English

حمید بادرستانی در پاسخ موج؛

۱۰ سال از عمر استاندارد نیروگاه ری گذشته است

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری گفت: نیروگاه ری در حال حاضر 40 سال عمر دارد که طبق استاندارد عمر این نیروگاه 30 سال بوده و در حال حاضر 10 سال از استاندارد آن می گذرد هرچند هنوز قابل استفاده است.

 10 سال از عمر استاندارد نیروگاه ری گذشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نیروگاه ری در سال 1355 نزدیک به 25 درصد از تمام تولید برق کشور را به عهده داشت است و به عبارتی بزرگترین نیروگاه خاورمیانه بوده است، گفت: از مجموع 43 واحدی که در مدار بوده 7 سال بعد از نصب به شهرهای دیگر منتقل شد و امروز این نیروگاه با 23 واحد با ظرفیت 818 مگاوات  فعال است و به دلیل اینکه در 4 نوع صنعت هیتاچی، آاگ، فیات و میتسوبیشی بهره می برد به عنوان دانشگاه نیروگاهی کشور معروف است.

حمید بادرستانی با تاکید بر اینکه در اوج پیک بیش از 500 مگاوات در روز در مدار داشت، تصریح کرد: سهم نیروگاه ری در تامین نیاز تهران برابر با 2.5 ساعت مصرف برق تمام شهر است.  

او با بیان اینکه بیش از 90 درصد مصرف برق استان تهران در شهر تهران است، اظهار کرد: در حال حاضر 10 درصد برق تهران که شامل 5 هزار مگاوات است در نیروگاه شهر ری تولید می شود.

او با بیان اینکه کارشناس های آسک بلژیک که سال گذشته از این نیروگاه بازدید داشتند متعجب بودند که چطور این نیروگاه فعال است، درباره میزان عمر مفید این نیروگاه به خبرنگار موج، گفت: این نیروگاه در حال حاضر 40 سال عمر دارد که طبق استاندارد عمر این نیروگاه 30 سال بوده و در حال حاضر 10 سال از استاندارد آن می گذرد هرچند هنوز قابل استفاده است.

او با تاکید بر اینکه قرار است بلوک سیکل ترکیبی با راندمان 60 درصد انجام شود، اظهار کرد: ظرفیت طرح توسعه ظرفیت 1070 واحد خواهد داشت و با توجه به اینکه نیروگاه قدیمی باید همچنان در مدار بماند با طرح توسعه ظرفیت نیروگاه به بیش از 1400 مگاوات می رسد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نیروگاه ری در سال 1355 با ظرفیت اسمی 1371 مگاوات در دو تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس شامل 6 واحد 32 مگاواتی اسک،6 واحد 25 مگاواتی هیتاچی، 10 واحد 25 مگاواتی آاگ، 7 واحد 32 مگاواتی فیات و 3 واحد 85 مگاواتی میتسوبیشی شروع و در پایان سال 1356 نصب و به پایان رسید و بین سال های 1360 تا 1388 تعداد 16 واحد شامل 10 واحد هیتاچی بنا به ضرورت هایی به شهر های دیگر انتقال یافت. همچنین در سال 1396 چهار واحد فیات به دلیل فرسودگی از رده خارج شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسن زاده

    سلام
    اقای بادرستانی ، اقای محترم و مدیر نیروگاه برق ری
    چرا از خبرها و خدمات خوبی که در این نیروگاه انجام داده اید خبری منتشر نمی کنید
    به محض ورود ایشان به نیروگاه مهمترین اقدامی که انجام دادند تجهیز اتاق مدیرعامل و 7 ستاره کردن اتاق مدیرعامل بوده
    به لطف حضور شما اتاق مدیرعامل دارای حمام و توالت و رختخواب و تجهیزات هتل 7 ستاره شد
    هرجی مدیرعامل های قبلی بدنبال توسعه و تعویض واحد ها با ژاپنی ها و فرانسوی ها و مپنا بودند شما به فکر تجهیز اتاق مدیرعامل هستی دلاور

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه