English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با موج؛

خودرو جایگزین پراید چیست؟ / کیفیت خودروی جایگزین‌ پراید با کیفیت تر‌ است

سید جواد حسینی کیا گفت: در جلساتی که درباره جایگزین پراید داشته قرار بوده است تیبای کنونی یک سطح ارتقای کیفیت داشته باشد و با 6 میلیون تومان اختلاف قیمت از پراید به بازار عرضه شود.

خودرو جایگزین پراید چیست؟ / کیفیت خودروی جایگزین‌ پراید با کیفیت تر‌ است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در جلساتی که قبلا درباره خودروی جایگزین پراید مطرح بوده قرار بود خودروی تیبا جایگزین شود، گفت: زمانی که بحث عرضه تیبا به جای پراید مطرح شده قرار بود قیمت این خودرو تقریبا 6 میلیون تومان با قیمت کنونی پراید اختلاف قیمت داشته باشد از طرف دیگر سطحی بالاتر از تیپ های موجود در سطح بازار از نظر آپشن باشد.

سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه در شرایط کنونی استاندارسازی براساس سیاست های سازمان استاندارد برای صنعت خودرو باید اجرا شود، افزود: اگرچه ممکن است نشود تمام استانداردهای 85 گانه را به دلیل تحریم ها اجرا کرد، اما امکان اجرای بخش عمده ای از آن وجود دارد و خودروسازان ملکف به اجرای آن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شرکت سایپا باید تا اردیبهشت ماه سه مدل از تولید پراید را متوقف کند، از این رو در کنار کاهش تولید این محصولات باید سیاست خود را برای جایگزینی محصول جدید را ارائه دهد، اما در حال حاضر هیچگونه برنامه ای برای این بخش منتشر نشده است، با وجود اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در موضوع توقف تولید و جایگزینی خودروها دستورارتی را صادر کرده است. حال باید دید در ادامه چه سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در قبال نابسامانی های بازار خودرو اتخاذ خواهد کرد؟ چراکه در چند ماه گذشته قیمت خودرو نیز رو به افزایش بودهف با وجود اینکه قیمت ارز در بازار نه تنها به ثبات رسیده بلکه تا حدودی نسبت به ابتدای سال نیز کاهش داشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه