English

موج گزارش می دهد؛

پروپاگاندای شرکت های ارزش افزوده درباره اشتغال/مطالبات مردمی مقدم بر درآمدزایی غیر اصولی

با وجود اینکه دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در نامه ای اعلام کرده به دلیل ضعف در پلتفرم اپراتورها که قادر به تشخیص درخواست جعلی بدافزار و واقعی مشترکین برای عضویت در سرویس های ارزش نیست این روند باید متوقف شود، اما همچنان شرکت های مربوطه با پروپاگاندا و تاکید بر حیات شغل های کاذب به دنبال درآمدهای کلان خود هستند.

پروپاگاندای شرکت های ارزش افزوده درباره اشتغال/مطالبات مردمی مقدم بر درآمدزایی غیر اصولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، موضوع توقف خدمات ارزش افزوده از سوی شرکت ها در دنیای مجازی و رسانه‌های جنجالی شده است و این مساله باعث شده علاوه بر اینکه موج توییتری و رسانه ای علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به راه بیفتد برخی از مدیران این شرکت های ارزش افزوده که اتفاقا در دولت نیز دارای پست و مقام هستند از طریق نفوذ یا فشار به مسئولان مرتبط در وزارت ارتباطات یا نمایندگان مجلس به دنبال متوقف کردن این جریان هستند، این در حالی است که آذری جهرمی وزیر جوان اعلام کرده است که ادامه خدمات ارزش افزوده همانند یک دین بر گردن اوست و باید این فعالیت خاتمه یابد.

در حال حاضر برخی از مدیران این شرکت ها موضوع 30 هزار اشتغال‌زایی خدمات ارزش افزوده را مطرح کرده اند که با توقف فعالیت این شرکت ها به بیکاری در کشور دامن زده می شود، اما نکته حائز اهمیت این است که این میزان اشتغال زایی برای خدمات ارزش افزوده دور از ذهن است، چرا که خدمات به صورت آنلاین و اپراتوری عرضه می شود. از سوی دیگر تولید محتوای خاصی نیز در پیامک های ارزش افزوده وجود ندارد و این اطلاعات بیشتر کپی شده از مطالب موجود در وب‌سایت‌ها و خبررسان هاست. از این رو شرکت ها و افرادی که در حال حاضر درآمدهای هنگفتی از این بخش دارند با ایجاد پروپاگاندا به دنبال جریان سازی هستند، اما در عمل توقف خدمات ارزش افزوده چیزی جز منافع مردمی نیست. از سوی دیگر بسیاری از همین شرکت های که درآمدهای کلانی از بخش ارزش افزوده به دست می آورند وقتی به پای میز حساب‌وکتاب می آیند مدعی هستند که درآمد اصلی آن ها از بخش های دیگری همچون تولید اپلیکیشن، بازی و ... هستند. بنابراین این موضوع باید برای همیشه روشن شود که این شرکت ها که عمدتا عنوان استارت آپ یا دانش بنیان نیز بر روی خود نهاده اند و قاعدتا هیچگونه مالیات و ... نیز نمی پردازند، آیا حیات خود را بر برداشتن پول از جیب مردم بنا نهاده اند یا اینکه می توانند فعالیت های دیگری نیز داشته باشند.

یکی از موضوعاتی که می تواند تاییدی بر ضرورت توقف پیامک های ارزش افزوده باشد ملموس نبودن چگونگی تراکنش های مالی آن هاست. برای نمونه فردی که به خاطر هواداری از یک تیم فوتبال یا یک فعالیت دیگری همچون جام جهانی و... در یکی از این کدهای یو اس دی دی عضویت پیدا کرده است مطلع نمی شود که درمجموع چه میزان پول از حساب او برداشت می شود، زیرا این روند کسر از حساب ها ادامه دار است.

از طرف دیگر در برخی مواقع با وجود اینکه فعالیت به پایان خود رسیده همچنان خدمات ارزش افزوده ادامه دارد و از حساب فرد مذکور پول کسر می شود و نکته مهم‌تر اینکه لغو عضویت در برخی از این سرویس‌ها بسیار مبهم است، به عبارت دیگر شرکت ها اطلاعات درستی از چگونگی لغو عضویت در اختیار کاربر قرار نمی دهند یا اینکه در مجموعه ای از اطلاعات پیچیده مطلب را ارائه می‌دهند که کاربر ناخودآگاه احساس می‌کند توقف این سرویس ممکن است اختلال در دریافت پیامکی او ایجاد کند. بنابراین بهترین راهکار برای حل مشکلات مالی که امروز در دنیای وب به وجود آمده حذف خدمات ارزش‌افزوده است تا به نوعی امکان برخورد با تخلفات دیگری آسان تر شود، چراکه امروز برخی با اسم فعالیت های ارزش افزوده که قانونی است تخلفات دیگری نیز انجام می دهند.

در حال حاضر دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در نامه ای به شرکت ارتباطات سیار با اشاره به مصوبه 207-3 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اینکه اشکالات فنی و ساختاری در سیستم های عضوگیری وجود دارد، چراکه بدافزارها بدون اطلاع و درخواست مشترکین اقدام به عضوگیری می کنند و پلتفرم اپراتورها نیز قادر به تشخیص درخواست جعلی و واقعی مشترک نیست، از این رو عضو گیری در این بخش برخلاف روال است. از این رو ماندن در سرویس ها باید به صورت چند مرحله ای به مشترکان اطلاع داده شود. البته این اقدام پس از آن انجام شد که بسیاری از مشترکان مستقیم از این نوع فعالیت شرکت ها شکایت کرده اند.

ارزش افزوده

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه