English

حجتی تاکید کرد؛

۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز کشت گلخانه ای

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 5500 هکتار ;شت گلخانه ای در حال انجام است که هر هکتار 250 هزار کیلو محصول می دهد که در مجموع 1 میلیون تن محصول عرضه می کنند، اما در شرایط کنونی نسبت به دنیا عقب هستیم، چراکه ترکیه بیش 60 هزار هکتار و چین بیش از 400 هزار هکتار گشت گلخانه ای دارد.

20 هزار میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز کشت گلخانه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین گردهمایی کشت محصولات زراعی که صبح روز یکشنبه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در حال حاضر 5500 هکتار کشت گلخانه ای در حال انجام است که هر هکتار 250 هزار کیلو محصول می دهد که در مجموع 1 میلیون تن محصول عرضه می کنند، اما در شرایط کنونی نسبت به دنیا عقب هستیم، چراکه ترکیه بیش 60 هزار هکتار و چین بیش از 400 هزار هکتار کشت گلخانه ای دارد.

حجتی با بیان اینکه یکی از چالش های بزرگ کشور آب و اشتغال است که از طریق کشت گلخانه ای می تواند حل کند، افزود: کشت گلخانه ای برای هر واحد محصول 85 درصد مصرف آب را کاهش می دهد و در هر گلخانه 10 نفر را به طور مستقیم بکار می گیرد.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته 23 درصد اشتغال کشور در روستاها بود، تصریح کرد: امسال در بخش گلخانه نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز است، از طرف دیگر با تامین تسهیلات 8 ماه بعد از اولین قسط آن محصولات این گلخانه ها برداشت می شود.

او با تاکید بر اینکه بانک اشتباه می کنند می گویند منابع نداریم، افزود: برای دریافت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات باید 40 هزار میلیارد تومان پرونده درخواست تسهیلات وجود داشته باشد، در غیر اینصورت سال به پایان می رسد و تسهیلاتی گرفته نمی شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دشمن صف آرایی خشنی را مقابله ملت ایران با بهره گیری از هژمونی خود ایجاد کرده است، گفت: در این شرایط وظیفه ما که با معیشت مردم سرکار داریم بسیار سخت تر است. البته خوشبختانه در تامین نهاده ها، تجهیزات و...مشکلی وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه کشور در زمینه دانه های روغنی وابستگی بالایی دارد، گفت: در سال های گذشته توانسته ایم میزان خودکفایی در دانه های روغنی از 6 درصد به 16 درصد رسانده ایم. امیدوارم مدیران طرح تحول دانه های روغنی را در شهرستان ها جدی بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه