English

همتی مطرح کرد؛

عرضه ارز بر تقاضای آن در سامانه نیما پیشی گرفت

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اعلام کرد: وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن نشانه خوبی است که اتخاذ سیاست های درست صادراتی و ارزی می تواند این روند را مستمرا بهبود ببخشد.

عرضه ارز بر تقاضای آن در سامانه نیما پیشی گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن که نقش مهمی در ثبات این روزهای بازار ارز دارد نشانه خوبی است که اتخاذ سیاست های درست صادراتی و ارزی می تواند این روند را مستمرا بهبود ببخشد.

عبدالناصر همتی ، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی تاکید کرد: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، متنوع سازی درامدهای ارزی، تعیین نقشه راه برای صادرات کشور و از همه مهمتر ثبات در سیاست ها از اهم موضوعات سیاست گذاری در کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این‌ راستا دو موضوع مهم در جلسه روز قبل هیات دولت مطرح شد: 

۱-توجه بیشتر به مسئله اصلاح و ارتقا فضای کسب و کار

۲-ثبات در مقررات صادراتی و اجتناب از صدور بخشنامه های موردی در مقاطع مختلف سال برای منع صادرات با هدف تنظیم بازار

رئیس شورای پول و اعتبار همچنین افزود: نقشه راه برای رونق صادرات، تعیین کشورهای هدف صادراتی، مشخص کردن سهم هرکدام از کالاهای صادراتی در سبد صادراتی و تعیین یک برنامه هدفمند حداقل ۵ ساله برای کشورمان اقدامی ضروری است.

وی گفت: در این راستا و در کنار گسترش تعامل با کشورهای مختلف، باید بطور جدی تلاش شود محدودیت های تحریم های خصمانه را که آثار منفی زیادی بر اقتصاد کشور و وضعیت اقتصادی مردم دارد به فرصتی جهت رونق تولید و جهش صادرات غیرنفتی تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه