English

قاسم مرادی لاشکی:

ایزویکو قلب خاورمیانه است

رئیس فراکیسون دریایی مجلس شورای اسلامی مجلس، گفت: ایزویکو قلب خاورمیانه و تنها کشتی سازی دنیا است که تعمیرات زیر ساختی در خود این مجموعه انجام می شود.

ایزویکو قلب خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، قاسم مرادی لاشکی رئیس فراکیسون دریایی مجلس شورای اسلامی مجلس در نشستی که با حضور اعضای هیأت رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه ما توانایی انجام کارهای بزرگی در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را در این مجموعه عظیم داریم، اذعان داشت: باید با همکاری و همت تمام کارکنان مجموعه گام های بزرگی در راستای رونق صنایع دریایی برداریم.

مرادی لاشکی با بیان اینکه رونق صنعت قطعه سازی در این حوزه می تواند اشتغال قابل توجهی را فراهم آورد، گفت: تمامی مجموعه های فعال و مرتبط در این حوزه می توانند سفارشات خود را به مجتمع کشتی سازی در بندرعباس ارائه و به رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک کنند.

رئیس فراکیسون دریایی مجلس شورای اسلامی مجلس با اشاره به اینکه ایزویکو قلب خاورمیانه است، اذعان داشت: طی امروز از مجتمع ایزویکو، با حضور 9 نماینده مجلس بازدید میدانی انجام شد.

وی با بیان اینکه در کشتیرانی تحولات عظیمی داشتیم، بیان کرد: کشتی غول پیکر 320 هزار تنی در حوضچه ایزویکو تعمیر شد و  بحمدالله کشتی های دیگری را در دست تعمیر و ساخت داریم و امید است که با تلاش های روز افزون به جایگاهی برسیم که در تمامی زمینه ها خودکفا باشیم.

مرادی لاشکی در خصوص اینکه پروژه به پروژه شاهد بهبود شرایط در اوضاع تحریم بودیم، تاکید کرد: تنها کشتیرانی دنیا هستیم که تعمیرات زیر ساختی را در خود ایزویکو انجام می دهیم و از شرایط بحرانی و سخت عبور کرده ایم و با اطمینان می گوییم که توانستیم.

رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه منافع ملی را نباید نادیده بگیریم، ادامه داد: بنا داریم دولت را الزام کنیم که از تولیدات داخلی در صنعت کشتی سازی استفاده کند تا با اتکا به تولید داخلی در جهت پیشرفت روز افزون صنعت دریایی، قدم برداریم و قطعا" اجازه نخواهیم داد دولت در این وضعیت بحرانی وابسته به کشورهای خارجی باشد.

وی، ادامه داد: تحریم ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم در داخل کشور به دست خودمان تحریم شویم و نیاز داریم با قدرت و تدابیر بهتر در جهت حمایت از تولید داخلی پیش رویم و صرفا" از شرکت های داخلی کشتی مورد نیاز تامین شود.

مرادی لاشکی از ایزویکو به بازوی مهم توسعه و رونق اقتصادی استان هرمزگان یاد کرد و گفت: در ایزویکو از امکاناتی برخوردار هستیم که از کشورهای دیگر برای تعمیر و ساخت کشتی ها به این مجموعه می آیند.

وی با اشاره به اینکه ایزویکو بزرگترین زیر ساخت دریایی ایران است، اظهار داشت: چیزی در حدود ۷۰ درصد زیرساخت صنایع دریایی ایران در این مجتمع صنعتی قرار دارد.

رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای توسعه‌ی این صنعت سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام شده، یادآور شد: شروع این صنعت در سال 1352 و با ظرفیت ساخت کشتی‌های زیر 3 هزار تن بود اما با توجه به توسعه‌هایی که انجام شده از ظرفیت 3 هزار تن بسیار فرارتر رفته‌ایم و امروز قادریم کشتی‌هایی تا ظرفیت 120 هزار تن را تعمیر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر پنج هزار نفر در مجموعه کشتی سازی ایزوایکو مشغول به کار هستند که این رقم تا ۱۴ هزار نفر قابل ارتقاء است و برای تحقق این میزان از اشتغال باید حمایت و تامین مالی و ارائه سفارش به این مجموعه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است مشوق های خوبی جهت ساخت و تعمیرات انواع کشتی و شناور در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است؛ مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ساحل، به همراه اعضای کمیسیون دریایی مجلس و مسئولان دولتی، از مجموعه ایزوایکو بازدید کردند.

گفتنی است؛ شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه