English

وحید مرندی در پاسخ به موج؛

سازمان محیط زیست باید به حذف فیلتر دوده خودروها ورود کند

معاون سازمان استاندارد گفت: فیلتر تنها برای خودروهای گازوئیلی است و مربوط به اختیارات سازمان محیط زیست است که به حذف فیلتر دوده ورود کند.

سازمان محیط زیست باید به حذف فیلتر دوده خودروها ورود کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون نظارت سازمان استاندارد در نشست خبری با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت در سال 96 برنامه زمانبندی جدیدی ارائه شده بود که از یورو 2 به یورو چهار برسیم، گفت: در این مصوبه قرار بود تا 2 اسفند  96 در 15 شهر توزیع بنزین یورو 4 داشته باشیم و تا ابتدای 97 میزان توزیع یورو 4 به 60 درصد و تا ابتدای 98 به 80 درصد و تا سال 1400 به صددرصد برسد.

وحید مرندی مقدم با بیان اینکه قبل از سال 1400 توزیع یورو 4 کامل می شود، افزود: از سال 87 که استانداردهای جدید کیفیت بنزین بالا رفت و میزان گوگرد بنزین از 300 گرم در لیتر را به 50 گرم رساندیم و سرب به صفر رسید و بنزن نیز به یک رسید.

او با تاکید بر اینکه میانگین گوگرد در بنزین استان تهران در سال 93 نزدیک 50 پی پی ام بود، تصریح کرد: در سال 94 به 42 پی پی ام، در سال 95 به 32 پی پی ام و در سال 96 به دلیل مشکل پالایشگاه شازند گوگرد بنزین به 69 پی پی ام رسید و سال 97 به 34 پی پی ام و در سال جاری نیز به 24.9 پی پی ام رسیده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در پاسخ به اینکه برخی خودروسازها به دنبال برداشتن فیلتر دوده از روی خودروها هستند، گفت: فیلتر دوده تنها برای خودروهای گازوئیلی است و مربوط به اختیارات سازمان محیط زیست است که به حذف فیلتر ورود کند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه