English

چالش های وزیر جوان برای حذف ارزش افزوده/چه کسانی از ارزش افزوده سود می برند؟

پس از یک هفته موضع گیری وزیر ارتباطات برای تعطیلی سرویس ارزش افزوده مشخص شد که برخی از مدیران شرکت های ارزش افزوده امروز در وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ریاست جمهوری سمت دارند و همین مساله باعث شده چشم ها به عملکرد آقای آذری جهرمی دوخته شود.

چالش های وزیر جوان برای حذف ارزش افزوده/چه کسانی از ارزش افزوده سود می برند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هنوز یک هفته از اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تعطیلی سرویس های ارزش افزوده نگذشته است که هجمه های زیادی آغاز شده است و شاهد حمایت هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس تا افراد صاحب منصب در دولت هستیم و همه این‌ها به طناب اشتغال چنگ می زنند که ای وای اگر این سرویس های ارزش افزوده تعطیل شوند چقدر جوان بیکار می شود و چه شرکت ها که از نان و آب نمی افتند. در ابتدای امر این موضوع کاملا درست است هر فعالیتی حتی خلاف قانون می تواند اشتغالزایی داشته باشد، اما آیا فساد و خسارتی که به مردم زده می شود آسیب‌زاتر از تعطیلی این شرکت های غیرمولد نیست؟ البته مشکل اینجاست که این پول چند هزار میلیارد تومانی که در ارزش افزوده در جریان است در جیب چند نفر می رود که امروز مدیران همین شرکت ها در بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز نفوذ دارند، هرچند آقای وزیر جهرمی اعلام کرده اند حق الناس هیچ خط قرمزی ندارد مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود!

در حال حاضر شرکت حصین قشم یکی از بزرگترین بازیگران ارزش افزوده است که چندین شرکت از جمله؛ فن آفرین حصین، حسین همراه، گوشی شاپ و ... زیرمجموعه آن هستند و در این بخش درامدهای کلانی کسب کرده اند. حال نکته اینجاست که روح الله استیری یکی از موسس های حصین مدیرکل توسعه کسب و کارهای بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و سجاد بنایی دیگر مدیر شرکت حصین امروز با حکم وزیر ارتباطات در شرکت ارتباطات زیرساخت عضو هیات مدیره است. همچنین شرکت سپینو از دیگر فعالان حوزه ارزش افزوده است که از قضا فعالیت گسترده ای نیز با اپراتور ایرانسل دارد.

بنابراین با توجه به اینکه اطلاعات بیشتری از شرکت های فعال در حوزه ارزش افزوده در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده و حاکی از این واقعیت بوده که برخی از اطرافیان وزیر ارتباطات نیز از قضا از کاسبان ارزش افزوده هستند، حالا باید دید که آیا جواد آذری جهرمی نسبت به تعطیلی سرویس ارزش افزوده همچنان مقاومت می‌کند یا اینکه کم‌کم عقب می نشیند و آن را به عنوان یک اشتباه استراتژیک برای همیشه به فراموشی می سپارد. البته به نظر می رسد که انتظار مردم برخورد شفاف دولتی با تخلفات و فساد موجود است، از این رو این مساله می‌تواند در رزومه وزیر جوان موثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه