ارتباط زیادی وجود دارد، افزود: به ازای هر متر مربع فضای نمایشگاهی 5.7 نفر روز اشتغال زایی می شود.

او با تاکید بر اینکه دسترسی به بازار 400 میلیون نفری منطقه از مهمترین رویکردهای نمایشگاه است، تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه رشد 21 درصدی در بخش صنعت پیش بینی شده که برگزاری نمایشگاه می تواند به این مقوله کمک کند و به عبارتی نمایشگاه خط مقدم صادرات است.

او با تاکید بر اینکه سه خط مش اصلی داریم، تصریح کرد: حضور فعال و هدفمند در نمایشگاه های خارجی، برگزاری نمایشگاه داخلی و تمرکز بر بازارهای منطقه ای با هدف صادرات در دستور کار قرار داد.

او با تاکید بر اینکه جغرافیای نمایشگاه را بر روی کشورهای منطقه متمرکز کرده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری های نمایشگاهی در حال انجام است. همچنین همکاری با تشکل های صنفی در برگزاری نمایشگاه ها در دستور کار داریم.

او با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات محور برنامه های نمایشگاه ها است، گفت: تقویت برنامه ساخت داخل مهمترین اتفاقی است که در نمایشگاه ها رخ داده است، برای نمونه در همین نمایشگاه های اخیر قراردادهای زیادی برای بومی سازی و داخلی سازی قطعات وارداتی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی تهران با اشاره به اینکه 20 هزار شرکت فعال داخلی در بخش نمایشگاهی حضور دارند، تصریح کرد: در حال حاضر نوعی دیپلماسی اقتصادی در اکوسیستم نمایشگاهی برقرار است.

او با بیان اینکه با شهرداری تهران درباره نمایشگاه شهر آفتاب به توافق رسیده ایم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در زمینه توسعه سالن های نمایشگاه همکاری خواهیم داشت برخی از نمایشگاه ها در آنجا برگذار خواهد شد.

او با بیان اینکه تسهیل در ورود و خروج تجهیزات خارجی در نمایشگاه گمرک در نمایشگاه فعال شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی با وضع معافیت بر کالاهای تکنولوژیک زمینه انتقال فناوری فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه مذاکراتی با طرف اماراتی برای انجام اکسپو در حال انجام است، تصریح : در شرایط کنونی یکی از بهترین جاهای نمایشگاه به ایران اختصاص داده شده، این رویداد که به مدت شش ماه طول می کشد بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک بزرگترین رویداد جهانی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه