English

یک عضو انجمن فولاد ایران در گفتگو با موج ؛

رکود پروژه های عمرانی بر بازار فولاد تاثیر گذاشته است

احمد خوروش گفت: در حال حاضر افزایش تعرفه صادرات خام سنگ آهن به 25 درصد به افزایش تولید فولاد کشور کمک می کند، هرچند بازار داخلی فولاد وابسته به اجرای طرح های عمرانی است که در حال حاضر اجرا نمی شوند.

رکود پروژه های عمرانی بر بازار فولاد تاثیر گذاشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال گذشته با افزایش نرخ دلار بسیاری از شرکت های معدنی عرضه سنگ آهن به بازار داخلی را کم کردند و ترجیح دادند محصولات خود را به بازار خارجی صادر کنند و همین مسئله مشکلاتی را برای برخی فولادسازان به وجود آوردند و نتوانستند با تمام ظرفیت تولید کنند، اما در ادامه دولت تصمیم گرفت تا با وضع عوارض 25 درصدی برای صادرات سنگ‌آهن خام عرضه ماد معدنی به بازار داخلی را مدیریت کند.

یک عضو انجمن فولاد ایران در گفتگو با موج اظهار کرد: در حال حاضر افزایش تعرفه صادرات خام سنگ‌آهن به 25 درصد به افزایش تولید فولاد کشور کمک می‌کند، هرچند بازار داخلی فولاد وابسته به اجرای طرح های عمرانی است که در حال حاضر اجرا نمی شوند. در واقع در شرایط کنونی بخشی از محصولات معدنی در بازار داخلی عرضه می شود و این بخش نیازمند فعال سازی است، چراکه در سال 96 حدود 7.5 میلیون تن فولاد در بازار داخلی مصرف شد و در سال 97به 8.2 میلیون تن رسید و بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال باید به 9.5 میلیون تن برسد.

یک عضو انجمن فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه افزایش تعرفه صادرات خام سنگ‌آهن به تامین بهتر و بیشتر فولادسازان کمک می‌کند گفت: این طرح هرچند به‌طورکلی مانع از صادرات سنگ‌آهن خام از کشور نمی شود، اما گام مهمی در تامین نیاز فولادسازان در کشور است و باعث می شود که این شرکت ها طرح های توسعه ای خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

احمد خوروش با بیان اینکه پیش از وضع عوارض 25 درصدی برای صادرات سنگ‌آهن خام بسیاری از شرکت‌های معدنی به تعهدات قراردادی خود با فولادسازان پایبند نبودند، افزود: در حال حاضر با وضع این عوارض بسیاری از همین شرکت‌های معدنی با فولادسازان قراردادهای بلندمدتی را منعقد کرده‌اند و همین مسئله به اجرای برنامه های توسعه ای نیز کمک می کند.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی امکان صادرات فولاد به 13 کشور همسایه را داریم، تصریح کرد: در یک سال گذشته به دلی تحریم ها واردات ارز حاصل از صادرات محصولات معدنی به کشور با مشکل مواجه شد، اما این روند متوقف نشد و با کمی تاخیر ارز به سامانه نیما منتقل شد.

خوروش با تاکید بر اینکه در سال های اخیر محصولات فولادی جدید به سبد کالاهای تولید اضافه شده است، تصریح کرد: کلاف صنعتی از جمله محصولاتی است که به تازگی به اندازه نیاز داخلی کشور در مجموعه فولاد تولید می شود، این در حالی است که همین میزان محصول در سال 92 به طور کامل وارد می شد و به واسطه آن ارز از کشور خارج می شد. از این رو سیاست های صنعت فولاد کشور حرکتی در جهت افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه