English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان به زودی منتشر می شود

حمید گرمایی گفت: مجلس قرار نیست به جزئیات اجرایی بازار خودرو وارد شود، بنابراین مجلس بر قیمت خودرو نظارت خواهد داشت، اما وظیفه اصلی قیمت گذاری خودرو بر عهده دولت است و اگر افزایش ناگهانی در این بازار به وجود آید به طور قطع مجلس ورود خواهد کرد.

گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان به زودی منتشر می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از خودروسازان در حال حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مطرح مورد پیگیری است، گفت: در حال حاضر تحقیق و تفحص از خودروسازان انجام شده و در مرحله فرایند تهیه گزارش است و در چند هفته آینده گزارش آن منتشر خواهد شد.

حمید گرمایی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو نیز در شرایط کنونی از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیری می شود، افزود: مجلس قرار نیست به جزئیات اجرایی بازار خودرو وارد شود، بنابراین مجلس بر قیمت خودرو نظارت خواهد داشت، اما وظیفه اصلی قیمت گذاری خودرو بر عهده دولت است و اگر افزایش ناگهانی در این بازار به وجود آید به طور قطع مجلس ورود خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه در هفته اخیر قیمت خودرو با تغییراتی مواجه می شود، اظهار کرد: در هفته گذشته در نتیجه موضع گیری ها، تغییر در قیمت مواد اولیه و قطعات خودرو، قیمت خودرو نیز تا حدودی افزایش یافته اما این موضوع در یک بازه زمانی کوتاه مدت رخ داده است و دوباره روند کاهشی خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال و نیم گذشته بازار خودرو متاثر از تحریم ها و افزایش نرخ ارز با نوسانات زیادی روبرو کرد و جریانی در بین تولیدکنندگان خودرو به وجود آورد که علاوه بر اینکه پیش فروش های خودرو پیاپی آغاز شد و همزمان فضای روانی باعث شد خودروهای داخلی نیز با قیمت سه برابری روبرو همراه شد و از طرف دیگر طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس همچنان معلق ماند و تنها مجلس با طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان به دنبال بررسی منشا مشکلات بازار خودروهای داخلی در یک سال گذشته برآمده اند. در حال حاضر نیز گزارش این تحقیق و تفحص منتشر نشده و قرار است در هفته های آینده منتشر شود، اما اینکه چقدر جزئیات این گزارش در اختیار مردم و رسانه ها قرار بگیرد اهمیت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه