English

در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی تعیین تکلیف شد؛

مجوز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملاک عمل بانک ها

مقرر شد در راستای بهبود فضای کسب وکار و رفع موانع تولید کلیه مجوزهای صادره توسط سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملاک عمل بانک های عامل برای اعطای تسهیلات و خدمات بانکی قرار گیرد.

مجوز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملاک عمل بانک ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در نشست بررسی و رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و معاونین دبیرخانه و مدیران عامل مناطق آزاد و بانک مرکزی تشکیل شد، مقرر گردید در راستای بهبود فضای کسب وکار و رفع موانع تولید و نیز رفع مشکلات بانکی فعالین مستقر در این مناطق، کلیه مجوزهای صادره توسط سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملاک عمل بانک های عامل برای اعطای تسهیلات و خدمات بانکی قرار گیرد.

در ادامه نشست مقرر گردید با توجه به نقش فعالیت های بانکی در مناطق آزاد  سرمایه بالای تاسیس بانک های افشور مجددا مورد بررسی قرار گرفته و شرایط استقرار اینگونه بانک ها در مناطق تسهیل شود.

در پایان این نشست و  با هدف رفع موانع ومشکلات فعالان اقتصادی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت نمود رویه واردات کالاهای ضروری و تخصیص ارز به این دسته از کالاها انجام شود.  همچنین مقرر شد از این پس رویه های واردات و ثبت سفارش مطابق با قوانین و مقررات مناطق آزاد اجرایی شود.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه