English

امضای قرارداد بین توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

قرارداد دوجانبه توانیر و بهینه سازی مصرف سوخت برای برقرار کردن چاه های کشاورزی به امضا رسید.

امضای قرارداد بین توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با امضای قراردادی میان شرکت توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، برقدار کردن چاه های کشاورزی و دیزلی امروز کلید خورد.

با امضای قرارداد میان شرکت توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ، برقدار کردن  چاه های کشاورزی و دیزلی امروز کلید خورد.

در مراسم امضای این قرارداد فلاحتیان معاون وزیرنفت در این خصوص اظهارامیدواری کرد که این قرارداد بتواند زمینه ساز توسعه همکاری ها میان دو وزارتخانه نفت و نیرو باشد.

وی تصریح کرد:  در قالب این قرارداد 75هزار چاه کشاورزی دیزلی برقدار خواهد شد ،اگرچه هدف گذاری ها برای برقدار کردن یکصد چاه کشاورزی است.

حائری معاون وزیر نیرو نیز دراین مراسم گفت:خوشبختانه اکنون راندمان نیروگاه ها به 38.5درصد رسیده است و.درعین حال در وزارت نیرو هدف گذاری برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و حتی بهره گیری انرژی های نو است.

حائری درخصوص برقرار کردن چاه های کشاورزی نیز گفت: با این کار نه تنها برای حفظ محیط زیست مفید است،بلکه می تواند در کاهش هزینه های تعمیر ونگهداری هم موثر باشد.

حائری با بیان این که  با برقدار کردن این تعداد چاه کشاورزی، سالانه  در مصرف750 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی خواهد شد که خاطر نشان کرد: در اثر اجرای این قرارداد، به ازای هر لیتر گازوئیل صرفه جویی شده،  30 سنت صرفه جویی ملی نصیب اقتصاد کشور می شود.

متولی زاده مدیرعامل توانیر هم در این خصوص گفت:همکاری وتعامل دو وزارتخانه می تواند منافع بسیاری برای کشور دارد.

متولی زاده اظهار امیدواری کرد:با اجرای این قرارداد، سرعت برقدار کردن چاه های کشاورزی  افزایش یابد.

وی گفت: این قرارداد  کاملا در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می شود . در عین حال این کار باعث خواهد شد از تردد سالانه 40تا50 هزاز تانکر سوخت جلوگیری خواهد شد.

متولی زاده با این که  این قرارداد در راستای اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید  و مصوبه شورای اقتصاد میان دو شرکت منعقد می شود، گفت: ارزش این قرارداد رقمی معادل 1.2 میلیارد دلاراست که در طی 8 سال پرداخت می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه